Pàgines: 1 2 [3]
|
 |
|
Autor
|
Tema: Talada massiva d'arbres als boscos de Sant Mateu (Llegit 1280 vegades)
|
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 19009

Un xic de Tramuntana
|
Marc si s'ha de posar alguna cosa del valor botànic de la zona , a les cartes o denúncies ja saps ... redacto el que sigui
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Garíl
L'empordaniccio es un mafiós ¡¡¡¡¡¡¡
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 13004

Sé de uno que se ha puesto palote...... XD
|
Si has de posar algun cagadéu original català, jo en tinc un repertori 
Anims company ¡¡¡¡¡¡¡ amb seny i meditant cada pas que facis, fot canya a tope.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
Riddle
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 14093

|
Sant Mateu està al baix Maresme, entre Teià, Premià de Dalt, Vilassar de Dalt, Vallromanes... El tema aquest del Montnegre el desconec. Se que hi havia explotacions de fusta, en plantacions de castanyers basicament. No se si actualment encara s'hi fan, crec que no
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Riddle
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 14093

|
Bé amics,
Ahir vaig poder parlar amb el “cerebro” de tota aquesta operació. Ja que vaig obrir el tòpic (en calent i indingnat), us en faré 5 cèntims.
Aquestes tasques, que no són més que una “millora” forestal, es porten a terme periòdicament en els nostres boscos. El que passa, que en aquesta zona mai s’hi havia fet cap intervenció d’aquesta mena, i en poc temps, l’impacte visual és evident. Comentava que en zones del Montnegre o Montseny, això es fa més sovint, i la gent quan passeja, gairebé ni se n’adona. Aqui, s’ha volgut fer així, més dràsticament, però amb la idea de no tornar a tocar res fins dintre de 40-50 anys.
Tot això de cara als incendis, evidentment. Va comentar que aquesta zona, no s’ha cremat més d’una vegada de miracle. Molts incendis que han començat a la falda SW del massís (zona de Teià) han estat aturats a mode de talla-focs, dalt de la pista carenera (GR-92) que voreja el massís.
Pel que fa a la tala d’arbres, la idea es que si tenim 10 alzines, molt apretades entre elles i de creixement pobre i deficient, en deixem 5, les podem bé, perquè creixin fortes i vigoroses. Comentava que en un any poden crèixer fins a 30 cm, i en 2 o 3 anys, elles mateixes tapar les clarianes que ara s’han deixat al bosc. A les zones on hi predomina el pi pinyer i pi blanc, això ja no ho tinc tant clar. 
Seguidament vaig parlar-li sobre el boix grèvol. No en sabia res de l’existència d’aquesta espècie al massís. Va comentar que és fàcil que actuant sobre 40 Ha de terreny, se’ls hi passés per alt i no veièssin els arbrets. Però es que en aquell torrent, ja no tindríen ni que haver-lo tocat. Els hi te dit als treballadors que no toquin la vegetació de les rases.  De tota manera, i sense voler crear més polémica, segueixo pensant que la natura és la natura, i se l’ha de deixar fer el seu curs, sense ficar-s’hi pel mig. Si el bosc està atapeït i impenetrable, doncs és així i punt. Santa manía de voler humanitzar la natura…i fer-la més accesible per l’home (el noi em posava l’exemple dels boletaires) que si tenim un sotabosc impenetrable a base de brucs i esbarzers, no s’hi pot passar. Textualment deia que no els "interessa" que hi creixi sotabosc.
Però esclar, cada cop hi ha més gent, més urbanitzacions, més cotxes, i hem de tenir tot el bosc controlat, pam per pam.
També li vaig comentar la problemàtica de les Robínies (Pseudoacàcies), que s’estàn escampant que dóna gust en alguns punts (Font de Sant Mateu sobretot).
En fi, a veure amb el temps quin color va agafant el bosc, i quina vegetació hi creix.
Va dir que tenen previst actuar en diverses pinedes de pi pinyer al vessant de marina, però que per qüestions de plagues (processionària i altres), encara no han pogut començar. El vessant de marina si que fa més por. Ho comentàvem amb en Sergi. El terreny granític d’alta erosionabilitat i escassos nutrients, juntament amb l'elevada pendent d'alguns trams, fa que cada cop la vegetació creixi més pobre i raquítica. Només cal veure algunes pinedes, entre plagues i que el sòl cada cop està més degradat.
Per acabar, m'agradaria donar les gràcies al nostre amic Roberto, per involucrar-se en el tema i facilitar informació.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
McConnell
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3852

Michael Connelly
|
Bona feina, si senyor!
Ara que jo no se que pensar.
Jo soc dels que penso que quan una cosa es fa és perquè hi ha un interes economic per alguna part involucrada, digue-me malpensats, però.... 
Evidentment mai sabren la realitat, i ens tindran callats amb aquests motius que t'han donat però de vegades les coses fan pudor, i quan fa pudor vol dir que hi ha merda a prop
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
vacarissana
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1791

Montalt 600, un cim verge de bolos..funning AC/DC
|
Vaja...ja has donat amb el "cervellet"...desconeixia que hi havia grèvol....un bon cervellet té.
El de sempre, són temes de gestió, de prevenció...que maneguen uns des de les oficines i acaben executant 4 obrers destralers que no saben ni què tallen...
en fi...si mai hi hagués foc els propers dies o mesos...encara els haurem de donar les gràcies...als seus tallafocs.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3633

Doncs això...!
|
Vaja...ja has donat amb el "cervellet"...desconeixia que hi havia grèvol....un bon cervellet té. El de sempre, són temes de gestió, de prevenció...que maneguen uns des de les oficines i acaben executant 4 obrers destralers que no saben ni què tallen... en fi...si mai hi hagués foc els propers dies o mesos...encara els haurem de donar les gràcies...als seus tallafocs.  Potser és demanar massa... però podries desplaçar-te amb una càmera i fer "El Temps" des d'allà. Tot i que el mal ja està fet, almenys segur que quan es vegin retratats els responsables, faran recollir tot aquest combustible mort que han deixat i que la suma de "calorada propera + sonat", pot provocar un bon incendi!
|
|
|
|
|
En línia
|
Poble Nou Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred. (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I) Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu" 
|
|
|
|
|
Pàgines: 1 2 [3]
|
|
|
|
|