Pàgines: 1 [2] 3 4
|
 |
|
Autor
|
Tema: FOTOS DE LA TALA I "NETEJA" FORESTAL A PREMIÀ DE DALT. (Llegit 1769 vegades)
|
|
|
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada

Connectat
Gènere: 
Missatges: 19006

Un xic de Tramuntana
|
aleshores com poden tenir els sants collons de dir que les tales d'aquesta forma , eviten incendis , si com has dit tu abans , crema mil vegades menos una alzina verda que una de talada i seca ..
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
.
El Sappo Siffredi!
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 6820
|
La verdad es que se hace difícil opinar en una situación como esta. De todas formas coincido plenamente con altasegarra... suscribo totalmente todo lo que dice con quizás un par de excepciones.
1- a mi entender la limpieza del bosque sirve simplemente para dejar vía libre a que especies como la encina, roble, alcornoque que han dejado aislados con la tala puedan crecer mejor y no para hacer de cortafuegos.
Una vez que el incendio ha adquirido cierto volumen, estos pseudo cortafuegos no sirven de nada, absolutamente de nada y la prueba la tenemos en que no he visto mejor cortafuegos que una autopista, y no he visto veces ni nada saltar el fuego de un lado al otro de la autopista...
2- los barrancos húmedos tampoco sirven de mucho para retener un fuego... es tanta la energía que desprende un incendio, que antes de llegar el fuego a esa zona, ha evaporado toda la humedad de la vegetación. Por desgracia he visto quemarse dos veces uno de estos lugares en Badalona y se quemaba con la misma facilidad que la parte de la carena que era mucho más secarral, incluso diría que peor ya que aun tiene más biomasa para quemar.
En definitiva, para mi estas actuaciones sólo sirven para adelantar 30 años la evolución del bosque.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada

Connectat
Gènere: 

Un xic de Tramuntana
|
Entonces Roberto puede que tambien tengamos que educar a la gente que el fuego constituye una parte esencial de la dinámica de los ecosistems mediterráneos
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3623

Doncs això...!
|
Entonces Roberto puede que tambien tengamos que educar a la gente que el fuego constituye una parte esencial de la dinámica de los ecosistems mediterráneos  Per fi algú ho diu... 
És que després, depèn del que hagis dit i com ho hagis dit, t'assenyalen amb el dit com a piròman... 
El problema sorgeix quan, l'Home, sempre l'Homo mal anomenat Sapiens, altera aquest mecanisme amb les seves actuacions recurrents i malaltises (piròmans i altres subjectes de poca monta).
|
|
|
|
|
En línia
|
Poble Nou Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred. (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I) Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu" 
|
|
|
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada

Connectat
Gènere: 

Un xic de Tramuntana
|
Entonces Roberto puede que tambien tengamos que educar a la gente que el fuego constituye una parte esencial de la dinámica de los ecosistems mediterráneos  Per fi algú ho diu...  És que després, depèn del que hagis dit i com ho hagis dit, t'assenyalen amb el dit com a piròman...  El problema sorgeix quan, l'Home, sempre l'Homo mal anomenat Sapiens, altera aquest mecanisme amb les seves actuacions recurrents i malaltises (piròmans i altres subjectes de poca monta). el que a mi em te amb la mosca rera la orella , es que aquestes tales s'estan convertint cada dia més en molt antroprocèntiques , amb l'excusa de deixar un bosc "maco " i sense risc 
de forma natural , l'alzinar madur , és per naturalesa inpenetrable , i el que s'assembla més a una selva de caràcter tropical , degut a l'abundant estrat lianoide . Per tant estem aconseguint que no tinguem alzinars madurs a casa nostra.
ens mirem massa la netura desde el punt de vista humà i fraternal , i a vegades no és el millor punt de vista , ja que és dificil que "nosaltres ens posem en el lloc d'ella"
al meu poble de La Rioja , una tala d'aquestes va acabar sent el botí de la indústria fustera , encapçalada per l'alcalde del Poble , quina casualitat ... va treure els pins de gran envergadura , i a l'hivern una ventada va tirar per terra tota la massa boscosa de pins joves . Per tant , va tenir tant fusta com va volguer i es va fer d'or .
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
maresme
Cumulonimbus Incus

Connectat
Gènere: 
Missatges: 5640

|
Ens estan destroçant l'entorn!
|
|
|
|
|
En línia
|
Pluges 2008 Vilassar de Mar. (10 msnm) Gener: 16,5 mm Febrer: 27,6 mm Març: 46,1 mm Abril: 31,0 mm Maig: 99,6 mm Juny: 90,9 mm Juliol: 36,5 mm Agost: 15,5 mm Setembre: 28,2 mm Octubre: 38,5 mm --------------------------- Historic: 2007: 344,1 mm 2002: 1062 mm 2006: 413,8 mm 2001: 394,8 mm 2005: 555,5 mm 2000: 471,0 mm 2004: 538,0 mm 1999: 395,8 mm 2003: 578,0 mm
|
|
|
Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3623

Doncs això...!
|
Entonces Roberto puede que tambien tengamos que educar a la gente que el fuego constituye una parte esencial de la dinámica de los ecosistems mediterráneos  Per fi algú ho diu...  És que després, depèn del que hagis dit i com ho hagis dit, t'assenyalen amb el dit com a piròman...  El problema sorgeix quan, l'Home, sempre l'Homo mal anomenat Sapiens, altera aquest mecanisme amb les seves actuacions recurrents i malaltises (piròmans i altres subjectes de poca monta). el que a mi em te amb la mosca rera la orella , es que aquestes tales s'estan convertint cada dia més en molt antroprocèntiques , amb l'excusa de deixar un bosc "maco " i sense risc  de forma natural , l'alzinar madur , és per naturalesa inpenetrable , i el que s'assembla més a una selva de caràcter tropical , degut a l'abundant estrat lianoide . Per tant estem aconseguint que no tinguem alzinars madurs a casa nostra. ens mirem massa la netura desde el punt de vista humà i fraternal , i a vegades no és el millor punt de vista , ja que és dificil que "nosaltres ens posem en el lloc d'ella" al meu poble de La Rioja , una tala d'aquestes va acabar sent el botí de la indústria fustera , encapçalada per l'alcalde del Poble , quina casualitat  ... va treure els pins de gran envergadura , i a l'hivern una ventada va tirar per terra tota la massa boscosa de pins joves . Per tant , va tenir tant fusta com va volguer i es va fer d'or . Voldria fer un matís, el bosc mediterrani, en el seu estadi final, no es tan impenetrable com el tropical, no..., el mediterrani és el més impenetrable, i de llarg, de tot el planeta.
|
|
|
|
|
En línia
|
Poble Nou Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred. (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I) Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu" 
|
|
|
Gale
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 9560
|
Jodo colega............... Esto sí que es confundir velocidad con el tocino Vamos, o ser peor el remedio que la enfermedad!! Espero que en los encinares de Arcos de Jalón no tengan nunca una idea de limpieza forestal como esa que muestras............
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Pàgines: 1 [2] 3 4
|