Autor
|
Tema: Temporada boletaire 2007/2008 (Llegit 66260 vegades)
|
Albert IB
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 2358

|
Acabo de llegir una "carta del lector" del diari la vanguardia.
El lector pensa que no els homes de tv3 no haurien de donar informació sobre bolets ja que provoquen una massificació en moments puntuals....
Que en penseu?
Jo no ho trobo pas tant malament sempre i quan no es diguin llocs concrets........ recordo l´any passat que es va dir "pista de setcases" i si es va liar una mica per la zona....
: )
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
nipnip
Fractocumulus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 99

|
 (la diferencia principalment ve donada per la diferència del color del barret mes fosc en el pinicola, el peu es menys reticulat, es a dir no es veu clarament la red que cobreix el peu del bolet El Pinicola és més vermellós en conjunt, i en teoria l'Edulis el pots reconèixer perquè fa com una vora blanca al final del barret. Però de vegades no és fàcil, no...
Ara bé, realment si trobes un bolet del tipus del cep, amb porus blancs, que no canviï de color en tocar-lo o tallar-lo (aleshores seria un mataparent) i que no sigui molt amargant de gust (seria un Tylopilus felleus), doncs tots són bons, independentment del fet que siguin Boletus edulis, aestivalis, aereus o pinophilus 
Per cert algu sap si pel Montseny esta sortint alguna cosa, m'han arribat informes que comencen a sortir
Nosaltres hi vam ser dissabte a la tarda, de relax i per una zona moooolt concorreguda. Vam trobar ceps ja cucats, en general donava la sensació que la sortida s'estava parant per les temperatures, però també és cert que vam trobar alguna coseta que acabava de sortir 
Adjunto foto d'una bessonada que em va reclamar a crits que no els deixés allà sols
|

DSCN1460.jpg (78.26 KB, 800x571 - vist 333 vegades.)
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
Frankie
Cumulus Humilis

Desconnectat
Missatges: 371

|
 (la diferencia principalment ve donada per la diferència del color del barret mes fosc en el pinicola, el peu es menys reticulat, es a dir no es veu clarament la red que cobreix el peu del bolet El Pinicola és més vermellós en conjunt, i en teoria l'Edulis el pots reconèixer perquè fa com una vora blanca al final del barret. Però de vegades no és fàcil, no... Ara bé, realment si trobes un bolet del tipus del cep, amb porus blancs, que no canviï de color en tocar-lo o tallar-lo (aleshores seria un mataparent) i que no sigui molt amargant de gust (seria un Tylopilus felleus), doncs tots són bons, independentment del fet que siguin Boletus edulis, aestivalis, aereus o pinophilus  nipnip, il.lustra'm mes!:
.- Mataparent: Molts llibres el donen com a bo. Jo de fet l'he menjat i be, no es un cep, pero es pot menjar. No vaig tenir cap mal de panxa 
.- Hi ha un bolet de la familia del cep, amb barret una mica taronja, que es fa a bosc de fulla. Aquest cap de setmana en vaig plegar i menjar (abans ho vaig comprovar amb un autòcton de la zona....). La forma es molt semblant a la del cep, pero a part del color, el barret nomes se separa del peu en exemplars mes grans. Un cop collit, el peu es torna ennegrit. El arbres del voltant no eren faig, pero semblants... No tinc fotos
|
|
|
|
|
En línia
|
"Lo importante no es ganar, sino hacer perder al otro" - Les Luthiers
|
|
|
Frankie
Cumulus Humilis

Desconnectat

|
El lector pensa que no els homes de tv3 no haurien de donar informació sobre bolets ja que provoquen una massificació en moments puntuals....
Que en penseu?
Jo no ho trobo pas tant malament sempre i quan no es diguin llocs concrets........ recordo l´any passat que es va dir "pista de setcases" i si es va liar una mica per la zona....
Doncs la veritat es que es complicat. Jo el que si se es que vaig començar a plegar bolets amb 22 anys (ja en fa 15 doncs... calcula l'edat ) Llavors, anava al Solsones amb dos "avis" parents meus. Quan arribavem a la zona en questió, en dissabte normalment, hi havia 3 o 4 cotxes el dia que mes. Els avis deien "collons, ja se'ns han avançat". Ara, si hi vaig en dissabte, en trobo 40 al mateix lloc, el bosc tot xafat i papers i llaunes per tot arreu.
Raó? Se'ns dubte l'impacte mediatic dels caçadors de bolets, de la informació del temps, noticies als diaris i als informatius, etc
Si et fixes Olotí, molta de la gent que sortia als caçadors de bolets era iniciada de llavors, que deien bestiesses de les grosses quan anaven pel bosc, que seien per descansar sobre un niu de formigues o be confonien un bosc de pi amb un de coniferes... Crec que tot "ajuda" a aquesta massificació que tan poc ens agrada...
Pero es clar, tothom hi te dret, no?
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
vacarissana
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1585

Montalt 600, un cim verge de bolos..funning AC/DC
|
Ahir tarda-vespre vaig fer un tomb per veure com es va preparant el bosc.....vaig veure una quinzena d'espècies de bolets.
N'he posat 12 a Miscel.lània...per si ho voleu veure: http://forum.catmeteo.com/index.php/topic,19125.0.html
Per si de cas, aquí en deixo un tastet....pel Maresme Central....cota 270-300 metres:

|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 8404

|
Que en penseu?
Doncs la veritat es que es complicat. Jo el que si se es que vaig començar a plegar bolets amb 22 anys (ja en fa 15 doncs... calcula l'edat  ) Llavors, anava al Solsones amb dos "avis" parents meus. Quan arribavem a la zona en questió, en dissabte normalment, hi havia 3 o 4 cotxes el dia que mes. Els avis deien "collons, ja se'ns han avançat". Ara, si hi vaig en dissabte, en trobo 40 al mateix lloc, el bosc tot xafat i papers i llaunes per tot arreu. Raó? Se'ns dubte l'impacte mediatic dels caçadors de bolets, de la informació del temps, noticies als diaris i als informatius, etc Si et fixes Olotí, molta de la gent que sortia als caçadors de bolets era iniciada de llavors, que deien bestiesses de les grosses quan anaven pel bosc, que seien per descansar sobre un niu de formigues o be confonien un bosc de pi amb un de coniferes... Crec que tot "ajuda" a aquesta massificació que tan poc ens agrada... Pero es clar, tothom hi te dret, no? mira jo he anat tota la meva vida a buscar bolets...i en tinc uns pocs més que tú (no gaires ), abans de que aparegués caçadors de bolets, abans de que en Dani o el Toni o d'altres, ja no es podia anar al bosc, no és un tema recent i va ser la pròpia Generalitat que fa un temps va fomentar el turisme de tardor en zones conegudes com Berga, per intentar evitar que aquelles zones quedessin arraconades respecte altres zones....a més Internet i la millora de les carreteres i l'aparició dels 4x4 a facilitat molt l'accés a la muntanya i això és nota...desgraciadament
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 8404

|
 (la diferencia principalment ve donada per la diferència del color del barret mes fosc en el pinicola, el peu es menys reticulat, es a dir no es veu clarament la red que cobreix el peu del bolet El Pinicola és més vermellós en conjunt, i en teoria l'Edulis el pots reconèixer perquè fa com una vora blanca al final del barret. Però de vegades no és fàcil, no... Ara bé, realment si trobes un bolet del tipus del cep, amb porus blancs, que no canviï de color en tocar-lo o tallar-lo (aleshores seria un mataparent) i que no sigui molt amargant de gust (seria un Tylopilus felleus), doncs tots són bons, independentment del fet que siguin Boletus edulis, aestivalis, aereus o pinophilus  nipnip, il.lustra'm mes!: .- Mataparent: Molts llibres el donen com a bo. Jo de fet l'he menjat i be, no es un cep, pero es pot menjar. No vaig tenir cap mal de panxa  .- Hi ha un bolet de la familia del cep, amb barret una mica taronja, que es fa a bosc de fulla. Aquest cap de setmana en vaig plegar i menjar (abans ho vaig comprovar amb un autòcton de la zona....). La forma es molt semblant a la del cep, pero a part del color, el barret nomes se separa del peu en exemplars mes grans. Un cop collit, el peu es torna ennegrit. El arbres del voltant no eren faig, pero semblants... No tinc fotos  un consell...si no tens clar quin bolet és no el mengis...... recorda que tots els bolets és poden menjar, però alguns només un cop.....
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
vacarissana
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1585

Montalt 600, un cim verge de bolos..funning AC/DC
|
Que en penseu?
Hehe, jo crec que avui dia, amb internet, tant se dóna que els homes del temps diguin o no diguin que hi ha bolets. Tot el que pot passar és que hi hagi una miqueta més de massificació...  ...llavors, què, haurem de culpar als GPS que faciliten buscar bolets i culpar els radars per les captures de peix?
ja m'agradaria que fessin cas de les coses que es diuen pels mitjans....que no facin foc, que no siguin imprudents a la carratera, que no tirin brossa al bosc...  evidentment influeix...per això jo sóc partidari de no dir el lloc/poble...en tot cas, Pirineu, serra litoral...ect.... qui vol fer mal...el fa igual...qui vol anar tranquil a buscar bolets, doncs no ha d'anar allà on ja se n'ha fet bombu i platillu
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Frankie
Cumulus Humilis

Desconnectat

|
Que en penseu?
Hehe, jo crec que avui dia, amb internet, tant se dóna que els homes del temps diguin o no diguin que hi ha bolets. Tot el que pot passar és que hi hagi una miqueta més de massificació...  ...llavors, què, haurem de culpar als GPS que faciliten buscar bolets i culpar els radars per les captures de peix? ja m'agradaria que fessin cas de les coses que es diuen pels mitjans....que no facin foc, que no siguin imprudents a la carratera, que no tirin brossa al bosc...  evidentment influeix...per això jo sóc partidari de no dir el lloc/poble...en tot cas, Pirineu, serra litoral...ect.... qui vol fer mal...el fa igual...qui vol anar tranquil a buscar bolets, doncs no ha d'anar allà on ja se n'ha fet bombu i platillu  tranquil: aquesta és la paraula. La veritat es que per a mi, anar a buscar bolets vol dir tranquilitat, i no estres.... m'agrada passejar tranqui.lament i sense sentir crits! I si no en trobo, be, em sap greu, però he estat una estona ben relaxat....
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|