Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
5 Desembre de 2008, 01:20:45
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Brisa matinal (avanto)
Foto de la setmana
Notícies: La informació meteorològica al minut en el nostre fòrum de seguiments!

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Temes diversos
| |-+  L'entorn natural
| | |-+  FOTOS DE LA TALA I "NETEJA" FORESTAL A PREMIÀ DE DALT.
« anterior següent »
Pàgines: [1] 2 3 4 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: FOTOS DE LA TALA I "NETEJA" FORESTAL A PREMIÀ DE DALT.  (Llegit 1985 vegades)
Riddle
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Capillatus
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 14655

wind power

FOTOS DE LA TALA I "NETEJA" FORESTAL A PREMIÀ DE DALT.
« en: 6 Juliol de 2007, 23:26:22 »

Hola amics,

Aquesta tarda m'he decidit a donar una de les moltes passejades per la zona de Sant Mateu, i de pas, aprofitar per fer 4 fotos de la talada i "millora forestal" que ens van explicar que es duia a terme.

Parc Serralada Litoral, zona protegida, no?

Vosaltres mateixos, jutgeu:

Us presento "la trinxada de l'alzinar". Si això ho trobeu normal Roll Eyes

Una graella Huh Angry

Aqui veiem un dels torrents que s'han carregat. Abans era impenetrable. Hi havia avellaners, cirerers, falgueres...

M'he endinsat una mica, i quina sorpresa! he trobat, entre la devastació, el termo que hi tenia amagat!

Diversos exemplars de boix grèvol tallats. No comment.

Bon tècnic forestal...dèia que ho tallàven tot molt cuidadosament.

Ferides de guerra:             ...merda! s'he m'ha escapat la serra!

Això és imflamable? Noooooooo home, on vas a parar!

I l'última

Han pensat en els nius i en la quantitat de pollets i cries d'aus que hi podia haver?

Ah! i per recollir les restes de tala, sembla ser que tenien permís fins el 2 de Juliol Huh

Un què alucina.

En línia

MeteoBDN
Cumulonimbus Incus

Missatges: 4221

Arriba el fred... arriba la neu?

Re: FOTOS DE LA TALA I "NETEJA" FORESTAL A PREMIÀ DE DALT.
« Resposta #1 en: 6 Juliol de 2007, 23:43:01 »

Ostia! Horrorós... però si enlloc de netejar el bosc l'estan embrutant! Si amb una petita espurna, això cremerà! Shocked

I a mes... tots els troncs tan ben talladets... apiladets... no, si resuktarà qu també ho han fet per fer negoci... Roll Eyes

Deu meu... quin desastre...  Lips Sealed Undecided
En línia

Badalona - Centre 21msnm, Barcelona, Catalunya. 18,1º i 412,1mm

Any 2005: 501,0 mm.
Any 2006: 322,7 mm.
Any 2007: 339,0 mm.
Any 2008: 511,8 mm.

arbosenc
Cumulonimbus Incus

Missatges: 4226

DOS, EL CRUSAITOO

« Resposta #2 en: 7 Juliol de 2007, 00:04:39 »

quina escabetxina collons 
En línia

Els de l'ARBOÇ saludem aixins--->

Nunca predijieron que el 2008 fuera el año del diluvio, 516.5mm a 29 DE OCTUBRE,,,y lo que queda...

Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Incus
Connectat Connectat

Missatges: 4280

Neu, neu!!!

« Resposta #3 en: 7 Juliol de 2007, 02:05:24 »

Podríem fer una recollida de tifes, que segur que Premià, com tants i tants municipis, en deu anar ple.  Wink
Evidentment, per llençar-les a la porta del "Hay Untamiento". 
En línia

Poble Nou

Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred.  (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I)

Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu"

llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada
*

Missatges: 19936

Un xic de Tramuntana

« Resposta #4 en: 7 Juliol de 2007, 09:29:34 »

Mareta meva!!!!!!!!  Shocked

deu meu senyor .... això es na destrossa en tota regla , i el que em pensava i ens pensavem s'està complint

1- Quan recullen la brossa ? a això si la acaben recollint !

2- Això no es tracta de cap tala selectiva! que no ens vinguin amb històries xines.

3-La forma de tallar ja es veu per les fotos que es totalment barruera i sense tenir en compte la salut dels arbres ni les ferides

4-d'aqui em surten preguntes: , sense cap aplicació de fungicides ni bactericides als troncs ferits , ens trobem a tota una gran part de la vegetació que hi queda molt vulnerable a enfermetats i plagues. Barrinadors , fongs , Bacteris , nemàtodes ... poden acabar d'esquilmar la vegetació .

5- Cap respecte a formacions vegetals singulars i de gran valor ecològic , com pot ser bosc de torrent i de ribera , boix grèvol ,cirerers , arç blanc, alzinars i el seu valiós sotabosc lianoide i arbustiu .

6- Trencament de microclimes idonis per el desevolupament de vegatació ombrívola.

7- Alta erosionabilitat del sòl de sauló i granit, incrementada encara més per activitats de lleure humà.

8-Destrossa de hàbitats de petits mamífers, rèptils i aus.

9-Impacte paisatgístic greu.

10- I finalment , si es recupera l'ecosistema no és questio de 2 o 3 anys com ens van assegurar oi Marc? , per recuperar això es necessiten més de 15 anys !

QUINA MERDA DE TÈCNICS FORESTALS SÓN AQUESTS ,QUINS ESTUDIS TENEN? COM ES QUE UN AJUNTAMENT I UNA DIPUTACIÓ DE BARCELONA I DE PARCS NATURALS PERMET AQUESTA ABERRACIÓ?   

En línia

SANT REBUF (en plena forma)

http://meteosantandreu.blogspot.com/ (Blog)
http://picasaweb.google.com/llevantada (àlbum fotos)

La Màgia de l'Esbotzada, esperit Lassús 1960/2006

Sempre tornaré                                         
a la nostra platja
les ones no em deixen mu mare
allunyar-me'n massa
MeteoTortosa
Lo poal i la granera
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 11822

¿Quis custodiet ipsos custodes?

« Resposta #5 en: 7 Juliol de 2007, 10:40:22 »

Quina aberració!!! Com poden fer això!!! Això el meu cunyat que és pagés ho deixa més ben arreglat!!! Fins i tot jo que no hi tinc ni idea!!! Mare meva, mare meva....!!!
En línia

Per fi he arribat a la puta maleida xifra dels 10.000 posts
cerç
Cumulus Mediocris

Gènere: Femení
Missatges: 517

« Resposta #6 en: 7 Juliol de 2007, 11:20:04 »

Hi ha vegades que com més protegit està el paisatge més drets es pensen que tenen sobre la natura, i creuen que poden fer el que es vulgui. Si volen netejar el bosc que posin un ramat d'ovelles, vaques i bous i que l'agricultura no faci aigües tu.
En línia

altasegarra
Visitant

Email
« Resposta #7 en: 7 Juliol de 2007, 11:29:51 »

Jo us parlo com a tècnic forestal, que és la meva feina. M'he mirat les fotos, i m'he llegit tots i cadascun dels comentaris que s'ha fet al respecte. A veure... tots estem d'acord en que tenim un problema molt gros amb els incendis, i que tenim uns boscos excessivament bruts que són autèntics polvorins preparats per petar en qualsevol moment. També crec lògic de pensar que s'ha de disminuir el risc: s'ha de treure biomassa dels boscos, i fusta morta, que al final tot plegat és el que fa que els focs es facin incontrolables. Abans tot això no calia: primer, perque els boscos eren aprofitats intensivament per la molta gent que vivia a la muntanya  (llenya, brancada, pastures-... )  i després perque amb prou feines hi havia incendis (n'hi havia, sempre n'hi ha hagut, però eren molt escassos en comparació amb ara)
Hi ha hagut una urbanització de la societat, abandonament dels boscos, pèrdua de rentabilitat de les explotacions forestals, que han fet que els nostres boscos hagin guanyat molt territori respecte a 50 anys enrere (encara que sigui una afirmació xocant, podem dir que hi ha molt més bosc ara que fa 50 anys), i boscos espessos i plens de vegetació. Això no seria tant problema si no fos pels focs, però estem en un país que a l'estiu és una torradora i que no plou (tret de la muntanya)
I ara tenim un problema, que tenim focs i les muntanyes i boscos plenes de vegetació perque a ningú li surten els números per netejar-los.
Com aturar el problema? No podem canviar ni el clima, ni l'economia (tant de bo tornés a ser rentable viure del bosc), ni la societat urbana que veu la muntanya com un lloc per anar a passejar i a llençar-hi coses. Tampoc es pot netejar tot a gran escala (netejar una hectàrea de bosc costa més de 1000 euros si és densa, o sigui que no cal fer números per veure què costaria tenir el país "endreçat"). tant sols es pot fer neteges puntuals, an alguns llocs com ara carenes, vores de camins..llocs que són especialment sensibles i que realment poden ajudar a aturar un foc o a evitar que aquest es faci gran..
A vegades cal estassar i netejar el sotabosc, encara que pugui resultar xocant, ara, i tornant a les imatges que heu penjat aquí, i sense haver vist res més del lloc aquest, val a dir que hi ha maneres i maneres de fer-ho. Primera errada que em sembla a mi que han comès: han deixat totes les restes aqui sense triturar, això és una bomba, val més deixar-ho verd que tota aquesta brancada aquí tirada, vull creure que són prou intel·ligents com per triturar-ho després, si no, poc haurem guanyat.
Una altra errada: pel que dieu, era una zona de sots i fondals humits, amb vegetació de ribera: tothom sap que aquestes franges de vegetació humida són especialment eficaços per la lluita contra els focs, són uns bons tallafocs naturals (o alments esmorteeixen l'avenç de les flames). Sota el meu humil punt de vista, no feien cap nosa..
Respecte al tema de les ferides als troncs... això és el que deia crec que en Dani, simplement és sapastreria pura i dura, però penseu que, agradi o no, al bosc es treballa a preu fet moltes vegades, i passa el que passa..
També comentaveu que es podria tractar les ferides dels arbres, evidentment, són una porta oberta a tota mena d'infeccions, però sols pregunto una cosa: qui ho paga això? El propietari? La diputació? La generalitat? És un tractament molt car (no dic que no sigui interessant, però com en quasi tot, estem limitats per diners)
Tampoc no hauria costat massa fer aquesta estassada d'una manera menys dràstica, respectant alguns arbustos per fer-la menys impactant visualment, però llavors s'ha de pensar que, a més vegetació que deixes, menys eficaç és la franja aquesta..
Suposo que aquests treballs els porten els de la diputació, ells sabran el que porten entre mans, a vegades aquestes coses s'han de fer, encara que sigui xocant i pugui fer mal a la vista. Però, repeteixo, hi ha maneres i maneres de fer-ho, i aquí (opinió personal), s'han passat una mica, si és que ho deixen tal i com mostren les imatges
I perdoneu el "toston"

En línia
Riddle
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 14655

wind power

« Resposta #8 en: 7 Juliol de 2007, 14:19:21 »

Gracies per les vostres opinions!
El tema que no entenc i ni entrendré mai, és la NO recollida de tot el brancam sec...
Val que costa molts diners, però nassos, no ho heu tallat!!!! doncs recollim.
Penso enviar les fotos on calgui.
No pot ser que deixin tot aquest descampall pel bosc, i més en aquesta temporada i tal com està de ressec !!!
Una simple espurna, un vidre (n'hi ha molts)...i ja podem començar a còrrer.
En cas d'incendi, se'ls hi cauria el pèl a aquests drapaires.
En línia

altasegarra
Visitant

Email
« Resposta #9 en: 7 Juliol de 2007, 14:27:59 »

Als costats dels camins (no corriols per on sols es pot anar a peu)  que travessen el bosc estan obligats a retirar les restes (o bé triturar-les o cremar-les) en una franja de 20 m a banda i banda del camí. Si no ho han fet, és perfectament denunciable.

Ara, amb la llei a la mà, a la resta de zones no se'ls pot obligar a treure-ho, per tant, és legal (que no vol dir correcte), que ho deixin allà. Tant sols han de deixar nets els fons de barrancs i rases per on corre aigua..

En línia
Pàgines: [1] 2 3 4 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió