Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
22 Novembre de 2008, 13:51:04
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Dibuix de llum (Tramuntana-Maria)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Fracàs de les previsions a gran termini
« anterior següent »
Pàgines: [1] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Fracàs de les previsions a gran termini  (Llegit 294 vegades)
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 7222

El meteofanàtic de la illa de calor gironina

Fracàs de les previsions a gran termini
« en: 8 Agost de 2007, 13:54:35 »

Les previsions d´organismes oficials van dir que aquest seria l´estiu més càlid de la història, i realment avui ja fa pensar que de res de res. Què penseu? De totes maneres ja va bé un estiu "normal", com els d´abans, no tots els dies hem de passar de 30º. I és que de fet, de moment encara em surt 0,6º més càlid del normal a Salt aquest estiu, tot pel juny.
En línia

Salt (Gironès), 84 m
15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º
Blog "El clima i la meteorologia"
gerardtaule.blogspot.com
www.acom.es

La meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
esclafit
Cumulonimbus Incus
Connectat Connectat

Missatges: 4017

Esmolant les eines

Re: Fracàs de les previsions a gran termini
« Resposta #1 en: 8 Agost de 2007, 15:46:12 »

Ningú que tingui dos dits de front se les podía creure aquestes previsions. Desde el 2003 hi ha una mena de síndrome, cada estiu ha de ser el més calorós de l´historia. Aquí està sent un estiu normalet, tirant a fresc.
Segueixo pensant que serà molt, molt difícil, tornar a veure un estiu com el del 2003.
En línia

Bràfim ( Alt camp ), Tarragona
Període 1983-2006, 542 mm i 15.4ºC anuals
236 msnm, a la zona del prelitoral nord tarragoní
Klipsus
el chico cazado y oxidado
Cumulonimbus Incus

Gènere: Masculí
Missatges: 6165

When you love, God's light shines on you :)

« Resposta #2 en: 8 Agost de 2007, 16:05:10 »

El que no entenc és que encara hi hagi qui se les creguin, aquesta mena de previsions, quan per exemple una a només 7-8 dies té ja un índex de fiabilitat més que dubtós.

Poc seriós per part del organismes oficials que les publiquen; no ho entendré mai. Em sembla que es posen al mateix nivell que els diaris que publiquen horòscops.
En línia

"Per fer l'amor les dones necessiten una raó; els homes un lloc"

Luxembourg-Findel  (Luxemburg) -  49º37'N  6°12'E  -  376 msnm
Puigcerdà  (Cerdanya, Pirineus)  -  42º26'N  1°56'E  -  1160 msnm

DADES OBSERVATORI LUXEMBOURG-FINDEL

Temp. mitjana anual (1971-2000): +8,8°C     Any més fred (1947-2007): +7,0°C (1956)     Any més càlid (1947-2007): +10,4°C (2007)

Mitja gener (mes estadísticament més fred) (1971-2000): +0,6°C     Mitja juliol (mes estadísticament més càlid) (1971-2000): +17,5°C
Mes més fred del període 1947-2007 (febrer 1956):         ―8,8°C     Mes més càlid del període 1947-2007 (juliol 2006):          +23,5°C
quimet
Cumulus Humilis

Missatges: 322

« Resposta #3 en: 8 Agost de 2007, 16:28:58 »

El que no entenc és que encara hi hagi qui se les creguin, aquesta mena de previsions, quan per exemple una a només 7-8 dies té ja un índex de fiabilitat més que dubtós.

Poc seriós per part del organismes oficials que les publiquen; no ho entendré mai. Em sembla que es posen al mateix nivell que els diaris que publiquen horòscops.

En canvi, ens creiem les previsions més catastrofistes a 50  i 100 anys vista, tant és així que els governs gasten i gasten en base a unes previsions molt més llunyanes que saber si el proper estiu fará calor.

Per que veieu els grandissims coneixements que tenim, aquestes previsions per l'estiu les va dir el director de l'INM (un polític) perque li havíen dit a primers d'any que com tindríem El Niño, aquest any sería el més càlid des de l'època dels dinosauris. Doncs be, ni tenim Niño ni tenim estiu calurós.

Aixó sí, prepareu les butxaques perque el govern prendrá moltes mesures en base a les previsions d'un segle XIX d'alló més calent. Encertarán?? Jo no hi seré al 2100 per saber-ho.
En línia

maresme
Cumulonimbus Incus

Missatges: 5752

Triumfal!!!

« Resposta #4 en: 8 Agost de 2007, 17:54:33 »

El mitjans de comunicacio se n'oplen la boca cada any pel maig. Grin Pero alto, que la gent s'ho crec Shocked
En línia

Pluges 2008 Vilassar de Mar. (10 msnm)
Gener: 16,5 mm
Febrer: 27,6 mm
Març: 46,1 mm
Abril: 31,0 mm
Maig: 99,6 mm
Juny: 90,9 mm
Juliol: 36,5 mm
Agost: 15,5 mm
Setembre: 28,2 mm
Octubre: 111,1 mm
Novembre: 34 m
---------------------------
Historic:
2007:  344,1 mm   2002: 1062  mm                           
2006:  413,8 mm   2001: 568,3 mm
2005:  555,5 mm   2000: 583,0 mm 
2004:  538,0 mm   1999: 539,6 mm
2003:  578,0 mm   1998: 569,0 mm
avanto
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1946

Rovaniemi a -15ºC

« Resposta #5 en: 8 Agost de 2007, 21:42:39 »

Home l'estiu ja ho és de calorós...això ho endevino jo a l'epoca de l'any que vulguis. Tampoc ha sigut fresc fins ara...Normalet... Wink
Fa poc al "Qué" feien una previsió per tot l'agost, evidentment donaven molta calor, em satisfà que s'hagin equivocat tant d'hora.
En línia

Que bonic es banyar-se en un avanto mentres mires l'Aurora Boreal.
Sant Genís. 255 snm
Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Incus

Missatges: 4110

Neu, neu!!!

« Resposta #6 en: 9 Agost de 2007, 00:26:45 »

Les mentides dites una vegada i un altre, més de mil vegades, acaben sent veritat...  Roll Eyes
En línia

Poble Nou

Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred.  (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I)

Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu"

Pàgines: [1] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió