Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
4 Desembre de 2008, 00:52:19
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Brisa matinal (avanto)
Foto de la setmana
Notícies: Per manteniment, aquests dies hi haurà algunes interrupcions en el fòrum. Disculpeu les molèsties.

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Temes diversos
| |-+  L'entorn natural
| | |-+  Temporada boletaire 2007/2008
« anterior següent »
Pàgines: 1 ... 13 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 25 ... 318 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Temporada boletaire 2007/2008  (Llegit 82667 vegades)
StormCell
Cumulonimbus Incus
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 4819

Lluvias S Cat hasta el Agosto 2009 a este paso...

Re: Temporada boletaire 2007/2008
« Resposta #180 en: 13 Setembre de 2007, 22:40:03 »

Yo espero que mañana llueva bastante, y así a finales de mes y principios de Octubre, a cojer Rovellones
En línia

L'Hospitalet de L'Infant(Baix Camp)
Total Año 2005: 657,2 mm
Total Año 2006: 338,6 mm
Total Año 2007: 273 mm
Total Año 2008: 528,8 mm
Máxima intensidad de lluvia: 523.6 mm/h a les 17:27 (12-07-08)Presión Min: ( 988 hPa a las 18:59  22-03-08)

Enero 2008:13,7mm
Febrero 2008:28mm
Marzo 2008:3,5mm
Abril 2008:25,6mm
Mayo 2008:151,2mm
Junio 2008:25,7mm
Julio 2008:70mm
Agosto 2008:6,5mm
Septiembre 2008:55 mm
Octubre 2008:126,6mm
Noviembre 2008:23 mm
Diciembre 2008: N/A
Noches Tropicales
77º Noches Tropicales
Días de piedra
1 Día este 2008 el 12 de Julio del 2008.
Días de niebla
9 Días de niebla este 2008
http://meteohospi.webcindario.com
marsupialus
Cumulus

Missatges: 237

« Resposta #181 en: 13 Setembre de 2007, 22:42:58 »

I alguna llanegueta també
En línia
StormCell
Cumulonimbus Incus

Missatges: 4819

Lluvias S Cat hasta el Agosto 2009 a este paso...

« Resposta #182 en: 13 Setembre de 2007, 22:44:42 »

Si, yo me se un sitio con mi padre, donde cargamos bastantes y bien frescas, el año pasado muy pocas... pero creó que este año... ojala.. Grin
En línia

L'Hospitalet de L'Infant(Baix Camp)
Total Año 2005: 657,2 mm
Total Año 2006: 338,6 mm
Total Año 2007: 273 mm
Total Año 2008: 528,8 mm
Máxima intensidad de lluvia: 523.6 mm/h a les 17:27 (12-07-08)Presión Min: ( 988 hPa a las 18:59  22-03-08)

Enero 2008:13,7mm
Febrero 2008:28mm
Marzo 2008:3,5mm
Abril 2008:25,6mm
Mayo 2008:151,2mm
Junio 2008:25,7mm
Julio 2008:70mm
Agosto 2008:6,5mm
Septiembre 2008:55 mm
Octubre 2008:126,6mm
Noviembre 2008:23 mm
Diciembre 2008: N/A
Noches Tropicales
77º Noches Tropicales
Días de piedra
1 Día este 2008 el 12 de Julio del 2008.
Días de niebla
9 Días de niebla este 2008
http://meteohospi.webcindario.com
marsupialus
Cumulus

Missatges: 237

« Resposta #183 en: 13 Setembre de 2007, 22:52:38 »

Si, yo me se un sitio con mi padre, donde cargamos bastantes y bien frescas, el año pasado muy pocas... pero creó que este año... ojala.. Grin
Si,l'any passat no va ser molt bo per la llanega,almenys per on jo vaig.
Espero que aquest any ens acompanyi el temps i en poguem collir unes quantes Grin
En línia
frankie
Cumulus Mediocris

Missatges: 597

« Resposta #184 en: 13 Setembre de 2007, 22:57:30 »

Entenc l’activitat recol•lectora boletaire popular, com una part de la cultura del país de base familiar i gastronòmica, lligada al territori. Això explicaria que històricament en unes comarques i en unes famílies s’apreciessin uns tipus de bolets que en altres gairebé no es coneixien. Saber els racons, llocs, passos i camins, l’època habitual de la florida i si ha plogut o no, eren fins ara patrimoni de la gent lligada al territori.
...
m'he quedat una mica "atabalatus" de tanta lletra, pero  en bastanta cosa tens mes raó que un

cert es que el tema caçadors de bolets es un fenòmen, juntament amb els 4x4, tec de la inf, etc, que ha disparat les visites al bosc i ho és mes que, aquests programes haurien de servir per fer pedagogia, i molta.
Jo sóc una persona que m'agrada molt l'entorn natural, i estic intentant fer creixer a les meves dues filles (6 i 4 anys) amb el mateix respecte al medi natural que el meu pare ens fa fer crèixer a nosaltres. Malhauradament, probablement per desconeixement, molta de la gent que ens trobem al bosc no el te i fa crèixer aquest sentiment, TOTALMENT INJUSTIFICAT, de classificar-los amb un "són kamacus de barsalona", camalluents, etc. Els medis, alhora que fan "la propaganda", ens haurien d'ensenyar mes.

apa doncs, dilluns us passo informe de l'alta cerdanya, zona Eina. I si recordo la camera, alguna foto tb.

Salut des de Sant Cugat
En línia
frankie
Cumulus Mediocris

Missatges: 597

« Resposta #185 en: 13 Setembre de 2007, 23:00:47 »

.... jo te'ls compro tots el proper cop i despres m'acosto a mercabarna   

Creus que et deixarien ?
feia conya, pero crec que si podries. Per ells es negoci. Tu vendries bastant mes barat de que ells vendran al consumidor final. Si vols, me'n entero. I tinc un amic que hi treballa.
En línia
Boletaire jubilat
Jo sempre perdo
Cumulonimbus Calvus
**
Connectat Connectat

Missatges: 2760

« Resposta #186 en: 13 Setembre de 2007, 23:37:07 »

Entenc l’activitat recol•lectora boletaire popular, com una part de la cultura del país de base familiar i gastronòmica, lligada al territori. Això explicaria que històricament en unes comarques i en unes famílies s’apreciessin uns tipus de bolets que en altres gairebé no es coneixien. Saber els racons, llocs, passos i camins, l’època habitual de la florida i si ha plogut o no, eren fins ara patrimoni de la gent lligada al territori.

Lluny queden les abundants recol•leccions familiars fetes als pobles de muntanya que permetien, sobre tot l’any en que la collita del cereal havia esta escassa, comprar amb el negoci del bolet la roba d’abric per passar l’ hivern.

No obstant això la tècnica està canviant, aquest arrelament i la cultura del bolet es socialitza i s’escampa arreu, potenciada en part també pel retorn a les arrels que molts hem anat perdent amb el temps.

El transport físic per carreteres cada cop més rapides i amplies, i cotxes cada cop més potents i enfiladissos fan que aquest territori es faci més petit i accessible. 

El flux d’informació és cada cop més fluid i senzill. Ens permet saber on ha plogut fa 21 dies i quina evapotranspiració s’ha produït en un període, si ja s’han collit i on els primers ceps, o fins i tot, on va collir exactament aquells camagrocs l’any passat el teu cunyat mitjançant un seu gps.

Els mass mèdia per la seva part, potser per anotar-se una noticia més als magres estius informatius o potser que no crec, per un plat calent, donen el tret de sortida del pelegrinatge i del flux econòmic cap a unes comarques que ells mateixos, els mass mèdia, obliden durant mesos.

Alguns negocis, em refereixo ara als legals, fan calaix servint bolets i carns a la brasa, que moltes vegades no són ni els uns ni els altres de la comarca, tot i que l’expert comensal assegut al cap de taula cantí les bondats dels fruits de la terra en la que es troba.

Els altres, no se pas si ja s’ha regularitzat la situació, fan l’agost a les cunetes de les carreteres sense pagar iva ni declarar guanys, falsejant així l’economia del país. Tot i que són el recurs perfecte pel “boletaire exnovo inquiet” que de matinada ha sortit de Barcelona esperonat per l’home del temps i que ara no te el valor de tornar a casa de buit. Fet, el de tornar de buit a casa, que des d’ací aprofito per reivindicar.   

Tot plegat això no es ni bo no dolent, com deia aquell, senzillament és diferent !

Progressivament i durant aquestes èpoques es produeix especialment, la resocialització del bosc. La majoria érem d’allà fa dues generacions i després de deixar-lo per anar a la capital, ara hi tornem, però ho fem sense el bagatge cultural que els nostres avis tenien dels boscos i del medi natural.

El gaudir de la natura i d’una activitat com la recol•lecció es fa en part gràcies als propietaris i tots als altres agents socials implicats en el manteniment dels bosc (recordem que una gran part dels boscos son privats). Si no fos per les activitats econòmiques primàries, secundaries i terciàries, que fixen població al territori, difícilment podríem tots plegats anar a “caçar” bolets els caps de setmana.

Per aquest motiu penso que si per gaudir d’unes instal•lacions esportives o accedir a un museu, i ara potser parlo més com un “urbanita-barceloni” he de pagar una entrada, no entenc com no hauríem de fer el mateix per accedir al bosc, gaudir d’ell i disposar d’un servei adequat que inclogui la corresponent informació i formació pels neofits. No obstant això, penso que el pagament de quotes fa moltes vegades que els que tenen més possibles, es creguin amb el dret de malmetre i malbaratar recursos que són limitats. En tot cas entenc que els ingressos, cas d’existir, haurien de ser directament pels propietaris dels boscos.

L’accés al medi natural no es pot pas fer a “ la bala va”. Segurament si la nostra cultura i respecte al medi no millora, aquest accés serà cada cop més restringit. Segurament tots els agents implicats, ens limitaran d’una manera a una altre les nostres accions. No sóc pas home de solucions, però penso que només la formació i la cultura sobre qualsevol activitat i ara aplicada al medi rural, serà l’eina que ens permetrà a tots continuar gaudint de les nostres passions.

Finalment dir que a mi no em sembla malament que es facin programes de televisió, llibres o crides per conèixer els bolets, el que si em semblaria malament es que aquestes coses es fessin sense el criteri i la pedagogia necessària. Prefereixo mil vegades deu bons consells, que no pas mil llocs concrets per collir bolets deu bolets, no puc pas anar-hi a tots!.

Ara bé també penso que els racons on has collit una florida de llenega negra crec que s’han de mantenir en un cert “secret”. Se de molts avis que han traspassat amb el secret de les seves “moixerroneres”. “La terra pel qui la labora”, que trobar llocs bons amb bolets no es senzill, porta les seves suades !.

Aquesta potser ja massa llarga reflexió, perdoneu !, va dirigida a tots, tant als que s’apropen al medi natural de tant en tant, com els qui hi tenen més tirada. Als primers per que entenguin que “no todo el monte es oregano” i als segons perquè pensin que són dipositaris d’una cultura que només ells atresoren i que haurien de fer florir en els altres.

Bona temporada Boletaire 2007-2008 

M´encanta el teu text .... 

Encara que un punt feble, es el tema propietaris ... podriem aprofondir una mica mes ... "no es oro todo lo que reluce" , però vaja .... molt acertat el text, denotes un ecologisme moderat ...  Smiley Smiley Smiley Smiley i no tirant petardus com molts d´aquí ...   Angry Angry Angry Angry

Amb aquest pregó de festes...... donem per inaugurada la temporada boletaire 2007-2008

: )  MOlt bé CumulusAtabalatus
En línia
Bolet@ire
Estrat
*

Missatges: 46

« Resposta #187 en: 13 Setembre de 2007, 23:53:40 »

Hola tocats del bolet!!! (sense anim d'ofendre ha ningu heee).

Mol interessant aquesta pàgina, pero per ami una mica complicada.

Algu em pot dir des d'on puc editar els temes per poder pujar algun foto.

He llegit; que clicant a opcions addicionals? el cas es que ja ho he provat i m'ensurto.

D'antuvi moltes gracies.

Salut.

En línia

Tots els bolets es poden menjar, !!Peró alguns nomès una vegada¡¡¡
CumulusAtabalatus
Cirrus

Missatges: 3

« Resposta #188 en: 14 Setembre de 2007, 00:31:41 »

No era pas la meva intencióó olotíí, fer un pregó !

tot i que per tu i per algú altre, la festa major ja fa dies que està en marxa !!
En línia
gerardmireia
Estrat
*

Missatges: 44

« Resposta #189 en: 14 Setembre de 2007, 07:59:22 »

Si,l'any passat no va ser molt bo per la llanega,almenys per on jo vaig.
Espero que aquest any ens acompanyi el temps i en poguem collir unes quantes Grin
pues jo l'any pasat vaig collir llenega fins i tot a castellar del valles. jejeje, no fa falta sortir ben lluny per atrapar bolets.
En línia

"un poco de porfavor" que el bosc es per disfrutarlo!!
Pàgines: 1 ... 13 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 25 ... 318 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió