Pàgines: [1]
|
 |
|
Autor
|
Tema: Boumort, 2077m, ascensió amb BTT (Llegit 564 vegades)
|
syntonic
Visitant
|
La setmana passada s'em va trencar la bici de tota la vida (tenia 40 anys) fent una ruta de muntanya. Ahir, després de quatre dècades, em vaig comprar una bicicleta nova i maqueta, i avui l'havia de desfogar, de manera que aquesta tarda he fet l'ascensió al Boumort sortint de la Pobla de Segur, pujant per Hortoneda, des del Refugi de Boumort fora pistes carenejant fins al vèrtex geodèsic, la baixada per el Coll de Llívia i la Vall de Carreu, tornant a l'asfalt a la localitat de Pessonada. No he fet gaires fotos perquè es feia tard, de fet tota la baixada des del Coll de Llívia només ha estat possible gràcies a la llum de la lluna.
Aquí una panoràmica 360º des del Cap de Boumort. A la foto no gaire bé, però a ull nu es podia distingir des del massís de la Maladeta fins a Montserrat, amb el Montsec, el Port del Compte, el Cadí i Port-Ainé en forma de gran anfiteatre:
http://www.tremp.tv/teranyina?num=1185403832
Em comentaven els forestals que en un dels arbres que hi ha darrera la fita cònica hi ha un termòmetre amagat. Donada l'horabaixa no l'he anat a buscar, he tirat avall com un esperitat per a aprofitar cada minut de claror.
Enganxo dues fotos de dos llocs que m'han agradat particularment, ambdós a la capçalera de la vall que acaba baixant a la Noguera Pallaresa per el famós "barranc de l'infern": l'anomenada "Borda del Músic", que més que una borda devia ser un mas sencer:
una mica més amunt, la meravellosa "Coma d'Orient", amb uns masos i unes vaques pasturant-hi. Un lloc que m'ha enamorat i d'aquells on m'en hi aniria per sempre, si pogués.
Per cert, a l'altra banda del Boumort, a la baixada per Carreu, hi ha un indret anomenat també "Forat de l'Infern" - és absolutament infernal. La pista, plena de pedres grosses, té un pendent acusadíssim que no tots els vehicles poden superar, un lloc que m'ha tocat baixar a les fosques i que s'ha saldat amb diverses caigudes cap d'elles però amb conseqüencies serioses.
Una excursió en BTT molt recomanable, amb un desnivell acumulat en pujada de prop de 2000 metres.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
syntonic
Visitant
|
Només afegir que una part de la sortida ha estat il·legal, com m'han dit a dalt. No es pot sortir de la pista principal, encara que es vegin camins, amb rètols o no. Està permès passar-hi a peu, però no pas en vehicles, i les BTT també són vehicles.
El que sobta és que a la pista principal del Boumort es fan autèntics ral·lis de 4x4 i quads, fins i tot promocionats per fabricants d'aquests vehicles en llurs pàgines web, o organitzat des d'agències especialitzades (a Ginebra, Suïssa, en vaig trobar una, on em van explicar que vénen aquí perquè les lleis suïsses no els permeten aquestes activitats en aquell país).
Si doncs a més de limitar l'ús de la BTT limitessin també aquests que fan velocitats de més de 100 km/h per pistes on el límit és de 30 km/h, la cosa seria més creïble. En qualsevol cas, qui hi vulgui pujar, que estigui avisat, tant de la possible multa com del perill que el Dakar d'aficionats pugui representar per a una bicicleta.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
McConnell
Cumulonimbus Calvus

Connectat
Gènere: 
Missatges: 3900

Michael Connelly
|
Menuda excursió per ser que s'estava fent fosc. Espero que estiguis bé i no pateixis mal per cap de les caigudes. Les dues fotos són molt maques i jo estaré cec perdut o serà l'hora però de la pano hi guipo poc, tranqui que ja et dic que l'hora em fa desviar la vista 
Salut i a continaur jugant amb la BTT
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
syntonic
Visitant
|
Prometo que un dia clar hi pujaré a peu i faré una panoràmica a l'hora que toca!
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
boira
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 2357

|
Enhorabona !!!
... i deus tenir vista de gat, perquè lo de baixar a les fosques ...
El que sobta és que a la pista principal del Boumort es fan autèntics ral·lis de 4x4 i quads, fins i tot promocionats per fabricants d'aquests vehicles en llurs pàgines web, o organitzat des d'agències especialitzades (a Ginebra, Suïssa, en vaig trobar una, on em van explicar que vénen aquí perquè les lleis suïsses no els permeten aquestes activitats en aquell país).
Sembla que això és possible perquè el Boumort té alguna mena d'excepció/gestió especial. Quelcom com si es fes en terrenys privats.
Contradiccions de les lleis i administracions !
De totes maneres, animalades, autoritzades o no, se'n fan també per altres llocs. No sé si serà de profit, però algun radar s'ha muntat en algún camí.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
syntonic
Visitant
|
De vista de gat, res de res, la lluna il·luminava prou bé el camí, i tot és qüestió de costum. Arribant al primer poble l'enllumenat públic m'enlluernava i gairebé feia mal als ulls, mentre que l'ajuntament ho vol canviar per posar algun sistema més potent. Això em va fer veure com estem de degenerats, que de nit no ens podem valdre ni mica sense artefactes de tota mena, i cada vegada més. Ens hem robat la nit i ni ens n'adonem!
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
del ebre cap al..
Cumulus

Desconnectat
Missatges: 103

southern rock yeah!
|
sempre m'ha atret el bourmort (o he sentit curiositat per ell) i mai he anat, ara amb aquest repor em venen ganes i em sembla que d'aquestes vacances no passa. gracies per obrir-me l'apetit
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|