Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
16 Octubre de 2008, 05:50:18
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Senyor arcus (MeteoBDN)
Foto de la setmana
Notícies: La informació meteorològica al minut en el nostre fòrum de seguiments!

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Temes diversos
| |-+  L'entorn natural
| | |-+  Temporada boletaire 2007/2008
« anterior següent »
Pàgines: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 ... 318 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Temporada boletaire 2007/2008  (Llegit 77697 vegades)
nipnip
Cumulus
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 119

Re: Temporada boletaire 2007/2008
« Resposta #70 en: 4 Setembre de 2007, 23:40:32 »

Hehe, jo crec que avui dia, amb internet, tant se dóna que els homes del temps diguin o no diguin que hi ha bolets. Tot el que pot passar és que hi hagi una miqueta més de massificació... 

...llavors, què, haurem de culpar als GPS que faciliten buscar bolets i culpar els radars per les captures de peix?

Hehe, potser sí, o no. Amb GPS o sense, si no hi hagués internet, seguiria essent una minoria els que sortirien al bosc, com fa uns quants anys.

I el tema dels radars i els peixos... "pasapalabra", tinc l'opinió de la majoria (contrari a la sobreexplotació del medi) però no puc aportar gaire gran cosa, em ficaria en camisa d'onze vares...   Lips Sealed

ja m'agradaria que fessin cas de les coses que es diuen pels mitjans....que no facin foc, que no siguin imprudents a la carratera, que no tirin brossa al bosc...  Embarrassed

Totalment d'acord, en aquest sentit s'ha de reconèixer que els mitjans tenen una responsabilitat i que la compleixen. Una altra cosa és que la gent en faci cas o no, el problema és que és una tasca molt complicada, s'ha d'educar des que s'és molt petit...

evidentment influeix...per això jo sóc partidari de no dir el lloc/poble...en tot cas, Pirineu, serra litoral...ect....
qui vol fer mal...el fa igual...qui vol anar tranquil a buscar bolets, doncs no ha d'anar allà on ja se n'ha fet bombu i platillu  Grin

També d'acord. I, com ja han dit més amunt, bingo amb el concepte de la tranquil·litat. És la clau.

Una altra cosa és que, qui va amb nens i amb tota la família, és com si jugués a 3a Regional mentre que la gent que van sols igual juguen a 1a...  Sad

Ningú no s'apunta a una sortida sense famílies???  Grin
En línia
nipnip
Cumulus

« Resposta #71 en: 4 Setembre de 2007, 23:42:21 »

Els jubilats fan competencia deslleial anant el divendres a bosc.... així qualsevol ... jojo... espereu que ens jubilem els d´aquest fórum que exterminarem les espècies comestibles.

Em temo que, quan ens jubilem, si encara queden espècies comestibles, els meus crios ens fotaran patades a tots i els agafaran abans que nosaltres    Tongue  Tongue
En línia
Albert IB
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2626

« Resposta #72 en: 4 Setembre de 2007, 23:49:23 »

Els jubilats fan competencia deslleial anant el divendres a bosc.... així qualsevol ... jojo... espereu que ens jubilem els d´aquest fórum que exterminarem les espècies comestibles.

Em temo que, quan ens jubilem, si encara queden espècies comestibles, els meus crios ens fotaran patades a tots i els agafaran abans que nosaltres    Tongue  Tongue

ES probable que els teus fills cullin bolets virtuals en algun derivat de realitat informàtic estil second life ...matrix....... trobaran rovellons a la cuarta dimensió   : )

Així que podrem caçar bolets tranquils en els boscos de veritat... que ja no i quedarà ni una ànima per por a trobar-se un senglar....serà més segur collir-los virtualment    ; )

Quina comoditat poder buscar bolets des de casa amb el  googleboletearth.... anar a bosc serà per gent estranya i segurament estarà terminalment prohibit per tal de poder conservar-lo per a les següents`generacions.

Ara deixant de dir tonteries..........

Tal dia com avui fa un any estava a suissa collint rovellons...... resulta que em podien empaperar..... no tenie permís i en vaig collir més de 1 kg...... i això que allà el rovelló és bolet "dolent"   Huh  vaig desobeir la llei per desconeixement , no per voluntat propia... però ja us fei l´idea de  la legislació que han posat.

En línia
nipnip
Cumulus

« Resposta #73 en: 5 Setembre de 2007, 00:04:39 »

ES probable que els teus fills cullin bolets virtuals en algun derivat de realitat informàtic estil second life ...matrix....... trobaran rovellons a la cuarta dimensió   : )

Ai calla, que ja m'ho imagino... "quin bolet tries? El vermell o el blau?". Pobrets, espero que no s'ho trobin... 

Així que podrem caçar bolets tranquils en els boscos de veritat... que ja no i quedarà ni una ànima per por a trobar-se un senglar....serà més segur collir-los virtualment    ; )

Ep, que jo crec que d'aquí a una temporada passarà la febre boletaire i quedarem els que realment ens agradi el tema. Ara el problema és que està de moda, i seguirà així dos, tres, deu anys...  Undecided

Quina comoditat poder buscar bolets des de casa amb el  googleboletearth.... anar a bosc serà per gent estranya i segurament estarà terminalment prohibit per tal de poder conservar-lo per a les següents`generacions.

Ai uix... no, no, espero que no arribem a aquest extrem.

Ah, però no anava de debò? 

Tal dia com avui fa un any estava a suissa collint rovellons...... resulta que em podien empaperar..... no tenie permís i en vaig collir més de 1 kg...... i això que allà el rovelló és bolet "dolent"   Huh  vaig desobeir la llei per desconeixement , no per voluntat propia... però ja us fei l´idea de  la legislació que han posat.

Te la vas jugar... el desconeixement no t'eximeix del compliment de la llei... És clar que aquesta gent ens passen la mà per la cara pel que fa a legislació aplicada a protecció del medi ambient.

Dani
En línia
Albert IB
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2626

« Resposta #74 en: 5 Setembre de 2007, 00:11:41 »

Ai calla, que ja m'ho imagino... "quin bolet tries? El vermell o el blau?". Pobrets, espero que no s'ho trobin... 

Ep, que jo crec que d'aquí a una temporada passarà la febre boletaire i quedarem els que realment ens agradi el tema. Ara el problema és que està de moda, i seguirà així dos, tres, deu anys...  Undecided

Ai uix... no, no, espero que no arribem a aquest extrem.

Ah, però no anava de debò? 

Te la vas jugar... el desconeixement no t'eximeix del compliment de la llei... És clar que aquesta gent ens passen la mà per la cara pel que fa a legislació aplicada a protecció del medi ambient.

Dani

VAig demanar l´equivalent al boe suiss al passar pel peatge de l´autopista... però vaig tardar 2 anys a llegir-lo...... així que segurament d´aquí a 1 any ja sabré si aquell dia vaig cometre una falta : D

Fa només 1 més que uns companys em van dir que a suissa existia aquesta llei.  : )

De fet allà tenen lleis molt restrictives....es cumpleixen .. i a més les ratifica la conciencia de la gent.

Jo m´apunto a la sortida sense families.
En línia
MeteoBDN
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3630

Matinades mogudes d'estiu...

« Resposta #75 en: 5 Setembre de 2007, 11:30:12 »

Temporada boletaire dins de casa... Això m'acabo de trobar en el test d'una plata que tinc al menjador...  Grin

*Algú sap si són comestibles... 

* DSC00760.JPG (98.96 KB, 648x486 - vist 318 vegades.)
En línia

Badalona - Centre 21msnm, Barcelona, Catalunya. 18,1º i 412,1mm

Any 2005: 501,0 mm.
Any 2006: 322,7 mm.
Any 2007: 339,0 mm.
Any 2008: 355,2 mm.

llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada
*

Missatges: 19047

Un xic de Tramuntana

« Resposta #76 en: 5 Setembre de 2007, 11:53:22 »

juasssssssss , quina pinta tan toxica que té el tiu!

aquests son bolets tropicals que venen associats a les plantes ..a mi m'en sortien a la cyca
En línia

SANT REBUF (en plena forma)

http://meteosantandreu.blogspot.com/ (Blog)
http://picasaweb.google.com/llevantada (àlbum fotos)

La Màgia de l'Esbotzada, esperit Lassús 1960/2006

Sempre tornaré                                         
a la nostra platja
les ones no em deixen mu mare
allunyar-me'n massa
MeteoBDN
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3630

Matinades mogudes d'estiu...

« Resposta #77 en: 5 Setembre de 2007, 11:54:04 »

juasssssssss , quina pinta tan toxica que té el tiu!

aquests son bolets tropicals que venen associats a les plantes ..a mi m'en sortien a la cyca

Llavors... millor que no els fem passats per la paella... 
En línia

Badalona - Centre 21msnm, Barcelona, Catalunya. 18,1º i 412,1mm

Any 2005: 501,0 mm.
Any 2006: 322,7 mm.
Any 2007: 339,0 mm.
Any 2008: 355,2 mm.

Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 8451

« Resposta #78 en: 5 Setembre de 2007, 13:17:56 »

no, millor que no...encara que crec que no és tòxic i és força normal veure'l en aquest tipus de plantes...
En línia
vacarissana
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1801

Montalt 600, un cim verge de bolos..funning AC/DC

« Resposta #79 en: 5 Setembre de 2007, 13:56:47 »

Acabo de llegir una "carta del lector" del diari la vanguardia.

El lector pensa que no els homes de tv3 no haurien de donar informació sobre bolets ja que provoquen una massificació en moments puntuals....

Que en penseu?

Jo  no ho trobo pas tant malament sempre i quan no es diguin llocs concrets........  recordo l´any passat que es va dir "pista de setcases" i si es va liar una mica per la zona....

: )

...ufff...tantes queixes pels medis, que igual se senten culpables i deixen d'emetre el programa de bolets.

Si això passés, tranquils, que el Pirineu i altres boscos seguiran massificats, ja veureu  Undecided
En línia

Pàgines: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 ... 318 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió