Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
14 Octubre de 2008, 13:25:35
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Senyor arcus (MeteoBDN)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Instrumentació
| | | |-+  Un any de detector de llamps
« anterior següent »
Pàgines: 1 [2] 3 4 5 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Un any de detector de llamps  (Llegit 1988 vegades)
casacota
Cumulus Congestus
*
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 1295

Re: Un any de detector de llamps
« Resposta #10 en: 2 Juliol de 2007, 17:10:27 »

Doncs quan ho tingui ja saps el que et toca Grin

Ostres, jo que em pensava que la trigonometria la tenia aprovada ja fa 40 anys....
En línia

boira
Cumulonimbus Calvus
**
Connectat Connectat

Gènere: Masculí
Missatges: 2407

« Resposta #11 en: 23 Juliol de 2007, 12:06:42 »

Ostres, jo que em pensava que la trigonometria la tenia aprovada ja fa 40 anys....

"ingenyerus" ... mireu-vos això:
http://members.home.nl/fkooiman/lightning/index.htm
En línia
syntonic
Visitant

Email
« Resposta #12 en: 23 Juliol de 2007, 13:37:38 »

Sí, l'havia vist fa un temps. Impressionant oi?

Però amb la combinació boltek/nexstorm pots classificar el tipus de llamps, cosa que de moment els altres no poden fer. I és molt interessant com canvien els tipus de llamps segons l'època, els tipus de tempesta, i també el canvi dintre la tempesta!
En línia
boira
Cumulonimbus Calvus
**
Connectat Connectat

Missatges: 2407

« Resposta #13 en: 24 Juliol de 2007, 15:23:30 »

Sí, l'havia vist fa un temps. Impressionant oi?

Però amb la combinació boltek/nexstorm pots classificar el tipus de llamps, cosa que de moment els altres no poden fer. I és molt interessant com canvien els tipus de llamps segons l'època, els tipus de tempesta, i també el canvi dintre la tempesta!

Completament d'acord.

Ara, aquest s'ho ha "currat" bastant i ha arribat fins el punt de sincronització d'estacions. Déu n'hi dó i amb ben poc gasto. Ha tenir en compte.
En línia
meteoreus
Cumulus Humilis

Missatges: 372

« Resposta #14 en: 25 Juliol de 2007, 11:52:55 »

Bueno va, surto de l'armari.  Em dic eduard i fa un mes i mig em vaig instalar un detector de llamps Boltek  Grin

El tinc en tarja PCI i amb el Nextorm.  Com molt bé diu casacota s'ha de calibrar i la veritat és que aun "estamos trabajando en ello" . De totes formes és impressionant veure com llamps a surten allí retratadets Smiley La última tongada de tempestes la vaig seguir i va ser flipant.
De moment estic muntant el web amb les dades meteo i per suposat dels llamps, però sóc molt poc original i com tants d'altres NO TINC TEMPS!!!  Embarrassed

Una xarxa de detectors de llamps a la zona i fer servir triangulació per clavar-los ja seria l'hòstia. Compteu amb mi si es fa algun dia (dades, programació, cerveses... Wink )
En línia

syntonic
Visitant

Email
« Resposta #15 en: 25 Juliol de 2007, 13:08:14 »

Felicitats!

Crec que ja ens hi podem anar posant. Faltaria algun detector a la zona central o cap el nordest, i ja podriem triangular el Principat! Algú que pugui programar?

Només dir que el lloc per a l'antena no és tan primmirat com el d'una estació meteorològica, pot estar perfectament dintre una casa o sota teulada mentre no tingui ordinadors, teles o microones a dos pams.

Jo tinc l'antena dintre casa, a menys de dos metres del servidor (que no té pantalla ni teclat però, llavors no hi ha cap problema perquè la pròpia màquina és una gàbia de Faraday), a uns 3 metres hi ha, a la mateixa habitació, un ordinador amb pantalla de rajos catòdics, un rellotge electromecànic de campanar antic (amb contactes de mercuri), la base del telèfon inalàmbric i el mòdem wifi, tubs fluorescents i una làmpara de vapor de mercuri de l'enllumenat públic a 1 metre, i a l'habitació del costat una cuina elèctrica i un microones, i el detector ni els nota, ni tansols com a "noise", amb el squelch a zero. Per això val la pena el Nexstorm, perquè analitza 30 paràmetres diferents de les ones i identifica bastant bé què són llamps i què no.
En línia
meteoreus
Cumulus Humilis

Missatges: 372

« Resposta #16 en: 25 Juliol de 2007, 13:28:02 »

Si es en PHP/MySQL ja podeu comptar amb mi per la programació  (millor que fossim un petit equip).

En línia

Sinner
CATmeteo Col.laborador
Línia de turbonada
*

Missatges: 30360

« Resposta #17 en: 25 Juliol de 2007, 13:43:03 »

Amb PHP em puc afegir jo (sense Boltek, és clar )
En línia

Viladecans 23msnm Baix llobregat

syntonic
Visitant

Email
« Resposta #18 en: 25 Juliol de 2007, 13:47:52 »

Jo només sé de Perl, que adoro profundament.

Una cosa seria fàcil en el cas de Perl: en comptes de triangular els llamps individualment (per això segurament es necessitaria una màquina bastant potent en cas de tempesta, ja que un sol detector ja posa una Intel de 2 GHZ amb 1 giga de RAM al 100% quan hi ha festa) es podria començar per triangular els nuclis de tempestes basades en els reports TRAC del nexstorm, que a més no seria massa crític en la sincronització, i si això funciona, anar-ho complicant!
En línia
Sinner
CATmeteo Col.laborador
Línia de turbonada
*

Missatges: 30360

« Resposta #19 en: 25 Juliol de 2007, 14:06:50 »

Potser.....Python seria el llenguatge ideal per aquesta feina
En línia