Autor
|
Tema: Temporada boletaire 2007/2008 (Llegit 62597 vegades)
|
|
|
Albert IB
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 2312

|
Acabo de llegir una "carta del lector" del diari la vanguardia.
El lector pensa que no els homes de tv3 no haurien de donar informació sobre bolets ja que provoquen una massificació en moments puntuals....
Que en penseu?
Jo no ho trobo pas tant malament sempre i quan no es diguin llocs concrets........ recordo l´any passat que es va dir "pista de setcases" i si es va liar una mica per la zona....
: )
Hehe, jo crec que avui dia, amb internet, tant se dóna que els homes del temps diguin o no diguin que hi ha bolets. Tot el que pot passar és que hi hagi una miqueta més de massificació...  ...llavors, què, haurem de culpar als GPS que faciliten buscar bolets i culpar els radars per les captures de peix? ja m'agradaria que fessin cas de les coses que es diuen pels mitjans....que no facin foc, que no siguin imprudents a la carratera, que no tirin brossa al bosc...  evidentment influeix...per això jo sóc partidari de no dir el lloc/poble...en tot cas, Pirineu, serra litoral...ect.... qui vol fer mal...el fa igual... qui vol anar tranquil a buscar bolets, doncs no ha d'anar allà on ja se n'ha fet bombu i platillu  Aquesta és la clau !!! Ja veieu que dies enrere hi havia llocs on es feien cabaços de ceps facilment............. i no eren els del bomo i platillo.
Tot i així.... jo potser seria partidari de regular accessos en 4x4 a determinades zones massificades.... per exemple....... la pista setcases - molló.... no pot tenir un tràfic similar al carrer major d´olot. Primaria el qui deixés el cotxe a setcases i pugés caminant. En general crec que si augmeta la gent que visita el pirineu... també haurà de disminuir l´altitud on la gent pot deixar el cotxe. És només una idea.
Així qui fos novell però tingués bones cames... podria fer ironboletaires per zones de bombo i platillo en relativa tranquilitat.... el problema es que llavors encara es concentraria més la zona on buscar bolets al voltant del parking de setcases o de la localitat en qüestió que podria quedar arrassada.... similar al que passa al voltant de la carretera d´espinevell.
complicat tot plegat.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
boira
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 2316

|
 (la diferencia principalment ve donada per la diferència del color del barret mes fosc en el pinicola, el peu es menys reticulat, es a dir no es veu clarament la red que cobreix el peu del bolet El Pinicola és més vermellós en conjunt, i en teoria l'Edulis el pots reconèixer perquè fa com una vora blanca al final del barret. Però de vegades no és fàcil, no... Ara bé, realment si trobes un bolet del tipus del cep, amb porus blancs, que no canviï de color en tocar-lo o tallar-lo (aleshores seria un mataparent) i que no sigui molt amargant de gust (seria un Tylopilus felleus), doncs tots són bons, independentment del fet que siguin Boletus edulis, aestivalis, aereus o pinophilus  nipnip, il.lustra'm mes!: .- Mataparent: Molts llibres el donen com a bo. Jo de fet l'he menjat i be, no es un cep, pero es pot menjar. No vaig tenir cap mal de panxa  .- Hi ha un bolet de la familia del cep, amb barret una mica taronja, que es fa a bosc de fulla. Aquest cap de setmana en vaig plegar i menjar (abans ho vaig comprovar amb un autòcton de la zona....). La forma es molt semblant a la del cep, pero a part del color, el barret nomes se separa del peu en exemplars mes grans. Un cop collit, el peu es torna ennegrit. El arbres del voltant no eren faig, pero semblants... No tinc fotos  un consell...si no tens clar quin bolet és no el mengis...... recorda que tots els bolets és poden menjar, però alguns només un cop.....  No t'els mengis, però mira llibres, busca per internet, penja fotos ... i així tots anem aprenent.
Els que tenen el peu més blanquinós però que s'enfosqueix solen ser del génere Leccinum . Un dels ataronjats és el Leccinum Aurantiacum, que pot ser freqüent en boscos de bedolls i trèmols. (La mena de bosc també és una bona pista). Una russa va comentar-me que a Rússia eren apreciats i allà es deien "mistos" per la forma que tenien abans de que s'obrís el barret. (A vegades alguns tenen el peu relativament llarg).
|
|
|
|
|
En línia
|
[1] Cabrerès, Osona. (975 msnm) [2] Sabadell, Vallès Occidental. (210 msnm)
|
|
|
Surfin
Hippie de serie
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 6520

no puc amb l´ecologisme integrista
|
El lector pensa que no els homes de tv3 no haurien de donar informació sobre bolets ja que provoquen una massificació en moments puntuals....
Que en penseu?
Jo no ho trobo pas tant malament sempre i quan no es diguin llocs concrets........ recordo l´any passat que es va dir "pista de setcases" i si es va liar una mica per la zona....
Hehe, jo crec que avui dia, amb internet, tant se dóna que els homes del temps diguin o no diguin que hi ha bolets. Tot el que pot passar és que hi hagi una miqueta més de massificació...  ...llavors, què, haurem de culpar als GPS que faciliten buscar bolets i culpar els radars per les captures de peix? ja m'agradaria que fessin cas de les coses que es diuen pels mitjans....que no facin foc, que no siguin imprudents a la carratera, que no tirin brossa al bosc...  evidentment influeix...per això jo sóc partidari de no dir el lloc/poble...en tot cas, Pirineu, serra litoral...ect.... qui vol fer mal...el fa igual... qui vol anar tranquil a buscar bolets, doncs no ha d'anar allà on ja se n'ha fet bombu i platillu  Aquesta és la clau !!! Ja veieu que dies enrere hi havia llocs on es feien cabaços de ceps facilment............. i no eren els del bomo i platillo. Tot i així.... jo potser seria partidari de regular accessos en 4x4 a determinades zones massificades.... per exemple....... la pista setcases - molló.... no pot tenir un tràfic similar al carrer major d´olot. Primaria el qui deixés el cotxe a setcases i pugés caminant. En general crec que si augmeta la gent que visita el pirineu... també haurà de disminuir l´altitud on la gent pot deixar el cotxe. És només una idea. Així qui fos novell però tingués bones cames... podria fer ironboletaires per zones de bombo i platillo en relativa tranquilitat.... el problema es que llavors encara es concentraria més la zona on buscar bolets al voltant del parking de setcases o de la localitat en qüestió que podria quedar arrassada.... similar al que passa al voltant de la carretera d´espinevell. complicat tot plegat.
Digue-l´hi amb els Jubilats que hi van cada dia això
|
|
|
|
|
En línia
|
Sant Joan de les Abadesses , Ripollés, al pre-pirineu de Girona , 750 msnm.... Since 1909
|
|
|
Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 8400

|
 (la diferencia principalment ve donada per la diferència del color del barret mes fosc en el pinicola, el peu es menys reticulat, es a dir no es veu clarament la red que cobreix el peu del bolet El Pinicola és més vermellós en conjunt, i en teoria l'Edulis el pots reconèixer perquè fa com una vora blanca al final del barret. Però de vegades no és fàcil, no... Ara bé, realment si trobes un bolet del tipus del cep, amb porus blancs, que no canviï de color en tocar-lo o tallar-lo (aleshores seria un mataparent) i que no sigui molt amargant de gust (seria un Tylopilus felleus), doncs tots són bons, independentment del fet que siguin Boletus edulis, aestivalis, aereus o pinophilus  nipnip, il.lustra'm mes!: .- Mataparent: Molts llibres el donen com a bo. Jo de fet l'he menjat i be, no es un cep, pero es pot menjar. No vaig tenir cap mal de panxa  .- Hi ha un bolet de la familia del cep, amb barret una mica taronja, que es fa a bosc de fulla. Aquest cap de setmana en vaig plegar i menjar (abans ho vaig comprovar amb un autòcton de la zona....). La forma es molt semblant a la del cep, pero a part del color, el barret nomes se separa del peu en exemplars mes grans. Un cop collit, el peu es torna ennegrit. El arbres del voltant no eren faig, pero semblants... No tinc fotos  un consell...si no tens clar quin bolet és no el mengis...... recorda que tots els bolets és poden menjar, però alguns només un cop.....  No t'els mengis, però mira llibres, busca per internet, penja fotos ... i així tots anem aprenent. Els que tenen el peu més blanquinós però que s'enfosqueix solen ser del génere Leccinum . Un dels ataronjats és el Leccinum Aurantiacum, que pot ser freqüent en boscos de bedolls i trèmols. (La mena de bosc també és una bona pista). Una russa va comentar-me que a Rússia eren apreciats i allà es deien "mistos" per la forma que tenien abans de que s'obrís el barret. (A vegades alguns tenen el peu relativament llarg). evidentment que era una ironia el que es poden menjar un cop......el que vull dir és que no s'ha de ser gens esbojarrat amb els bolets, 20 grams de certs bolets tòxic (tipus amanita phaloides) poden matar a un adult fort i sa..... i preguntar a la gent de la terra, està bé, però és molt millor preguntar a un micòleg o maldades penjar les fotos aquí i intentarem dir-te qué és....
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 8400

|
Que en penseu?
Hehe, jo crec que avui dia, amb internet, tant se dóna que els homes del temps diguin o no diguin que hi ha bolets. Tot el que pot passar és que hi hagi una miqueta més de massificació...  ...llavors, què, haurem de culpar als GPS que faciliten buscar bolets i culpar els radars per les captures de peix? ja m'agradaria que fessin cas de les coses que es diuen pels mitjans....que no facin foc, que no siguin imprudents a la carratera, que no tirin brossa al bosc...  evidentment influeix...per això jo sóc partidari de no dir el lloc/poble...en tot cas, Pirineu, serra litoral...ect.... qui vol fer mal...el fa igual... qui vol anar tranquil a buscar bolets, doncs no ha d'anar allà on ja se n'ha fet bombu i platillu  Aquesta és la clau !!! Ja veieu que dies enrere hi havia llocs on es feien cabaços de ceps facilment............. i no eren els del bomo i platillo. Tot i així.... jo potser seria partidari de regular accessos en 4x4 a determinades zones massificades.... per exemple....... la pista setcases - molló.... no pot tenir un tràfic similar al carrer major d´olot. Primaria el qui deixés el cotxe a setcases i pugés caminant. En general crec que si augmeta la gent que visita el pirineu... també haurà de disminuir l´altitud on la gent pot deixar el cotxe. És només una idea. Així qui fos novell però tingués bones cames... podria fer ironboletaires per zones de bombo i platillo en relativa tranquilitat.... el problema es que llavors encara es concentraria més la zona on buscar bolets al voltant del parking de setcases o de la localitat en qüestió que podria quedar arrassada.... similar al que passa al voltant de la carretera d´espinevell. complicat tot plegat. Digue-l´hi amb els Jubilats que hi van cada dia això  a mi no em fa falta ni tinc cap ganes fotrem pallisses pel bosc per collir bolets....prefereixo anar per feina i a on jo sé que en colliré
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Frankie
Cumulus Humilis

Desconnectat
Missatges: 353

|
 (la diferencia principalment ve donada per la diferència del color del barret mes fosc en el pinicola, el peu es menys reticulat, es a dir no es veu clarament la red que cobreix el peu del bolet El Pinicola és més vermellós en conjunt, i en teoria l'Edulis el pots reconèixer perquè fa com una vora blanca al final del barret. Però de vegades no és fàcil, no... Ara bé, realment si trobes un bolet del tipus del cep, amb porus blancs, que no canviï de color en tocar-lo o tallar-lo (aleshores seria un mataparent) i que no sigui molt amargant de gust (seria un Tylopilus felleus), doncs tots són bons, independentment del fet que siguin Boletus edulis, aestivalis, aereus o pinophilus  nipnip, il.lustra'm mes!: .- Mataparent: Molts llibres el donen com a bo. Jo de fet l'he menjat i be, no es un cep, pero es pot menjar. No vaig tenir cap mal de panxa  .- Hi ha un bolet de la familia del cep, amb barret una mica taronja, que es fa a bosc de fulla. Aquest cap de setmana en vaig plegar i menjar (abans ho vaig comprovar amb un autòcton de la zona....). La forma es molt semblant a la del cep, pero a part del color, el barret nomes se separa del peu en exemplars mes grans. Un cop collit, el peu es torna ennegrit. El arbres del voltant no eren faig, pero semblants... No tinc fotos  un consell...si no tens clar quin bolet és no el mengis...... recorda que tots els bolets és poden menjar, però alguns només un cop.....  No t'els mengis, però mira llibres, busca per internet, penja fotos ... i així tots anem aprenent. Els que tenen el peu més blanquinós però que s'enfosqueix solen ser del génere Leccinum . Un dels ataronjats és el Leccinum Aurantiacum, que pot ser freqüent en boscos de bedolls i trèmols. (La mena de bosc també és una bona pista). Una russa va comentar-me que a Rússia eren apreciats i allà es deien "mistos" per la forma que tenien abans de que s'obrís el barret. (A vegades alguns tenen el peu relativament llarg). Si senyor! es aquest. Un "misto" abans d'obrir-se el barret, del mateix color. A mes, l'arbre era un bedoll. De fet, me'l vaig menjar a recomanacio d'un de la zona, i bastant bo!! Saps el nom popular??
|
|
|
|
|
En línia
|
"Lo importante no es ganar, sino hacer perder al otro" - Les Luthiers
|
|
|
|
|
Frankie
Cumulus Humilis

Desconnectat
Missatges: 353

|
Els que tenen el peu més blanquinós però que s'enfosqueix solen ser del génere Leccinum . Un dels ataronjats és el Leccinum Aurantiacum, que pot ser freqüent en boscos de bedolls i trèmols. (La mena de bosc també és una bona pista). Una russa va comentar-me que a Rússia eren apreciats i allà es deien "mistos" per la forma que tenien abans de que s'obrís el barret. (A vegades alguns tenen el peu relativament llarg).
Si senyor! es aquest. Un "misto" abans d'obrir-se el barret, del mateix color. A mes, l'arbre era un bedoll. De fet, me'l vaig menjar a recomanacio d'un de la zona, i bastant bo!! Saps el nom popular?? Nom realment popular no el sé, doncs a Catalunya no es troba ni menja a massa llocs. En alguns llibres se l'anomena abró . Mira: http://www.enricgracia.com/sp/mollero/abro.html http://www.enricgracia.com/sp/mollero/abrovermell.html gràcies boira. Aquest és el bolet en qüestio! El proper cop pujare alguna foto (sempre em deixo la camera de l'emoció al marxar... ;-) )
|
|
|
|
|
En línia
|
"Lo importante no es ganar, sino hacer perder al otro" - Les Luthiers
|
|
|
Albert IB
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 2312

|
Que en penseu?
Hehe, jo crec que avui dia, amb internet, tant se dóna que els homes del temps diguin o no diguin que hi ha bolets. Tot el que pot passar és que hi hagi una miqueta més de massificació...  ...llavors, què, haurem de culpar als GPS que faciliten buscar bolets i culpar els radars per les captures de peix? ja m'agradaria que fessin cas de les coses que es diuen pels mitjans....que no facin foc, que no siguin imprudents a la carratera, que no tirin brossa al bosc...  evidentment influeix...per això jo sóc partidari de no dir el lloc/poble...en tot cas, Pirineu, serra litoral...ect.... qui vol fer mal...el fa igual... qui vol anar tranquil a buscar bolets, doncs no ha d'anar allà on ja se n'ha fet bombu i platillu  Aquesta és la clau !!! Ja veieu que dies enrere hi havia llocs on es feien cabaços de ceps facilment............. i no eren els del bomo i platillo. Tot i així.... jo potser seria partidari de regular accessos en 4x4 a determinades zones massificades.... per exemple....... la pista setcases - molló.... no pot tenir un tràfic similar al carrer major d´olot. Primaria el qui deixés el cotxe a setcases i pugés caminant. En general crec que si augmeta la gent que visita el pirineu... també haurà de disminuir l´altitud on la gent pot deixar el cotxe. És només una idea. Així qui fos novell però tingués bones cames... podria fer ironboletaires per zones de bombo i platillo en relativa tranquilitat.... el problema es que llavors encara es concentraria més la zona on buscar bolets al voltant del parking de setcases o de la localitat en qüestió que podria quedar arrassada.... similar al que passa al voltant de la carretera d´espinevell. complicat tot plegat. Digue-l´hi amb els Jubilats que hi van cada dia això  a mi no em fa falta ni tinc cap ganes fotrem pallisses pel bosc per collir bolets....prefereixo anar per feina i a on jo sé que en colliré  A mi tampoc em fa falta perquè sóc garrotxí ... però d´això no anava el tema... sino de que fer amb les zones massificades ....... ara que desmassificar una zona en massificariem una altra...... potser més val continuar amb els "Pots de mel"
Els jubilats fan competencia deslleial anant el divendres a bosc.... així qualsevol ... jojo... espereu que ens jubilem els d´aquest fórum que exterminarem les espècies comestibles.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|