Pàgines: [1] 2 3 4 5
|
 |
|
Autor
|
Tema: Un any de detector de llamps (Llegit 1858 vegades)
|
casacota
Cumulus Congestus

Desconnectat
Missatges: 1106
|
Ara fa un any vaig posar en marxa el detector de llamps Boltek - http://llamps.casacota.cat - si bé no el vaig fer públicament accessible fins un temps després.
Val a dir que és un complement molt interessant sobretot en el lloc on visc, al mig de diversos nius de tempestes, i que detecta moviment ben abans de que apareguin taques als radars.
Per altra banda considero que no és fins fa ben poc - aproximadament un mes - que està correctament calibrat. Ja ho adverteixen al seu web i a les instruccions del programa: la calibració, essent que depèn molt de la ubicació de l'antena, de les condicions topogràfiques i de les geològiques, és molt complexa i requereix molt de temps (parlen de "several months") - ténen tota la raó.
En aquest sentit el programa Nexstorm és ben superior a tots els altres, ja que té une possibilitats de calibració molt més elaborades. Junt amb el detector sobre tarja PCI, que té més prestacions que el model autònom connectat al port sèrie, estic convençut que uns bons resultats només són possibles amb aquesta combinació Boltek PCI - Nexstorm. Ambdós requereixen com a mínim un P!V de 2 GHZ, i en cas de tempestes severes un mínim de 1 GB de RAM per a poder processar tot el que va passant (em vaig trobar en haver d'augmentar la memòria). Tant el programa com la tarja funcionen exclusivament amb windows X P, de moment no ho fa ni amb Mac ni Linux ni Vista.
Un aspecte interessant és que així es poden tenir dades de primera mà i de manera autàrquica de regions més amples que l'estricte àmbit local de l'estació, i obre camps d'experimentació interessants sobre, entre altres, algorismes de predicció automàtica a curt termini.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
AlellaMeteo
Estrat

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 11

|
Posat a "favoritos". Gracies....
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Sinner
CATmeteo Col.laborador
Línia de turbonada

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 29695

|
Per cert, tens cap històric de llampecs?
Tipus--->Total de llamps en aquest any, o similar?
|
|
|
|
|
En línia
|
Viladecans 23msnm Baix llobregat 
|
|
|
GarílPhone
L'empordaniccio es un mafiós ¡¡¡¡¡¡¡
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 12694

Hi ha mòbils e iphone's.....
|
Quan tingui pressupost és una de les coses que vull posar en marxa per cambrils.......
Creus que hi hauría possibilitats de tenir una xarxa amb 2 o 3 repartits per la geografía compartissin dades (via pc ->adsl)...... per tenir info molt més precisa ?? ho permet el soft ??
Ja m'entens
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
boira
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 2321

|
Enhorabona. Està fent un molt bon servei.
Un aparell que potser per "deformació professional" m'agradaria tenir, però ho descarto doncs a l'únic lloc on actualment el podria instal.lar hi ha molta contaminació electromagnètica.
A veure si s'anima algú més per anar fent xarxa de detecció !
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
GarílPhone
L'empordaniccio es un mafiós ¡¡¡¡¡¡¡
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 12694

Hi ha mòbils e iphone's.....
|
Doncs quan ho tingui ja saps el que et toca 
Si es fot algú un rampada a menys de 600km a la rodona de casa nostra, nosaltres ho em de saber
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Pàgines: [1] 2 3 4 5
|