Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
30 Agost de 2008, 14:50:20
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Simetria al Matarranya (Almansa)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Forum CATmeteo
|-+  Temes diversos
| |-+  L'entorn natural
| | |-+  Temporada boletaire 2007/2008
« anterior següent »
Pàgines: 1 ... 14 15 16 17 18 19 [20] 21 22 23 24 25 26 ... 318 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Temporada boletaire 2007/2008  (Llegit 73552 vegades)
Abril
Cumulus Humilis
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 412

Re: Temporada boletaire 2007/2008
« Resposta #190 en: 14 Setembre de 2007, 08:13:11 »

Hola tocats del bolet!!! (sense anim d'ofendre ha ningu heee).

Mol interessant aquesta pàgina, pero per ami una mica complicada.

Algu em pot dir des d'on puc editar els temes per poder pujar algun foto.

He llegit; que clicant a opcions addicionals? el cas es que ja ho he provat i m'ensurto.

D'antuvi moltes gracies.

Salut.

Passat per aquí, http://forum.catmeteo.com/index.php/topic,5678.0.html esta molt ven explicat
En línia

Abrera - Baix Llobregat Nord - 105 msnm
gerardmireia
Estrat
*

Missatges: 42

« Resposta #191 en: 14 Setembre de 2007, 08:32:40 »

Aveure si aixo es cert, perque per mi es contradictiu.

cuan trobem una Phalloides (o Farinera Borda) al bosc, cal arrancarla per que ningú corri el perill de menjar-la?
es que a la televisio donen aquests consells com mesura de precaucio per que la gent inexperta no perilli al bosc.
Jo crec que si no saps aixo, que es basic, no vagis al bosc, sino ja sabem la norma, no cullis el que no coneixes. ¿no?
Quina opinio teniu al respecte?
En línia

"un poco de porfavor" que el bosc es per disfrutarlo!!
Albert IB
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2479

« Resposta #192 en: 14 Setembre de 2007, 08:50:32 »

cuan trobem una Phalloides (o Farinera Borda) al bosc, cal arrancarla per que ningú corri el perill de menjar-la?
es que a la televisio donen aquests consells com mesura de precaucio per que la gent inexperta no perilli al bosc.
Jo crec que si no saps aixo, que es basic, no vagis al bosc, sino ja sabem la norma, no cullis el que no coneixes. ¿no?

Jo quan trobo una phalloides o una muscaria les deixo tal com estan. Xafarles perquè algú no les culli em semblaria igual d´estupid que anar a llimar les pedres del costabona perquè ningú s´hi entrebanqui o señalitzar els corriols amb señals de transit per a les bicicletes de muntanya (perill pedra, perill reguera, perill sorra fina....) .  : )

En línia
Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 8413

« Resposta #193 en: 14 Setembre de 2007, 10:16:18 »

jo personalment no he vist mai aquest consell per televisió i en tot cas ningú ni professional, ni afeccionat a la micologia estaria d'acord en aquest tipus de consell, primer perquè els bolets no només els mengen les persones, hi han animals que son immunes a les toxines d'alguns del bolet segon perquè hi ha gent que els estudia i per últim perquè fa pena entrar a un bosc i trobar-te tots els bolets trinxats perquè no són els que tu vols.....
En línia
Frankie
Cumulus Humilis

Missatges: 376

« Resposta #194 en: 14 Setembre de 2007, 10:31:50 »

totalment d'acord amb l'oloti i bigstorm. La veritat es que el consell és una  Lips Sealed .... Seria com dir matem a tots el osos, llops, tigres pq hi ha perill que ataquin a alguna persona.... A mes, quan surten bolets de veritat, tindries mes feina en xafar els dolents  que en collir els bons
En línia

"Lo importante no es ganar, sino hacer perder al otro" - Les Luthiers
camagroc
Estrat
*

Missatges: 19

« Resposta #195 en: 14 Setembre de 2007, 10:53:09 »

m´enrecordo que el 2002 va ser un boníssim any de collita a collserola,amb el meu germà vam agafar,10kg de llores verdes,ous de reig,llengües de bou,peus de rata i rovellons.però desde que l´any següent ho van remenar tot els senglars,ja no creix ni la meitat del que creixien abans.aixi que em vaig decantar pel garraf,i si senyor,allà es cullen pebrassos,fredolics i forces rovellons,llengües de bou,i cames de perdiu.
ara visc desde fa relativament poc a figueres, a l´empordà i conec pocs llocs,però ja l´any passat vaig agafar ceps,pebrassos,trompetes de la mort i rossinyols.

ja us informaré com estar la zona,però aquí fins ben entrat el setembre, poca cosa.

també hi han alzines sureres monumentals que val molt la pena visitar-les,encara que no sigui temporada boletaire!!

salut a tots!!
En línia
Frankie
Cumulus Humilis

Missatges: 376

« Resposta #196 en: 14 Setembre de 2007, 11:02:48 »

llàstima que no surtin bolets al mar..... 

* BCNC1Gdarrera.gif (20.13 KB, 640x480 - vist 272 vegades.)
En línia

"Lo importante no es ganar, sino hacer perder al otro" - Les Luthiers
Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 8413

« Resposta #197 en: 14 Setembre de 2007, 11:04:12 »

poc a poc van arribant... Wink
En línia
laka
Estrat
*

Missatges: 23

MeteoLliscat

« Resposta #198 en: 14 Setembre de 2007, 11:18:22 »

Hola de nou nois!!
Despres del meu fracas d'aquest any amb la murgola y deixar uns pantalons negres per les cendres(i patir el paisatge desolat dels incendis...) els bolets em van trobar cap a finals de agost en una riera a 300 metres del mar, entre canyes, uns 300 gr de camasecs. Ara be, ara tot esta sec alla. Fa una setmana vaig trobar alguns rovellons i cames de perdiu pel prepirineu, zona propera ripoll, pero res de ceps.

M'encanten els ceps i fare cas al que diu l'oloti i m'acostare al pirineu frances la setmana que ve. No m'equivoco, oi?

Respecte al que dieu, vull fer una puntualitzacio: qui vol aprendre a respectar el bosc ho pot fer en un 99% fent servir el sentit comu i informant-se, que d'informacio n'hi ha. Jo soc un pixapi, pero m'es igual, quan soc al bosc aquest em tracta igual que a tots i jo provo de tractar-lo millor que tothom. Trobo que si s'utilitza be, els bolets pot ser un mitja molt conscienciador i sensibilitzador del medi per a la gent que no hi va normalment.

Jo el que proposo es nar fent petites accions, recollim la llauna que veiem, expliquem als novells alguns trucs per collir mes bolets (aixi centrem la seva atencio) mentre els expliquem entre linies com protegir el medi(no aixecar el que no ens mengem, no embrutar, no arrasar-los tots, etc,etc) , ja que com deia el millor supereroi de tots els temps:

¡¡ELS PETITS CANVIS SON PODEROSOS!!
En línia

m'agraden els nubols, pero els bolets estan mes bons.

http://www.recetasgratis.es
marsupialus
Cumulus

Missatges: 184

« Resposta #199 en: 14 Setembre de 2007, 11:29:01 »

[/quot
e]
Els bolets que no agafes,ni es toquen,el bolet que no es coneix no s'agafa,això és el que s'hauria de fer,però per desgràcia hi ha gent que no coneix gaire el tema i les intoxicacions estan a l'ordre del dia
En línia
Pàgines: 1 ... 14 15 16 17 18 19 [20] 21 22 23 24 25 26 ... 318 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió