Pàgines: [1]
|
 |
|
Autor
|
Tema: 1r dia de calor tòrrida a Salt (Llegit 171 vegades)
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Missatges: 6892
El meteofanàtic de la illa de calor gironina
|
Acabo de venir a les Deveses, allà tenien 32,5º i 44 % als llocs assolelllats, i 30º i 55 % als llocs ombrívols. A Salt-INM tenien 32,6º. A Salt, a la meva, ara tinc 32,4º i 45 %. La màxima ha estat la més alta de l´any, 34,6º, la mínima, també la més alta, 20,0º, 15,8º a les Deveses. 20º també a Salt-INM. És la primera nit tropical. És el primer dia de calor tòrrida, que he passat calor de veritat aquest estiu. Però tot i això no arriba ni a la sola de sabata de l´any passat, 35,4º de mitjana, la més alta en un mes de juliol a Salt, i 20º de mitjana de les mínimes. Què penseu, tindrem una onada de calor aquest estiu, ara que ja hem passat l´equador? Jo diria que a l´agost patirem calor, però sense excessos, serà més calent que el juliol, sinó seria un estiu per molta gent fluix. Vaig llegir un article "Heat waves in Central Mediterranean" que diu que les onades de calor són més freqüents al juliol, però més llargues a l´agost. Un 10 % dels dies d´estiu al Mediterrani són d´onada de calor. Què dieu?
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
esclafit
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Missatges: 3983

Esmolant les eines
|
Per l´experiencia que he vist durant els anys d´observació que tinc, quan el Juliol es fluixet, l´Agost sol ser força calorós. Es fàcil que ho sigui ja que aquest Juliol es molt, molt poc calorós.... i sembla que no ho serà massa, salvant sorpreses a l´última setmana del mes. Doncs Girona i Tarraco segueixen sent dos mons oposats. Aquí he tingut una mínima de 18ºC, més alta que els dies passats, però que no es pot qualificar d´alta. I una màxima de 30ºC, diría que molt discreta per les dades. L´hi costa molt de fer calor de veritat aquest estiu per aquí. El que si s´ha notat desde ahir a la tarda es un aument de la xafogor notable.
|
|
|
|
|
En línia
|
Bràfim ( Alt camp ), Tarragona Període 1983-2006, 542 mm i 15.4ºC anuals 236 msnm, a la zona del prelitoral nord tarragoní
|
|
|
maresme
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 5648

|
Al Maresme ha estat el primer dia de xafogor intensa!
|
|
|
|
|
En línia
|
Pluges 2008 Vilassar de Mar. (10 msnm) Gener: 16,5 mm Febrer: 27,6 mm Març: 46,1 mm Abril: 31,0 mm Maig: 99,6 mm Juny: 90,9 mm Juliol: 36,5 mm Agost: 15,5 mm Setembre: 28,2 mm Octubre: 38,5 mm --------------------------- Historic: 2007: 344,1 mm 2002: 1062 mm 2006: 413,8 mm 2001: 394,8 mm 2005: 555,5 mm 2000: 471,0 mm 2004: 538,0 mm 1999: 395,8 mm 2003: 578,0 mm
|
|
|
|
|
|
|
BaixFluvià
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 2235

El riu Fluvià al seu pas per Sant Miquel
|
Bones!
per aquí avui la màxima ha sigut de 30,6ºC però només hem estat 20 minuts per sobre de 30ºC, de seguida ha entrat marinada i ha baixat. La mínima ha sigut de 18,3ºC, la més alta de l'any fins al moment (això ja ho diu tot ).
I ara mateix ja tenim 19,7ºC, per tant una altre nit que no serà tropical.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
McConnell
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3882

Michael Connelly
|
A Badalona i Barcelona no ha sigut el dia més caloros de l'any ni molt menos, perque la màxima ha sigut de 29ºC quan el record està a 32.1ºC, però si que coincideixo amb Maresme que ha sigut un dels dies més xafogosos del que portem d'estiu. Els dies més calorosos venien acompanyats de ponentades, i avui a sigut un dia caloros amb marinades i portem ja 2 nits consecutives sobrepassant els 22ºC de mínima amb humitats per sobre del 80% i gairebé tocan el 90% amb vent encalmat.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Pàgines: [1]
|