Autor
|
Tema: Temporada boletaire 2007/2008 (Llegit 82935 vegades)
|
marsupialus
Cumulus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 237
|
Bones noticies!!!! sembla que per divendres tenim aigua  Anem preparant el cistell.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
lolleidata
Estrat

Desconnectat
Missatges: 20
|
Si, divendres començarà a ploure pero poca cosa. A mes a mes, hem de esperar una setmana pels fruits que ens dongui la pluja.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
keko3
Fractocumulus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 85

|
Hola, Bona nit a tothom. No es que sigui la primera vegada que entro en aquest foro, pero com si fos-hi. La veritat es que la tardor pasada vaig tindre una petita intervencio. Total torno a escriure per els recents comentaris sobre el llibre aquest on possa zones on anar a buscar bolets. I nomes vuy dir una cosa. Yo no fa gaire que vaig tornar a collir bolets, ja que nomes ho feia cuan era un nen. I are tinc un problema, jo y el meu company nomes nem a dos llocs a trobar-ne, y es fan, rovello, pinetell, cama de perdiu, llanegues, llengua de bou, apagallums, fredulics ... pero no se'n solen fer ni ceps, ni trompetes, ni rossinyols, ...
El que vuy dir es que la meva petita intrervencio de l'any passat va ser preguntar on podia anar a trobar rossinyols, y sin no recordo malament em van dir el tipus de bosc , pero no si al montseny a la cerdanya, etc...
Em refereixo a que n'hi ha molta gent que els hi agrada molt anar a buscar bolets, pero cuan agames sempre el mateix tipus t'agafen ganes de trobar uns altres. Y amb aixo del secretisme o vas amb algu o res. l'altre dia vaig mirar-me una mica per sobre en una llibreria auest llibre, i nomes dic una cosa. Posa zones on anar a buscar bolets, pero posa zones on hi va tot-hom. Qui no sap que a Setcases se'n fan, qui no sap que a Berga n'hi han y qui no sap que a els Ports tambe ... Jo me'l comprare. Aquest llibre esta fet per gent que no sap per on començar, o gent com jo que nomes se dos puestos en concret, pero que si canvio no se per on començar, al menys aquest llibre et diu aixo. No tot-hom te la sort o no, de tenir les muntanyes a la bora. Els de Barcelona ens tenim que llevar a les 5 de la matinada per arrivar aviat al bosc, y la temporada no es tan llarga com per perdre dissabtes buscan totalment a cegues.
Bueno y per ultim sapigueu que no ho dit amb mala llet sino que es la meva opinio, que les paraules sense un to mai se sap com son. Crec que soc l'unic que estara a favor del llibre. A i perdoneo per el "toston" pero he cregut que seria interesant exposar-ho. Espero intervenir mes
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
marsupialus
Cumulus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 237
|
Fa un temps que es va dir que el verderol(no sé el nom cientific),podria ser dolent. Que hi ha de cert en això? Algú em podria aclarir si es bo pel consum? Jo sé que el meu avi els collia,i mai va tenir cap problema.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 8566

|
Hola, Bona nit a tothom. No es que sigui la primera vegada que entro en aquest foro, pero com si fos-hi. La veritat es que la tardor pasada vaig tindre una petita intervencio. Total torno a escriure per els recents comentaris sobre el llibre aquest on possa zones on anar a buscar bolets. I nomes vuy dir una cosa. Yo no fa gaire que vaig tornar a collir bolets, ja que nomes ho feia cuan era un nen. I are tinc un problema, jo y el meu company nomes nem a dos llocs a trobar-ne, y es fan, rovello, pinetell, cama de perdiu, llanegues, llengua de bou, apagallums, fredulics ... pero no se'n solen fer ni ceps, ni trompetes, ni rossinyols, ...
El que vuy dir es que la meva petita intrervencio de l'any passat va ser preguntar on podia anar a trobar rossinyols, y sin no recordo malament em van dir el tipus de bosc , pero no si al montseny a la cerdanya, etc...
Em refereixo a que n'hi ha molta gent que els hi agrada molt anar a buscar bolets, pero cuan agames sempre el mateix tipus t'agafen ganes de trobar uns altres. Y amb aixo del secretisme o vas amb algu o res. l'altre dia vaig mirar-me una mica per sobre en una llibreria auest llibre, i nomes dic una cosa. Posa zones on anar a buscar bolets, pero posa zones on hi va tot-hom. Qui no sap que a Setcases se'n fan, qui no sap que a Berga n'hi han y qui no sap que a els Ports tambe ... Jo me'l comprare. Aquest llibre esta fet per gent que no sap per on començar, o gent com jo que nomes se dos puestos en concret, pero que si canvio no se per on començar, al menys aquest llibre et diu aixo. No tot-hom te la sort o no, de tenir les muntanyes a la bora. Els de Barcelona ens tenim que llevar a les 5 de la matinada per arrivar aviat al bosc, y la temporada no es tan llarga com per perdre dissabtes buscan totalment a cegues.
Bueno y per ultim sapigueu que no ho dit amb mala llet sino que es la meva opinio, que les paraules sense un to mai se sap com son. Crec que soc l'unic que estara a favor del llibre. A i perdoneo per el "toston" pero he cregut que seria interesant exposar-ho. Espero intervenir mes
a mi expecte els boscos que vaig des que tenia dos anys i em portàvem els meus pares un parell de llocs que vaig conèixer amb l'associació miològica en la que estic associat, i un parell de boscos més, la resta han sigut prova i error, no hi ha més nassos, ah i no fa flata anar-se'n massa lluny per collir bolets, a Collserola, quan és l'època, se'n troben i ben bons...
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Boletaire jubilat
Jo sempre perdo
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Missatges: 2763

|
Els de casa van portar uns 3 kg de ceps francesos collits en aproximadament 2 hores en un lloc molt concorregut i sense allunyar-se del cotxe. O sigui... que de ceps n´han sortit al pirineu.
He vist pronòstic de pluges per d´aquí 2 dies?
Seria genial perquè aquí ja falta una altra regada.... tot i que de moment anem bé.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Boletaire jubilat
Jo sempre perdo
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Missatges: 2763

|
Respecte als llocs........
Doncs si ets bicicleteru de muntanya i/o excursionista i/o boletarie i/o els teus pares són freaks del bolet ........ i tinguent en compte que de cada 10 olotins 5 també ho són......... els llocs ens surten per les butxaques : D
Molts de cops fent ruta amb bicicleta per la muntanya detectes bolets o boletaires... mires el que porten... i a la tarda a carregar. : ) A més sovint ens posem per camins i anem a zones on és impossible arribar amb cotxe.
Ara... un cop saps el lloc........ després cal trobar el dia amb proba i error ... tal com diu en bigstorm
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|