Pàgines: 1 2 3 [4]
|
 |
|
Autor
|
Tema: Encara queda neu al Pirineu (Llegit 1822 vegades)
|
|
|
lausengier
Fractocumulus

Desconnectat
Missatges: 63
|
Jo veig dificil que desapareixin. Sobretot aquesta glacera. Suposo que ha perdut massa total i la llengua es mes curta, pero per les descripcions que fa el H. Russell al seu llibre, les condicions eren variables: des d'estius que les seves coves quedaven cobertes, fins altres que havia de grimpar o construir escales per entrar, tal com m'ho vaig trobar jo a l'any 2004 i ja han passat mes de 125 anys. De fet jo em vaig trobar la glacera amb molt poques esquerdes, sols a la part terminal i el plateau estava cobert de neu, i era el mes d'agost. Tant debo no desapareixin. En tot cas ja veurem si ho fan i ja veurem si ho veurem. Suposo que la natura no ha dit la seva ultima paraula.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Herman
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Missatges: 2160

|
 tranqui pels accents, no soc filòleg  Si, si, jo ja ho he dit abans, no conec cap cresta que faci hombra a les glaceres del Pirineu als migdies de l'estiu. Està clar que per conservar be la neu influeixen molts de factors i a la d'Ossoue de ben segur que l'altura i la innivació hi tenen molt a veure. I si, corre cap a l'est perquè no li queda altre remei, però que tengui una cresta alta al sud (per tant a la cara nord de la cresta) és un factor que no es pot obviar, sense aquesta cresta la glacera estaria a la cara sud de la Pique Longue... i aquí si que ja hi pot haver innivació i el que vulgueu, se fondria per complet. Un exemple de glacera a la cara Est, pura i dura d'una muntaya alta és el de Posets, a més de 3000 metres i el pobre està ja peladet, peladet...I aquí no te cap cresta que li tanqui el sol per el sud, per això està peladet. La morfologia hi te molt a veure. Per cert, si per casualitat trobes el gruix de la glacera conta-ho, que a mi també me fa il·lusió.  Hosti, no comparem la innivació del Vignemale amb la del Posets,....no fotem. Que parlem al Vignemale de mes de 2500mm/any!!!! Apart de l'efecte olla de la part alta del glaciar que deu acumular més neu de la que li cau
|
|
|
|
|
En línia
|
Manresa Cat Central
|
|
|
MeteoBDN
Cumulonimbus Calvus

Connectat
Gènere: 
Missatges: 3609

Matinades mogudes d'estiu...
|
que feliç estic quan veig aquestes imatges a l´estiu!! durant tot l´estiu llocs de sombra sempre hi queda de neu a partir dels 3000 m.  ?  Al Pirineu, al català, de glaceres... més aviat poques. Sí que cap al Comaloforno hi ha alguna resta, però res. El que sí queden són congestes de neu als llocs obacs, i la gran majoria són perpètues. I no és necessari que es trobin per sobre els 3000 metres. En un estiu normal ja te'n pots trobar als 2700m. Sense anar més lluny. Demà farà 3 anys que vaig pujar al Puigmal, i a partir dels 2400 metres hi havia força neu, essent 3 de juliol.
|
|
|
|
|
En línia
|
Badalona - Centre 21msnm, Barcelona, Catalunya. 18,1º i 412,1mmAny 2005: 501,0 mm. Any 2006: 322,7 mm. Any 2007: 339,0 mm. Any 2008: 355,2 mm. 
|
|
|
|
|
meteocoll
CATmeteo Admin
Tren convectiu

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 34324

|
Poques zones del Pirineu són aptes per tenir glaceres; si hi són, és per les temperatures que hi havia 300 anys enrera.
De totes maneres, sembla que de moment ... aquest any no patiran gaire; avui he estat per les alçades ... i de neu encara n'hi ha força, i de calor ... res de res, sort he tingut del gore-tex.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3643

Doncs això...!
|
que feliç estic quan veig aquestes imatges a l´estiu!! durant tot l´estiu llocs de sombra sempre hi queda de neu a partir dels 3000 m.  ?  Al Pirineu, al català, de glaceres... més aviat poques. Sí que cap al Comaloforno hi ha alguna resta, però res. El que sí queden són congestes de neu als llocs obacs, i la gran majoria són perpètues. I no és necessari que es trobin per sobre els 3000 metres. En un estiu normal ja te'n pots trobar als 2700m. Sense anar més lluny. Demà farà 3 anys que vaig pujar al Puigmal, i a partir dels 2400 metres hi havia força neu, essent 3 de juliol.  No hi he estat mai, però hi ha alguns llibres i alguns treballs que conten com a glacera una part de la cara nord del Bessiberri. 6 Hectàrees veig que li donen. Encara que parlen de glaciar cubierto o rocoso. Si mai vas al pic de Montanero (2700m aprox.), que està sobre la vertical de túnel de Viella aprop del Port de Viella, podràs veure una glacera rocallosa "de llibre" projectant la vista direcció sud (sudoest). Per cert, no sé què he llegit de neu fòssil de temps pretèrits al Pirineu... Més aviat poqueta, molt poqueta... que fa baixada!
|
|
|
|
|
En línia
|
Poble Nou Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred. (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I) Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu" 
|
|
|
Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3643

Doncs això...!
|
Poques zones del Pirineu són aptes per tenir glaceres; si hi són, és per les temperatures que hi havia 300 anys enrera.
De totes maneres, sembla que de moment ... aquest any no patiran gaire; avui he estat per les alçades ... i de neu encara n'hi ha força, i de calor ... res de res, sort he tingut del gore-tex.
Bé, discrepo. Crec que no depèn tant de la morfologia com de les condicions d'innivació i de fred.
|
|
|
|
|
En línia
|
Poble Nou Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred. (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I) Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu" 
|
|
|
|
|
|
|
Pàgines: 1 2 3 [4]
|
|
|
|