Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
12 Octubre de 2008, 09:03:47
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
llums solars (McConell)
Foto de la setmana
Notícies: La informació meteorològica al minut en el nostre fòrum de seguiments!

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Temes diversos
| |-+  L'entorn natural
| | |-+  Talada massiva d'arbres als boscos de Sant Mateu
« anterior següent »
Pàgines: 1 2 [3] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Talada massiva d'arbres als boscos de Sant Mateu  (Llegit 1280 vegades)
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada
*
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 19009

Un xic de Tramuntana

Re: Talada massiva d'arbres als boscos de Sant Mateu
« Resposta #20 en: 18 Juny de 2007, 13:42:01 »

Marc si s'ha de posar alguna cosa del valor botànic de la zona , a les cartes o denúncies ja saps ... redacto el que sigui
En línia

SANT REBUF (en plena forma)

http://meteosantandreu.blogspot.com/ (Blog)
http://picasaweb.google.com/llevantada (àlbum fotos)

La Màgia de l'Esbotzada, esperit Lassús 1960/2006

Sempre tornaré                                         
a la nostra platja
les ones no em deixen mu mare
allunyar-me'n massa
Garíl
L'empordaniccio es un mafiós ¡¡¡¡¡¡¡
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 13004

Sé de uno que se ha puesto palote...... XD

« Resposta #21 en: 18 Juny de 2007, 15:16:23 »

Si has de posar algun cagadéu original català, jo en tinc un repertori Grin

Anims company ¡¡¡¡¡¡¡ amb seny i meditant cada pas que facis, fot canya a tope.

En línia

Cambrils (Tarragona)
Rainwise MKIII Professional + Datalogger + Oracle
www.meteocambrils.com
www.meteoclimatic.com

avanto
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1675

Rovaniemi a -15ºC

« Resposta #22 en: 18 Juny de 2007, 17:31:22 »

No he trobat on era st. mateu, prodrieu orientar? En tos cas em sona que deu ser per la zona i us penjo una foto feta a l'abril de la zona de sta. maria de montnegre, sota el turò gròs on tot i ser "parc" (no sé ben bé que deu voler dir) hi havia una zona totalment talada sense cap tipus de criteri d'incendis...purament economic.
Per cert la gestió d'aquest "parc" deixa bastant que desitjar, és perfecte per a cotxes 4x4 però a peu no li recomano a ningú. Embarrassed
Ànims! Wink

* _MG_8551.jpg (145.28 KB, 403x582 - vist 96 vegades.)
En línia

Que bonic es banyar-se en un avanto mentres mires l'Aurora Boreal.
Sant Genís. 255 snm
Riddle
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 14093

« Resposta #23 en: 18 Juny de 2007, 17:36:09 »

Sant Mateu està al baix Maresme, entre Teià, Premià de Dalt, Vilassar de Dalt, Vallromanes...
El tema aquest del Montnegre el desconec. Se que hi havia explotacions de fusta, en plantacions de castanyers basicament. No se si actualment encara s'hi fan, crec que no Roll Eyes
En línia

Riddle
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 14093

« Resposta #24 en: 21 Juny de 2007, 13:22:30 »

Bé amics,

Ahir vaig poder parlar amb el “cerebro” de tota aquesta operació.
Ja que vaig obrir el tòpic (en calent i indingnat), us en faré 5 cèntims.

Aquestes tasques, que no són més que una “millora” forestal, es porten a terme periòdicament en els nostres boscos. El que passa, que en aquesta zona mai s’hi havia fet cap intervenció d’aquesta mena, i en poc temps, l’impacte visual és evident.
Comentava que en zones del Montnegre o Montseny, això es fa més sovint, i la gent quan passeja, gairebé ni se n’adona.
Aqui, s’ha volgut fer així, més dràsticament, però amb la idea de no tornar a tocar res fins dintre de 40-50 anys.

Tot això de cara als incendis, evidentment. Va comentar que aquesta zona, no s’ha cremat més d’una vegada de miracle. Molts incendis que han començat a la falda SW del massís (zona de Teià) han estat aturats a mode de talla-focs, dalt de la pista carenera (GR-92) que voreja el massís.

Pel que fa a la tala d’arbres, la idea es que si tenim 10 alzines, molt apretades entre elles i de creixement pobre i deficient, en deixem 5, les podem bé, perquè creixin fortes i vigoroses. Comentava que en un any poden crèixer fins a 30 cm, i en 2 o 3 anys, elles mateixes tapar les clarianes que ara s’han deixat al bosc.
A les zones on hi predomina el pi pinyer i pi blanc, això ja no ho tinc tant clar. Roll Eyes

Seguidament vaig parlar-li sobre el boix grèvol. No en sabia res de l’existència d’aquesta espècie al massís. Va comentar que és fàcil que actuant sobre 40 Ha de terreny, se’ls hi passés per alt i no veièssin els arbrets. Però es que en aquell torrent, ja no tindríen ni que haver-lo tocat. Els hi te dit als treballadors que no toquin la vegetació de les rases. Lips Sealed

De tota manera, i sense voler crear més polémica, segueixo pensant que la natura és la natura, i se l’ha de deixar fer el seu curs, sense ficar-s’hi  pel mig. Si el bosc està atapeït i impenetrable, doncs és així i punt. Santa manía de voler humanitzar la natura…i fer-la més accesible per l’home (el noi em posava l’exemple dels boletaires) que si tenim un sotabosc impenetrable a base de brucs i esbarzers, no s’hi pot passar. Textualment deia que no els "interessa" que hi creixi sotabosc.

Però esclar, cada cop hi ha més gent, més urbanitzacions, més cotxes, i hem de tenir tot el bosc controlat, pam per pam.

També li vaig comentar la problemàtica de les Robínies (Pseudoacàcies), que s’estàn escampant que dóna gust en alguns punts (Font de Sant Mateu sobretot).

En fi, a veure amb el temps quin color va agafant el bosc, i quina vegetació hi creix.

Va dir que tenen previst actuar en diverses pinedes de pi pinyer al vessant de marina, però que per qüestions de plagues (processionària i altres), encara no han pogut començar.
El vessant de marina si que fa més por. Ho comentàvem amb en Sergi. El terreny granític d’alta erosionabilitat i escassos nutrients, juntament amb l'elevada pendent d'alguns trams, fa que cada cop la vegetació creixi més pobre i raquítica. Només cal veure algunes pinedes, entre plagues i que el sòl cada cop està més degradat.

Per acabar, m'agradaria donar les gràcies al nostre amic Roberto, per involucrar-se en el tema i facilitar informació.

Wink
En línia

McConnell
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3852

Michael Connelly

« Resposta #25 en: 21 Juny de 2007, 13:53:40 »

Bona feina, si senyor!

Ara que jo  no se que pensar.

Jo soc dels que penso que quan una cosa es fa és perquè hi ha un interes economic per alguna part involucrada, digue-me malpensats, però....

Evidentment mai sabren la realitat, i ens tindran callats amb aquests motius que t'han donat però de vegades les coses fan pudor, i quan fa pudor vol dir que hi ha merda a prop  Lips Sealed
En línia

La Salut - Badalona - Barcelonés - Catalunya
http://tempsbadalona.com/

vacarissana
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1791

Montalt 600, un cim verge de bolos..funning AC/DC

« Resposta #26 en: 22 Juny de 2007, 08:33:39 »

Vaja...ja has donat amb el "cervellet"...desconeixia que hi havia grèvol....un bon cervellet té.

El de sempre, són temes de gestió, de prevenció...que maneguen uns des de les oficines i acaben executant 4 obrers destralers que no saben ni què tallen...

en fi...si mai hi hagués foc els propers dies o mesos...encara els haurem de donar les gràcies...als seus tallafocs. 
En línia

Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3633

Doncs això...!

« Resposta #27 en: 7 Juliol de 2007, 02:02:07 »

Vaja...ja has donat amb el "cervellet"...desconeixia que hi havia grèvol....un bon cervellet té.

El de sempre, són temes de gestió, de prevenció...que maneguen uns des de les oficines i acaben executant 4 obrers destralers que no saben ni què tallen...

en fi...si mai hi hagués foc els propers dies o mesos...encara els haurem de donar les gràcies...als seus tallafocs. 

Potser és demanar massa... però podries desplaçar-te amb una càmera i fer "El Temps" des d'allà. Tot i que el mal ja està fet, almenys segur que quan es vegin retratats els responsables, faran recollir tot aquest combustible mort que han deixat i que la suma de "calorada propera + sonat", pot provocar un bon incendi!  Wink
En línia

Poble Nou

Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred.  (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I)

Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu"

llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada
*

Missatges: 19009

Un xic de Tramuntana

« Resposta #28 en: 7 Juliol de 2007, 09:33:05 »

Potser és demanar massa... però podries desplaçar-te amb una càmera i fer "El Temps" des d'allà. Tot i que el mal ja està fet, almenys segur que quan es vegin retratats els responsables, faran recollir tot aquest combustible mort que han deixat i que la suma de "calorada propera + sonat", pot provocar un bon incendi!  Wink

Bona idea noi!

Dani , si fa falta t'acompanyem , i que el riddle expliqui que era allò abans

osti si ho teriem per la tele ja veuràs com es posen les piles
En línia

SANT REBUF (en plena forma)

http://meteosantandreu.blogspot.com/ (Blog)
http://picasaweb.google.com/llevantada (àlbum fotos)

La Màgia de l'Esbotzada, esperit Lassús 1960/2006

Sempre tornaré                                         
a la nostra platja
les ones no em deixen mu mare
allunyar-me'n massa
Pàgines: 1 2 [3] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió