Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
22 Agost de 2008, 03:28:05
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Les ultimes llums (meteosuri)
Foto de la setmana
Notícies: La informació meteorològica al minut en el nostre fòrum de seguiments!

+  Forum CATmeteo
|-+  Temes diversos
| |-+  L'entorn natural
| | |-+  Temporada boletaire 2007/2008
« anterior següent »
Pàgines: 1 ... 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 ... 294 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Temporada boletaire 2007/2008  (Llegit 71180 vegades)
Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 8409

Re: Temporada boletaire 2007/2008
« Resposta #90 en: 6 Setembre de 2007, 13:23:18 »

Evil Be doncs jo conec personalment a qui va escriure la carta del Lector a la Vanguardia, vaig parlar l'altre dia amb ell, i la seva opinió es que al sortir qualsevol noticia de bolets per la caixa tonta tothom al bosc, ja no queda practicament un recò en el que no trobis ningú, però tots tenim dret a gaudir de la natura i dels fruits que ella ens dona, però del ús a l'abús, ja molta gent que no respecta alló que en teoria es de tots, aquets llencen brossa, trenquen tots els bolets que no coneixen, i rascleten el bosc en busca del més petit dels bolets. I aquets i no pas el veritables boletaires son qui fan mal al nostre medi. Per recargolar-ho més que en pensarieu d'un carnet tipus del que fa falta per anar a pescar o caçar.
!!! M'apunto a la sortida sense canalla ni parella!!!!

dos apunts, el bosc sempre té amo, sigui públic o privat,em de tneir cura d'ell perqué si no ens trobarem que cada cop més com deia el Surfin en un missatge anterior, els amos hi posen tanques a tot i als demés que ens donin pomada.

respecte a carnet o llicencia o el que sigui, pràcticament a tota la resta d'Espanya hi han legislacions força estrictes en quan a la recollida de bolets, has de pagar per collir-los i en quantitats regulades, i si t'enxampen al bosc sense haver pagat o recollint-los per exemple amb bosses de plàstic, et foten uns quants euros de multa....a Catalunya, aquesta legislació està escrita des de fa molt de temps, però no hi ha cap govern de la Generalitat que la tiri endavant en part per les pressions del sector terciari....
En línia
vacarissana
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1605

Montalt 600, un cim verge de bolos..funning AC/DC

« Resposta #91 en: 6 Setembre de 2007, 13:39:44 »

Ho vem parlar l'any passat...i l'altre...que ho regulin, no per treure recaptació, si no per salvaguardar el bosc i eliminar els incivics i les massificacions!!!

ho ven discutir i jo a favor: una llicència i el bosc, per a qui l'exploti i el respecti.  Un carnet de boletaire...ja!
No com ara, un campi qui pugui. I tallar molts camins d'accés...que als boletaires i amants de la natura  ens agrada caminar, ni que no trobem res  Evil
En línia

llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada
*

Missatges: 18533

Un xic de Tramuntana

« Resposta #92 en: 6 Setembre de 2007, 14:25:20 »

però si es paga llicència , que els abonats tinguin dret a uns serveis o condicions de manera regular .

que no sigui com les llicèncie de pesca , que tú tens la llicència però no et respecta ningú .
En línia

SANT REBUF (en plena forma)

http://meteosantandreu.blogspot.com/ (Blog)
http://picasaweb.google.com/llevantada (àlbum fotos)

La Màgia de l'Esbotzada, esperit Lassús 1960/2006

Sempre tornaré                                         
a la nostra platja
les ones no em deixen mu mare
allunyar-me'n massa
Surfin
Hippie de serie
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Missatges: 6531

no puc amb l´ecologisme integrista

« Resposta #93 en: 6 Setembre de 2007, 14:53:04 »

i aquests diners recaptats qui els gestiona, qui farà que acavin a mans dels que realment els hi fa falta , clar, està molt clar, mes funcionaris, apa!!! ... vinga!!!  , que per la montanya ja es veuen mes Forestals que Boletaires...  Grin Grin Grin

i això que diu en Llevantus, te molta raò , si hi ha carnet , molta gent es pensarà que te mes dret .... (vull dir a la gent serà molt novedosa en aquest camp) .... ummmm ...
En línia

Sant Joan de les Abadesses , Ripollés, al pre-pirineu de Girona , 750 msnm....

Since 1909
vacarissana
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1605

Montalt 600, un cim verge de bolos..funning AC/DC

« Resposta #94 en: 6 Setembre de 2007, 15:21:04 »

No home..peles per arreglar camins, aclarir boscos, cuidar el medi... Roll Eyes

que penquin els de Seprona, que ja cobren

Eps...sé de forestals que dormen sota les alzines i llegeixen llibres a l'ombra ..mentre el bosc és a punt de cremar..indecent!!!!!!!!!
En línia

Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 8409

« Resposta #95 en: 6 Setembre de 2007, 15:33:27 »

de mals professionals n'hi ha arreu....per sort en són una minoria.... Wink
En línia
lolleidata
Estrat
*

Missatges: 13

« Resposta #96 en: 6 Setembre de 2007, 15:48:12 »

Hem podeu dir 5 o 6 varietats de bolets de la època?, estic cansat de anar a buscar bolets i no saber classificarlos. Si men digueu alguns minformaré d'ells i no tindré que patir gaire.... l'únic que conec ara es el Cep...
En línia
Frankie
Cumulus Humilis

Missatges: 376

« Resposta #97 en: 6 Setembre de 2007, 15:49:16 »

potser es mes necessari fer algun tipus d'exàmen bàsic, de uns minims de conèixements de comportament.

Ex: puc pixar al riu? / puc enterrar un plastic sota terra? que faig si em trobo un cabirol petit? i si em trobo una tanca, puc obrir-la? puc llençar pedres des d'un espadat? (això m'hi vaig trobar a montserrat, uns "desgraciats" tirant pedres des de dalt d'una agulla i jo a sota...), puc collir flors? puc arrencar un petit abet per Nadal? puc agafar molsa? puc tocar les vaques? (prova-ho!) 

si no, sempre passarà el mateix: qui tingui calers, pagarà i ja està i els altres, ens foterem...

una opinió mes....
En línia

"Lo importante no es ganar, sino hacer perder al otro" - Les Luthiers
Frankie
Cumulus Humilis

Missatges: 376

« Resposta #98 en: 6 Setembre de 2007, 16:01:21 »

Hem podeu dir 5 o 6 varietats de bolets de la època?, estic cansat de anar a buscar bolets i no saber classificarlos. Si men digueu alguns minformaré d'ells i no tindré que patir gaire.... l'únic que conec ara es el Cep...

a aquesta època pots trobar rovellons, en totes les seves varietats (lactarious xx); ceps; ous de reig (bosc d'alsina i roure); pinetells de calçeta (no molt apreciats pero particularment m'agraden quan son petits petits), llengües de bou; camagrocs, rossinyols.... ara a la teva terra, tenen un altre nom. Això dels noms populars dels bolet depèn molt del cada país....  El millor es parlar pel nom llati, es clar, però jo tot just començo a aprendre´ls ara....  Undecided
En línia

"Lo importante no es ganar, sino hacer perder al otro" - Les Luthiers
lolleidata
Estrat
*

Missatges: 13

« Resposta #99 en: 6 Setembre de 2007, 21:23:22 »

Merces! ho tindré en conte jejeje, però normalment trobo pinatells i rovellons, encara que aquesta època nose si en trobaré.
En línia
Pàgines: 1 ... 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 ... 294 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió