Pàgines: [1] 2 3
|
 |
|
Autor
|
Tema: Relació intensitat de pluja-llamp (Llegit 607 vegades)
|
|
|
Riddle
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Capillatus

Connectat
Gènere: 
Missatges: 14109

|
És cert...és cert. No és cap al·lucinació. Hi ha una explicació científica...tot i que jo no te la sabría explicar ben bé... És com si la energia estàtica retingués les gotes d'aigua a l'aire (com una força ascendent). En el moment que hi ha la descàrrega elèctrica, es trenca aquest procès i cau tot el "petac"
A veure si algú ens ho pot explicar millor... 
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
syntonic
Visitant
|
Tinc entès que hi han diversos efectes, no tots ben explicats. Un d'ells seria que amb l'ona expansiva, les gotes en suspensió topen entre elles formant-ne de més grosses, que per tant cauen a més gran velocitat. El vent s'intensifica per la més gran quantitat d'aigua que de sobte baixa.
Sé que hi han altres explicacions també - potser algun físic per aquí ens en pot fer cinc cèntims...
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Egarenc
No ssieennto la visstaaa....
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 9991

|
Doncs jo diria que és al revés: s'intensifica la precipitació i això causa el llamp. Però per raons òbvies primer veiem el llamp i després apreciem l'augment de la precipitació...
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
Low pressure
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 4903

Vaxholm - Suècia
|
Doncs jo diria que és al revés: s'intensifica la precipitació i això causa el llamp. Però per raons òbvies primer veiem el llamp i després apreciem l'augment de la precipitació...  Bueno, en el cas que, abans de començar a ploure la cortina de pluja anés precedida per una massa d'aire més humit, però sen-se pluja, llavors tindria sentit, algú sap si aixó passa en la majoria de casos??
|
|
|
|
|
En línia
|
Sta. Coloma de Cervelló ~ 50msnm
"No pots arribar a imaginar com t’odio. No suporto que em remenis els cabells, que t’arrapis al meu cos. M’alteres, em desestabilitzes, em fas venir mal de cap, m’enterboleixes el pensament. I sempre acabes fent-me plorar. No cal que piquis més al vidre. No et deixaré entrar. Fuig, deixa’m estar. Maleït siguis, vent."
|
|
|
Egarenc
No ssieennto la visstaaa....
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 9991

|
Ni idea, de fet. Només és una teoria meva. augment de la convecció => acumulació de líquid fins que aquest ja no es pot suportar => precipita l'excés => es genera el llamp Per la velocitat de la llum, encara que la precipitació s'hagi originat abans, veiem abans el llamp.
Entenc que és una teoria fàcilment objectable
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Low pressure
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 4903

Vaxholm - Suècia
|
Ni idea, de fet. Només és una teoria meva. augment de la convecció => acumulació de líquid fins que aquest ja no es pot suportar => precipita l'excés => es genera el llamp Per la velocitat de la llum, encara que la precipitació s'hagi originat abans, veiem abans el llamp.Entenc que és una teoria fàcilment objectable 
no pas tan objectable, el que passa és que crec que seria més fàcil de entendre o demostrar si abans de la preci hi hagués una petita mssa d'aire que facilites el camí perque així, a mi personalment em seria més fàcil de visualitzar. ja que si veiem el llamp abans de sentir la pluja vol dir que de totes maneres la descàrrega es produeix abans de que s'estableixi plenament un canal de pluja entre el terra i el núvol, cosa que implica que llavors no cal una previa cortina de pluja per a que es produeixi la descàrrega*.
*mirem per exemple les "tempestes seques", podria ser que només calgués un petit avanç de la precipitació per afavorir el llamp, per aixó, en aquest cas l'aigua s'evaporaria aans de tocar el terra i només veuriem els llamps.
No sé, potser és que m'agrada donar-hi voltes
|
|
|
|
|
En línia
|
Sta. Coloma de Cervelló ~ 50msnm
"No pots arribar a imaginar com t’odio. No suporto que em remenis els cabells, que t’arrapis al meu cos. M’alteres, em desestabilitzes, em fas venir mal de cap, m’enterboleixes el pensament. I sempre acabes fent-me plorar. No cal que piquis més al vidre. No et deixaré entrar. Fuig, deixa’m estar. Maleït siguis, vent."
|
|
|
Pàgines: [1] 2 3
|
|
|
|
|