Autor
|
Tema: Temporada boletaire 2007/2008 (Llegit 71180 vegades)
|
Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 8409

|
 Be doncs jo conec personalment a qui va escriure la carta del Lector a la Vanguardia, vaig parlar l'altre dia amb ell, i la seva opinió es que al sortir qualsevol noticia de bolets per la caixa tonta tothom al bosc, ja no queda practicament un recò en el que no trobis ningú, però tots tenim dret a gaudir de la natura i dels fruits que ella ens dona, però del ús a l'abús, ja molta gent que no respecta alló que en teoria es de tots, aquets llencen brossa, trenquen tots els bolets que no coneixen, i rascleten el bosc en busca del més petit dels bolets. I aquets i no pas el veritables boletaires son qui fan mal al nostre medi. Per recargolar-ho més que en pensarieu d'un carnet tipus del que fa falta per anar a pescar o caçar. !!! M'apunto a la sortida sense canalla ni parella!!!!  dos apunts, el bosc sempre té amo, sigui públic o privat,em de tneir cura d'ell perqué si no ens trobarem que cada cop més com deia el Surfin en un missatge anterior, els amos hi posen tanques a tot i als demés que ens donin pomada.
respecte a carnet o llicencia o el que sigui, pràcticament a tota la resta d'Espanya hi han legislacions força estrictes en quan a la recollida de bolets, has de pagar per collir-los i en quantitats regulades, i si t'enxampen al bosc sense haver pagat o recollint-los per exemple amb bosses de plàstic, et foten uns quants euros de multa....a Catalunya, aquesta legislació està escrita des de fa molt de temps, però no hi ha cap govern de la Generalitat que la tiri endavant en part per les pressions del sector terciari....
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
vacarissana
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1605

Montalt 600, un cim verge de bolos..funning AC/DC
|
Ho vem parlar l'any passat...i l'altre...que ho regulin, no per treure recaptació, si no per salvaguardar el bosc i eliminar els incivics i les massificacions!!!
ho ven discutir i jo a favor: una llicència i el bosc, per a qui l'exploti i el respecti. Un carnet de boletaire...ja! No com ara, un campi qui pugui. I tallar molts camins d'accés...que als boletaires i amants de la natura ens agrada caminar, ni que no trobem res
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 18533

Un xic de Tramuntana
|
però si es paga llicència , que els abonats tinguin dret a uns serveis o condicions de manera regular .
que no sigui com les llicèncie de pesca , que tú tens la llicència però no et respecta ningú .
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Surfin
Hippie de serie
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 6531

no puc amb l´ecologisme integrista
|
i aquests diners recaptats qui els gestiona, qui farà que acavin a mans dels que realment els hi fa falta , clar, està molt clar, mes funcionaris, apa!!! ... vinga!!! , que per la montanya ja es veuen mes Forestals que Boletaires...
i això que diu en Llevantus, te molta raò , si hi ha carnet , molta gent es pensarà que te mes dret .... (vull dir a la gent serà molt novedosa en aquest camp) .... ummmm ...
|
|
|
|
|
En línia
|
Sant Joan de les Abadesses , Ripollés, al pre-pirineu de Girona , 750 msnm.... Since 1909
|
|
|
vacarissana
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1605

Montalt 600, un cim verge de bolos..funning AC/DC
|
No home..peles per arreglar camins, aclarir boscos, cuidar el medi... 
que penquin els de Seprona, que ja cobren
Eps...sé de forestals que dormen sota les alzines i llegeixen llibres a l'ombra ..mentre el bosc és a punt de cremar..indecent!!!!!!!!!
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 8409

|
de mals professionals n'hi ha arreu....per sort en són una minoria....
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
lolleidata
Estrat

Desconnectat
Missatges: 13
|
Hem podeu dir 5 o 6 varietats de bolets de la època?, estic cansat de anar a buscar bolets i no saber classificarlos. Si men digueu alguns minformaré d'ells i no tindré que patir gaire.... l'únic que conec ara es el Cep...
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
lolleidata
Estrat

Desconnectat
Missatges: 13
|
Merces! ho tindré en conte jejeje, però normalment trobo pinatells i rovellons, encara que aquesta època nose si en trobaré.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|