Pàgines: 1 [2]
|
 |
|
Autor
|
Tema: Tema senglars (Llegit 785 vegades)
|
syntonic
Visitant
|
Un Noi de 20 anys de Ripoll mort al intentar esquivar un senglar dissabte al terme municipal de Sant Joan de les Abadesses ....
Llàstima qualsevol pèrdua és una pena, però també podia haver sigut un gat, un gos o fins i tot un roc... El que cal tenir en compte és la velocitat de seguretat. L'altra solució es acabar amb tots els animals salvatges o no que respirin al nostre voltant. Repeteixo, amb tot el respecte per el noi, que era molt jove.  Amb perdó, però els senglars van bastant amb pinyó fixe i no hi ha distància de seguretat que valgui. He tingut quasi-topades amb senglars en bicicleta i a peu, i no ha passat res no perquè cap dels dos hagi esquivat, sinó per la sort de passar frec a frec. Conec gent que fent footing ha saltat pels aires d'un senglar que s'els ha creuat, sense poder esquivar.
Tinc un tros de bosc i uns bancals en un barranc, i en aquest bosc hi viu un senglar bastant gros (a casa l'anomenem "Toni"). Com que el meu camí d'entrada és el seu de sortida, ja sé que si va o ve m'haig d'apartar - i s'el veu per els arbrets que va arrasant per el seu camí. Simplement està acostumat que els altres s'apartin, que ell no ho farà - i el mateix amb els cotxes, per molt que normalment tingui la de perdre.
Per cert, com molta gent utilitzàvem CDs penjats als arbres com a espanta-ocells, i ho vam haver de deixar: els CDs atrauen els senglars que els roseguen, per arribar-hi es posen drets arrepenjant-se amb les potes del davant al tronc de l'arbre, i si aquest no és massa gruixut, el trenca!
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Rodamet
Rodassic Park
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Missatges: 9695

Cuando se acerca una tormenta , late más fuerte.
|
o bé, els horts ocupen el que seria el seu territori natural....quan els senglars eren salvatjes, i no semi-domèstics i creuats genèticament, com són ara la majoria  Realment aquest pot ser un problema o bé, els horts ocupen el que seria el seu territori natural pero no es el problema principal, quin es el problema principal? T'ho dic rapid, hi han masses, molts, moltissims, Perque? Molt facil, no tenen cap depredador que els hi faci hombra Y SOBRETOT no agafen cap , cap enfermetat, com si agafen altres animals, conills, etc... resultat milers, que s'ha de fer? facil no una batuda , moltes batudes per reduir el numero, perque fan mal
i no semi-domèstics i creuats genèticament, com són ara la majoria, axó pot pasar a BCN ciutat, pero en absolut en la majoria del país, on son ben salvatges
el fet de baixar a zones urbanes no es per culpa de la gana, si no, per la gran densitat, gana no, perque un senglar menja de tot, quan dic de tot, es de tot ....desde un sillin de moto tirada, fins a un paio si fà falta i tenen gana
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Rodamet
Rodassic Park
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat

|
Un Noi de 20 anys de Ripoll mort al intentar esquivar un senglar dissabte al terme municipal de Sant Joan de les Abadesses ....
Llàstima qualsevol pèrdua és una pena, però també podia haver sigut un gat, un gos o fins i tot un roc... El que cal tenir en compte és la velocitat de seguretat. L'altra solució es acabar amb tots els animals salvatges o no que respirin al nostre voltant. Repeteixo, amb tot el respecte per el noi, que era molt jove.  Amb perdó, però els senglars van bastant amb pinyó fixe i no hi ha distància de seguretat que valgui. He tingut quasi-topades amb senglars en bicicleta i a peu, i no ha passat res no perquè cap dels dos hagi esquivat, sinó per la sort de passar frec a frec. Conec gent que fent footing ha saltat pels aires d'un senglar que s'els ha creuat, sense poder esquivar. Tinc un tros de bosc i uns bancals en un barranc, i en aquest bosc hi viu un senglar bastant gros (a casa l'anomenem "Toni"). Com que el meu camí d'entrada és el seu de sortida, ja sé que si va o ve m'haig d'apartar - i s'el veu per els arbrets que va arrasant per el seu camí. Simplement està acostumat que els altres s'apartin, que ell no ho farà - i el mateix amb els cotxes, per molt que normalment tingui la de perdre. Per cert, com molta gent utilitzàvem CDs penjats als arbres com a espanta-ocells, i ho vam haver de deixar: els CDs atrauen els senglars que els roseguen, per arribar-hi es posen drets arrepenjant-se amb les potes del davant al tronc de l'arbre, i si aquest no és massa gruixut, el trenca! i tant fixe, el senglar te un olfacte BRUTALISSIM com pocs animals, es a dir, per caçar has de caçar amb l'aire de cara, si et ve per darrera, el senglar fà hores que t'ha detectat, no ataca mai, es defença, ara si un senglar va al trote i estas al mig, ell no t'esquivarà ni boig, surts volant del seu recorregut, amb la perillositat que el senglar sigui gran, tingui uns ullals de por i et faci un trau de por
Per cert si es veu acorralat i hi ha un barranc de 20 metres, no te cap problema de tirar-se, no es fà res en absolut, i els marges els salta millor que el medalla d'or de salt d'altura
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Riddle
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 14655

wind power
|
Per aquests boscos n'hi ha moltíssims de senglars. N'he vist més d'un, sobretot quan vaig a passejar a darreres hores del dia...17-19h, quan ja hi ha molta ombra en el bosc. Els sento remenar el fullam entre els alzinars ombrívols...fins que un dia, tombant un corriol, em vaig trobar al 1r. Estava un a uns 15 mts i va sortir pitant. No em va fotre massa gràcia la veritat ...però bé, aqui va quedar la cosa. 
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Rodamet
Rodassic Park
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat

|
Per aquests boscos n'hi ha moltíssims de senglars. N'he vist més d'un, sobretot quan vaig a passejar a darreres hores del dia...17-19h, quan ja hi ha molta ombra en el bosc. Els sento remenar el fullam entre els alzinars ombrívols...fins que un dia, tombant un corriol, em vaig trobar al 1r. Estava un a uns 15 mts i va sortir pitant. No em va fotre massa gràcia la veritat  ...però bé, aqui va quedar la cosa.  Tranquil te molta més por ell que tú, ara bé si en la fugida, et trobés en la seva hipotetica carretera, t'apartaria
pero el mes normal es la situació que comentes, mira aquesta setmana a la Nou de Gaià menjaba a 15 metres d'un pagés, menjaba avellanes del terra que els hi agrada un munt, i ara s'agafen, un senglar solament es perillós si està ferit i et trobes enmig del seu pas, el que més li agrada a un senglar es revolcar-se als tolls, quan més fang millor, son a tolls i fang dels torrents on el caçador busquen rastre, després es treuen el fang rascant-se a la soca d'un arbre
un amic meu té molts per un restaurant de Roda, els cria, hi de nit amb llanternes ens ficabem dins, la valla la tenies que saltar de cop més d'una vegada, jejeje ell et mira molt, pero manté la distancia, ara bé, si agafes un senglar petit de 12 kilos i aquest crida, pots surtir per potes, perque si el pare o la mare sent cridar un fill, jejeje no s'ho pensa dues vegades i un senglar corre bastant més que tú, en situacións així et podria fer molt mal, pero dubto que mai a la muntanya n'agafis cap jejeje
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Pàgines: 1 [2]
|