Autor
|
Tema: Temporada boletaire 2007/2008 (Llegit 81160 vegades)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
frankie
Cumulus Mediocris

Desconnectat
Missatges: 573

|
Aveure si aixo es cert, perque per mi es contradictiu.
cuan trobem una Phalloides (o Farinera Borda) al bosc, cal arrancarla per que ningú corri el perill de menjar-la? es que a la televisio donen aquests consells com mesura de precaucio per que la gent inexperta no perilli al bosc. Jo crec que si no saps aixo, que es basic, no vagis al bosc, sino ja sabem la norma, no cullis el que no coneixes. ¿no? Quina opinio teniu al respecte?
totalment d'acord amb l'oloti i bigstorm. La veritat es que el consell és una .... Seria com dir matem a tots el osos, llops, tigres pq hi ha perill que ataquin a alguna persona.... A mes, quan surten bolets de veritat, tindries mes feina en xafar els dolents que en collir els bons
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
camagroc
Estrat

Desconnectat
Missatges: 19
|
m´enrecordo que el 2002 va ser un boníssim any de collita a collserola,amb el meu germà vam agafar,10kg de llores verdes,ous de reig,llengües de bou,peus de rata i rovellons.però desde que l´any següent ho van remenar tot els senglars,ja no creix ni la meitat del que creixien abans.aixi que em vaig decantar pel garraf,i si senyor,allà es cullen pebrassos,fredolics i forces rovellons,llengües de bou,i cames de perdiu. ara visc desde fa relativament poc a figueres, a l´empordà i conec pocs llocs,però ja l´any passat vaig agafar ceps,pebrassos,trompetes de la mort i rossinyols.
ja us informaré com estar la zona,però aquí fins ben entrat el setembre, poca cosa.
també hi han alzines sureres monumentals que val molt la pena visitar-les,encara que no sigui temporada boletaire!!
salut a tots!!
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
frankie
Cumulus Mediocris

Desconnectat
Missatges: 573

|
llàstima que no surtin bolets al mar..... 
|
|
|
|
|
Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 8547

|
poc a poc van arribant...
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
laka
Estrat

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 23

MeteoLliscat
|
Hola de nou nois!! Despres del meu fracas d'aquest any amb la murgola y deixar uns pantalons negres per les cendres(i patir el paisatge desolat dels incendis...) els bolets em van trobar cap a finals de agost en una riera a 300 metres del mar, entre canyes, uns 300 gr de camasecs. Ara be, ara tot esta sec alla. Fa una setmana vaig trobar alguns rovellons i cames de perdiu pel prepirineu, zona propera ripoll, pero res de ceps.
M'encanten els ceps i fare cas al que diu l'oloti i m'acostare al pirineu frances la setmana que ve. No m'equivoco, oi?
Respecte al que dieu, vull fer una puntualitzacio: qui vol aprendre a respectar el bosc ho pot fer en un 99% fent servir el sentit comu i informant-se, que d'informacio n'hi ha. Jo soc un pixapi, pero m'es igual, quan soc al bosc aquest em tracta igual que a tots i jo provo de tractar-lo millor que tothom. Trobo que si s'utilitza be, els bolets pot ser un mitja molt conscienciador i sensibilitzador del medi per a la gent que no hi va normalment.
Jo el que proposo es nar fent petites accions, recollim la llauna que veiem, expliquem als novells alguns trucs per collir mes bolets (aixi centrem la seva atencio) mentre els expliquem entre linies com protegir el medi(no aixecar el que no ens mengem, no embrutar, no arrasar-los tots, etc,etc) , ja que com deia el millor supereroi de tots els temps:
¡¡ELS PETITS CANVIS SON PODEROSOS!!
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
marsupialus
Cumulus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 237
|
Aveure si aixo es cert, perque per mi es contradictiu.
cuan trobem una Phalloides (o Farinera Borda) al bosc, cal arrancarla per que ningú corri el perill de menjar-la? es que a la televisio donen aquests consells com mesura de precaucio per que la gent inexperta no perilli al bosc. Jo crec que si no saps aixo, que es basic, no vagis al bosc, sino ja sabem la norma, no cullis el que no coneixes. ¿no? Quina opinio teniu al respecte? [/quot e] Els bolets que no agafes,ni es toquen,el bolet que no es coneix no s'agafa,això és el que s'hauria de fer,però per desgràcia hi ha gent que no coneix gaire el tema i les intoxicacions estan a l'ordre del dia
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|