Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
14 Octubre de 2008, 13:20:12
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Senyor arcus (MeteoBDN)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Fotografia
| |-+  Galeria muntanyenca
| | |-+  Punta Nordend, 4609 mts; avortada a 300 mts del final
« anterior següent »
Pàgines: 1 2 [3] 4 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Punta Nordend, 4609 mts; avortada a 300 mts del final  (Llegit 2189 vegades)
Rodamet
Rodassic Park
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 9444

Cuando se acerca una tormenta , late más fuerte.

Re: Punta Nordend, 4609 mts; avortada a 300 mts del final
« Resposta #20 en: 15 Juliol de 2007, 09:00:07 »

increible reportaje como de costumbre, mejor abortar! en un julio fresco y con una cantidad de nieve brutal, imaginaros que puede ser hacer ese intento en Enero con la -10-12-14 a 850 hPa encima, con la poca insolación, nublado y viento  Shocked

saludos
En línia

Roda de Barà-Tarragona

Galeria meteofotográfica
http://www.rodamet.net/fotos
Web
www.rodamet.net
avanto
Cumulus Congestus
*
Connectat Connectat

Gènere: Masculí
Missatges: 1685

Rovaniemi a -15ºC

« Resposta #21 en: 15 Juliol de 2007, 11:54:17 »

Felicitats pel reportatge i per l'excursioneta! i gràcies per penjar les fotos, moltes vegades sembla mentida que hi pugui haver llocs tant guapos!! Quines glaceres!! Shocked i a tant sols 2500 metres, realment ess un altre  món!!!
En línia

Que bonic es banyar-se en un avanto mentres mires l'Aurora Boreal.
Sant Genís. 255 snm
lausengier
Fractocumulus
**

Missatges: 63

« Resposta #22 en: 15 Juliol de 2007, 12:09:15 »

Felicitats pq vau fer el que vau poguer, pq vau fer el que  us agrada, i pq ho vau fer a un lloc preciós. Ser un bon muntanyenc tb és donar-se la volta quan cal. Encara que al principi, no arribar al cim sembla un fracàs, després amb el temps saps que va ser la decisió correcta. I tot això ho sé pq m'ha passat moltes vegades, per sort menys que les vegades que no m'ha passat.
En tot cas, visca la muntanya!!. Cheesy
En línia
josema_call
Cirrus

Missatges: 4

« Resposta #23 en: 15 Juliol de 2007, 13:26:42 »

Joder, acabo de eyacular en todo el monitor pero con tanta nieve ni se nota  Grin , que pasada tío...

Enhorabuena también por haber abortado, demuestra que sois sensatos y que las ganas de coronar no vencieron al sentido común. La próxima seguro que lo conseguís.

En línia

Desde La Navata - Galapagar (Madrid)
torbonada
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1516

Liskam i Matterhorn des del Monte Rosa

« Resposta #24 en: 15 Juliol de 2007, 13:29:14 »

Bones meteocoll, conec la zona, hi vaig ser-hi l'any passat i vam tenir la sort de poder fer bastanta cosa, la neu estava dureta i feia molt fàcil la progresió, el Monte Rosa, es un dels colossos dels Alps, te una bellessa estraudinaria, i no es mourà d'alla.
Les condicions de neu que heu trobat no eren les més millors i heu fet bé de tirar enrrera, però estic segur, que ho tornareu a provar en una altre ocasió i que ho aconseguireu.

Jo sempre dic una cosa, la veritable Victoria de l'Alpinisme, és anar i tornar sencer, i això ho heu fet, per tant Moltes felicitats, i Força traça!!!!   
En línia

Barcelona - Collserola a 280msm, (al peu del Tibidabo)
Herman
Cumulonimbus Calvus
**
Connectat Connectat

Missatges: 2162

« Resposta #25 en: 15 Juliol de 2007, 23:46:27 »

Les fotos molt boniques, però una cosa us ha de quedar clara...us falta més entrenament...el que heu fet al Piri, comparat amb els Alps son excursionetes per nens...si us hi poseu ho aconseguireu, segur. Anims

Mmmm, haig de discrepar i bastant.

Que el Pirineu és una cosa i els Alps un altre, és més que evident, però una cosa no treu altre i el Pirineu és una zona excel.lent per preperar-se fisicament i mentalment per anar als Alps o fins i tot més enllà.

La prova està en la gran quantitat de morts que aquest any hi ha hagut al Pirineu; morts que tenien 8mils al seu currículum, morts que s'estaven preperant per anar-ne a fer.

Sortides com aquestes:

http://forum.catmeteo.com/index.php/topic,18242.0.html
http://forum.catmeteo.com/index.php/topic,18075.0.html

no les pot fer qualsevol, a menys que tingui un estat físic i mental molt bo.

Entrenament no ens falta, potser ens falta rodar més pels Alps i tenir una mica més de sort; la logística no va ser la millor (la vaig cagar amb l'aigua) i l'estat de la neu ens va fotre mitja expedició enlaire. Tot i això, doncs ens vam quedar molt aprop i no vam prendre mal.

I un detall ...

No tenim cap tipus d'agulletes; després d'una panadera així, no tenir-les vol dir alguna cosa.

Wink

mmmm, per mi l'únic que us podeu tirar en cara és el tema de l'aigua; i potser, tenir prevista una eventualitat així i donar-vos un dia més, per si us trobeu amb problemes, és a dir una opció de tenir una segona oportunitat.
Pel tema fisic no hi ha dubte que anaveu preparats al 100%.   MOlt bones fotos i llástima no haber pogut fer cim!!

La punta Dufour és més dificil???

Ahhh i un altre tema COLLONS COM ESTAN ELS GLACIARS DEL ALPS!!! PETATS DE NEU!!! He estat mirant dades de meteoswiss; hi ha observatoris de Suissa que han recollit més 200mm desde principis de Juliol i la neu no ha pujat de 2500m Shocked Shocked Shocked Shocked
En línia

Manresa Cat Central
Herman
Cumulonimbus Calvus
**
Connectat Connectat

Missatges: 2162

« Resposta #26 en: 15 Juliol de 2007, 23:50:48 »

Felicitats pel reportatge i per l'excursioneta! i gràcies per penjar les fotos, moltes vegades sembla mentida que hi pugui haver llocs tant guapos!! Quines glaceres!! Shocked i a tant sols 2500 metres, realment ess un altre  món!!!

JO el que trobo encomiable del Jordi és el fet de fer aquestes fotos i penjar-les per tots en les condicions en que estaven. Una cosa es fer una sortida que vagi tot bé i fer fotos. Una altra es estar desrrossat, sense aigua i a més de 4000m, a -10ºC i treure la càmera....jo no ho faría. De fet aquest any he fet força sortides i no he penjat ni un putu report, `q em fot una mandra de collons....
....i a més ja tenim altres i millors reports Wink
En línia

Manresa Cat Central
Deividson
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1162

Cerviño en Agosto..

« Resposta #27 en: 16 Juliol de 2007, 00:17:05 »

me quito el sombrero... impresionante, lo que habeis hecho tiene muchisimo mérito, y lo importante es que habeis tenido cabeza y ahora estais en casa, mucho respeto a la montaña.. felicidades por lo que habeis logrado y esas fotos tan increibles. Wink
En línia

Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3647

Doncs això...!

« Resposta #28 en: 16 Juliol de 2007, 00:27:02 »

Ostres noi, quines fotos!
Tot i no haver arribat dalt de tot, només per haver pogut gaudir in situ d'aquests paisatges ja val la pena!

Felicitats a tots tres!
En línia

Poble Nou

Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred.  (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I)

Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu"

meteocoll
CATmeteo Admin
Tren convectiu
**

Missatges: 34325

« Resposta #29 en: 16 Juliol de 2007, 07:22:02 »

La punta Dufour és més dificil???

Si, la veritat es que l'aresta final és exposada de collons i en mixte de IIº. Al Pirineu potser no ho seria tant, però allà dalt a més de 4500 mts i petat ... la dificultat es multiplica.

Ahhh i un altre tema COLLONS COM ESTAN ELS GLACIARS DEL ALPS!!! PETATS DE NEU!!! He estat mirant dades de meteoswiss; hi ha observatoris de Suissa que han recollit més 200mm desde principis de Juliol i la neu no ha pujat de 2500m Shocked Shocked Shocked Shocked

Això s'hauria de parlar i molt.

Aquelles bèsties reculen per baix, però per dalt no paren de créixer i d'acumular neu i gel; és una combinació extranya, però brutalment guapa per la vista. Quin tou de neu i gel que hi ha per tot arreu per damunt dels 3000 i poc metres.

Wink
En línia

Collbató, al peu de Montserrat; dades de l'observatori situat al Casc Antic

meteocoll's fotolog
galeria panoramio

Pàgines: 1 2 [3] 4 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió