Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
8 Octubre de 2008, 00:50:14
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
llums solars (McConell)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Fotografia
| |-+  Galeria muntanyenca
| | |-+  Interesant estudi sobre el gel del Mt Blanc
« anterior següent »
Pàgines: [1] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Interesant estudi sobre el gel del Mt Blanc  (Llegit 772 vegades)
Herman
Cumulonimbus Calvus
**
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 2129

Interesant estudi sobre el gel del Mt Blanc
« en: 4 Juliol de 2007, 00:27:20 »

Journal of Geophysical Research  “Very high-elevation Mont Blanc glaciated areas not affected by the 20th century climate change"

The research was conducted by six scientists from leading agencies and departments in France and Switzerland that deal with hydrology and glaciology. The research was funded by Observatoire des Sciences de l’Univers de Grenoble (OSUG), the European Programs ALPCLIM and CARBOSOL, and by the city of Chamonix Mont-Blanc.

Vincent et al. collected a variety of datasets that could help them understand how the high-elevation glaciers of Mont Blanc were impacted by variations and trends in climate. Among other findings, they found that the mass balance of the glaciers is strongly controlled by precipitation, not temperature.

Vincent et al. state "The most striking features of these figures are the small thickness changes observed over the 20th century. For both areas, thickness variations do not exceed ±15 m. The average changes are +2.6 m at Dôme du Goûter (please note that this glacier is growing) and -0.3 m (-12 inches) at Mont Blanc.

"Considering the uncertainty interval, i.e., ±5 m, it can be concluded that no significant thickness change is detectable over most of these areas". "All these results suggest that the SMBDôme du Goûter and Mont Blanc did not experience any significant changes over the 20th century."

"Geodetic measurements carried out in 1905 and 2005 on the highest ice fields of the Mont Blanc range indicate small thickness changes and show that these very high-elevation glaciated areas have not been significantly affected by climate change over the last 100 years."

"In any case, this study reveals that the very high-elevation ice fields in the Mont Blanc area have not been affected by the climate warming.

"The 20th century climate warming affected the atmospheric temperature in the Alps by +1EC. However this change did not significantly affect the ice deformation rate in the high-altitude ice fields since the ice temperature remains far below the melting point and therefore keeping the glacier frozen to its bed."
En línia

Manresa Cat Central
Low pressure
Cumulonimbus Incus

Gènere: Femení
Missatges: 4903

Vaxholm - Suècia

Re: Interesant estudi sobre el gel del Mt Blanc
« Resposta #1 en: 4 Juliol de 2007, 14:45:17 »

be, doncs si n'hi ha que augmenten, encara millor. Grin

I no se sap o hi ha cap estimació/estudi de si hi haurà algun canvi en les precipitacions en la zona?
En línia

Sta. Coloma de Cervelló ~ 50msnm

"No pots arribar a imaginar com t’odio. No suporto que em remenis els cabells, que t’arrapis al meu cos. M’alteres, em desestabilitzes, em fas venir mal de cap, m’enterboleixes el pensament. I sempre acabes fent-me plorar.
No cal que piquis més al vidre. No et deixaré entrar. Fuig, deixa’m estar. Maleït siguis, vent."
Herman
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2129

« Resposta #2 en: 5 Juliol de 2007, 00:03:20 »

Doncs no he trobat res més,...però es curios que el dome du goutier ha crescut!!
En línia

Manresa Cat Central
maresme
Cumulonimbus Incus
Connectat Connectat

Gènere: Masculí
Missatges: 5622

« Resposta #3 en: 5 Juliol de 2007, 00:06:03 »

Doncs si es extrany, pero millor! Wink
En línia

Pluges 2008 Vilassar de Mar. (10 msnm)
Gener: 16,5 mm
Febrer: 27,6 mm
Març: 46,1 mm
Abril: 31,0 mm
Maig: 99,6 mm
Juny: 90,9 mm
Juliol: 36,5 mm
Agost: 15,5 mm
Setembre: 26 mm
---------------------------
Historic:
2007:  344,1 mm   2002: 1062  mm                           
2006:  413,8 mm   2001: 394,8 mm
2005:  555,5 mm   2000: 471,0 mm 
2004:  538,0 mm   1999: 395,8 mm
2003:  578,0 mm
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Missatges: 6779

El meteofanàtic de la illa de calor gironina

« Resposta #4 en: 11 Agost de 2007, 19:58:32 »

Millor, millor que hi hagi més neu, i que no es fonguin els glaciars. Però queda clar que és la precipitació i no la temperatura el que controla el balanç ablasiu dels glaciars. Hem de tenir en compte que a més de 4000 m la temperatura mitjana anual volta els -10º, per tant, molt s´hauria d´escalfar el clima del planeta perquè els glaciars dels Alps desapareguessin.
En línia

Salt (Gironès), 84 m
15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º
Blog "El clima i la meteorologia"
gerardtaule.blogspot.com
www.acom.es

La meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
torbonada
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1509

Liskam i Matterhorn des del Monte Rosa

« Resposta #5 en: 12 Agost de 2007, 14:15:35 »

No ho acavo d'entendre. Jo vaig anar a fer el Mont mont blanc  el l'agost del 2005 i comparant fotos de fa 20 anys amb les d'ara, el retroces de les geleres com ara la Mer de Glas, la de les Bosses etc, es vestial. Huh Huh Huh Huh.
En línia

Barcelona - Collserola a 280msm, (al peu del Tibidabo)
meteocoll
CATmeteo Admin
Tren convectiu
**

Missatges: 34302

« Resposta #6 en: 13 Agost de 2007, 14:32:01 »

No ho acavo d'entendre. Jo vaig anar a fer el Mont mont blanc el l'agost del 2005 i comparant fotos de fa 20 anys amb les d'ara, el retroces de les geleres com ara la Mer de Glas, la de les Bosses etc, es vestial. Huh Huh Huh Huh.

Per baix si, però per dalt no.

Es veu perfectament com les parts baixes han perdut i perdent molt gel any darrera any, però a partir dels 3500 mts, el gruix de gel aumenta any si, any també.

Si l'aument de temperatura vingués acompanyat per una disminució de les precipitacions, llavors si que l'adéu de les glaceres alpines seria una realitat, però mentre la precipitació continui estable, les glaceres no desepareixeran a menys que l'aument de la temperatura sigui de 7-9ºC, cosa que dubto molt.

En línia

Collbató, al peu de Montserrat; dades de l'observatori situat al Casc Antic

meteocoll's fotolog
galeria panoramio

torbonada
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1509

Liskam i Matterhorn des del Monte Rosa

« Resposta #7 en: 13 Agost de 2007, 17:12:15 »

No ho acavo d'entendre. Jo vaig anar a fer el Mont mont blanc el l'agost del 2005 i comparant fotos de fa 20 anys amb les d'ara, el retroces de les geleres com ara la Mer de Glas, la de les Bosses etc, es vestial. Huh Huh Huh Huh.

Per baix si, però per dalt no.

Es veu perfectament com les parts baixes han perdut i perdent molt gel any darrera any, però a partir dels 3500 mts, el gruix de gel aumenta any si, any també.

Si l'aument de temperatura vingués acompanyat per una disminució de les precipitacions, llavors si que l'adéu de les glaceres alpines seria una realitat, però mentre la precipitació continui estable, les glaceres no desepareixeran a menys que l'aument de la temperatura sigui de 7-9ºC, cosa que dubto molt.

les precipitacions anuals sembla que no canviaran gaire, però si la seva distrivució durant l'any, això vols dir que no afectarà amb el seu creixement?. Si les temperatures pugen 7-9ºC jo plego tu, això seria pitxor que el sahara.

Tant de bo, tinguis raó, però jo cada cop veig les esquerdes més obertes, i no se si això vol dir alguna cosa.

Com a Alpinista que sóc i un enamorat de la montanya, espero i desitjo que no desapareguin, ja que crec que treuria gran part de l'encant que tenen els Alps.

Que tinguem sort  Wink Wink
En línia

Barcelona - Collserola a 280msm, (al peu del Tibidabo)
Tin
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1045

Patagònia. Paradís de gel

« Resposta #8 en: 30 Agost de 2007, 18:52:59 »

És lògic ... si tenim en compte que el darrer segle la T mitjana de la Terra va pujar 0,6ºC això representaria aproximadament un augment de la cota de neus perpètues en ... 80 - 100 metres? ... i tenint en compte l'alçada del Mont Blanc, doncs això, que és difícil per no dir impossible que la part superior quedi sense glaç.  I l'augment de precipitacions seria normal si tenim en compte que a més temperatura, més evaporació = més precipitació (en aquesta zona). Una altra cosa seria, com dieu, que la precipitació disminuís.
En línia

Barcelona-Vall d'Hebron ... sense "l'ombra" :-))
Pàgines: [1] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió