Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
16 Octubre de 2008, 09:21:31
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Senyor arcus (MeteoBDN)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Fotografia
| |-+  Galeria muntanyenca
| | |-+  Meteocoll, Wind i Eudald renuncien al Nordend al massís del Monte Rosa (4609 m)
« anterior següent »
Pàgines: [1] 2 3 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Meteocoll, Wind i Eudald renuncien al Nordend al massís del Monte Rosa (4609 m)  (Llegit 1124 vegades)
Klipsus
el chico cazado y oxidado
Cumulonimbus Incus
Connectat Connectat

Gènere: Masculí
Missatges: 6035

When you love, God's light shines on you :)

Meteocoll, Wind i Eudald renuncien al Nordend al massís del Monte Rosa (4609 m)
« en: 12 Juliol de 2007, 11:35:45 »

Després de molt patiment han optat per avortar, al voltant de la cota 4300. Fa escassos minuts he rebut un sms del Meteocoll: sembla ser que les condicions són lluny de ser les òptimes. El temps és bo i la visibilitat també però la gran quantitat de neu pols nova (fruit de les fredorades de les últimes setmanes), les complicacions tècniques i el cansament els han aconsellat renunciar al cim.

El Nordend és la tercera cota en altitud de tot l'arc alpí, després del Mont Blanc i la Dufourspitze (també al Monte Rosa aquesta última).

MONTE ROSA - NORDEND A L'ESQUERRA I DUFOURSPITZE A LA DRETA

RUTA D'ASCENSIÓ

Són uns autèntics jabatos: el Monte Rosa és un veritable colós i l'ascensió als seus pics és realment DURÍSSIMA, tant per la dificultat tècnica (progressió contínua per gelera, séracs i cresta final) com pel desnivell, brutal (1800 m des del refugi Monte Rosa Hütte).

Ara els queda tota la llarguíssima baixada. Confiem en que tinguin tota l'empenta i alhora prudència del món per arribar sans i estalvis al refugi, i a la tornada a casa ens postegin un fabulós i immens fotorreportatge!!!
En línia

Per fer l'amor les dones necessiten una raó; els homes un lloc :-)

Luxembourg-Findel  -  49º37'N  6°12'E  -  376 m

Temp. mitjana anual (1971-2000): +8,8°C     Any més fred (1947-2007): +7,0°C (1956)     Any més càlid (1947-2007): +10,4°C (2007)

Mitja gener (mes estadísticament més fred) (1971-2000): +0,6°C     Mitja juliol (mes estadísticament més càlid) (1971-2000): +17,5°C
Mes més fred del període 1947-2007 (febrer 1956):         ―8,8°C     Mes més càlid del període 1947-2007 (juliol 2006):          +23,5°C
boira
Cumulonimbus Calvus
**
Connectat Connectat

Missatges: 2414

Re: Meteocoll, Wind i Eudald renuncien al Nordend al massís del Monte Rosa (4609 m)
« Resposta #1 en: 12 Juliol de 2007, 11:41:55 »

Quina pena ! ,

Però com bé es va comentar fa pocs dies amb el Montgròs la muntanya no es mou d'allà.

Ara els queda tota la llarguíssima baixada. Confiem en que tinguin toda l'empenta i alhora prudència del món per arribar sans i estalvis al refugi, i a la tornada a la casa ens postegin un fabulós i immens fotorreportatge!!!

Això mateix. Si el temps és bó tenen moltes hores per anar baixant. Esperarem notícies i reportatge.
En línia
Sinner
CATmeteo Col.laborador
Línia de turbonada
*
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 30371

Re: Meteocoll, Wind i Eudald renuncien al Nordend al massís del Monte Rosa (4609 m)
« Resposta #2 en: 12 Juliol de 2007, 11:43:25 »

Pujar un 4 mil d'aquestes característiques a la primera....uf, complicat

Ara que arribin bé, que és el més important
En línia

Viladecans 23msnm Baix llobregat

MeteoBDN
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3630

Matinades mogudes d'estiu...

« Resposta #3 en: 12 Juliol de 2007, 12:29:21 »

Ostres... quina pena...  Undecided Però primer de tot és poder-ho fer bé, i si no, retirar-se com ho han fet...

Encara queden molts anys per endevant... l'acabaran pujant Wink

Salut!
En línia

Badalona - Centre 21msnm, Barcelona, Catalunya. 18,1º i 412,1mm

Any 2005: 501,0 mm.
Any 2006: 322,7 mm.
Any 2007: 339,0 mm.
Any 2008: 355,2 mm.

Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3671

Doncs això...!

Re: Meteocoll, Wind i Eudald renuncien al Nordend al massís del Monte Rosa (4609
« Resposta #4 en: 12 Juliol de 2007, 13:07:53 »

Sovint no només cal seny per renunciar-hi sinó també coratje. Ben fet!
Ja hi tornaran a anar!  Cheesy

I compte amb la baixada, calma...  Wink
En línia

Poble Nou

Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred.  (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I)

Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu"

montgros
Cumulus Mediocris

Missatges: 736

« Resposta #5 en: 12 Juliol de 2007, 14:44:24 »

He anat seguint tot el matí la seva progressió via sms....ara estan baixant i em preocupa que són les hores de màxima calor.

ànims pels dos i segur que en una estona estan prenent unes birres al refugi  Wink Wink

el que està clar és que aquest any els alps no es deixen fer amb facilitat :

http://www.elmundo.es/elmundodeporte/2007/07/12/masdeporte/1184238638.html

Undecided Undecided Cry Cry
En línia
Low pressure
Cumulonimbus Incus

Gènere: Femení
Missatges: 4903

Vaxholm - Suècia

« Resposta #6 en: 12 Juliol de 2007, 16:19:43 »

Ja tenen una excusa per poder tornar-hi!! ara esperem que tornin a casa sans i estalvis i ens postegin les magnífiques fotos que segur hauran pogut fer.

Ànims!!!
En línia

Sta. Coloma de Cervelló ~ 50msnm

"No pots arribar a imaginar com t’odio. No suporto que em remenis els cabells, que t’arrapis al meu cos. M’alteres, em desestabilitzes, em fas venir mal de cap, m’enterboleixes el pensament. I sempre acabes fent-me plorar.
No cal que piquis més al vidre. No et deixaré entrar. Fuig, deixa’m estar. Maleït siguis, vent."
lucarr
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 15255

Booooomb !!!

Re: Meteocoll, Wind i Eudald renuncien al Nordend al massís del Monte Rosa (4609
« Resposta #7 en: 12 Juliol de 2007, 19:20:04 »

Vaya, este verano fresco esta dificultando el ascenso en los Alpes  Undecided Undecided

A ver si dan señales al termino del descenso
En línia

Viladecans 620 mm anuales
santfeliuenc
absolut + naranja
Cumulonimbus Incus

Missatges: 6867

« Resposta #8 en: 12 Juliol de 2007, 21:50:06 »

JODER.........que lastima.....estuvieron el martes comiendo en mi cafeteria y ya me dijeron que veian complicado llegar a la cima......lo importante es que lleguen bien abajo y que hayan disfrutado ..
En línia

sant feliu de llobregat 24 msnm
min abs 2000-5   -3.8º
meteosuri
Cumulonimbus Calvus
**

Gènere: Femení
Missatges: 3697

però els grallers i geganters de Vic som millors!!

« Resposta #9 en: 12 Juliol de 2007, 22:13:16 »

ostres.. quina llàstima... pero lo més important es que hagin sapigut girar i tornar cap al refugi sans i estalvis!!

molts ànims!!! Cheesy

En línia

La Gleva 490msnm, la plana de vic.         

Boja per la meteorologia i la muntanya Grin Grin

grallera de Vic!!!! (pluja assegurada despres d'una cercavila) Grin
Pàgines: [1] 2 3 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió