Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
23 Novembre de 2008, 16:31:50
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Dibuix de llum (Tramuntana-Maria)
Foto de la setmana
Notícies: La informació meteorològica al minut en el nostre fòrum de seguiments!

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Temes diversos
| |-+  L'entorn natural
| | |-+  Temporada boletaire 2007/2008
« anterior següent »
Pàgines: 1 ... 132 133 134 135 136 137 [138] 139 140 141 142 143 144 ... 318 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Temporada boletaire 2007/2008  (Llegit 81144 vegades)
baldomero1
Estrat
*
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 36

Re: Temporada boletaire 2007/2008
« Resposta #1370 en: 2 Abril de 2008, 23:02:18 »

Ospadré, tot l'any que segueixo el forum amb avidesa però no he postejat quasi bé res...

Una cosa que m'agradaria comentar: l'altre dia vaig passar pel costat d'una parada del mercat (Tarragona) i vaig veure una caixa plena de múrgoles (70 euritos/kilo). En vaig comprar mitja dotzena (els bolets, en aquests temps de crisi, no són precissament un valor refugi). Per preparar-les les vaig escaldar (de fet les vaig bullir) durant 5 minuts (sembla que en cru són tòxiques). Bé, després les vaig passar per la paella (amb oli)  5 minutets més i... si us he de dir la veritat, no n'hi ha per tant... normaletes, normaletes... un humil fredolic li dona 10.000 voltes  Undecided
En línia
Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Gènere: Masculí
Missatges: 8547

« Resposta #1371 en: 2 Abril de 2008, 23:21:54 »

ningu m'ha contestat la meva pregunta sobre on anar a buscar ceps pel més de juny, deu ser que ningu no ho sap? jeje.
si home si dius demà a on aniras el divendres a collir les múrgoles, no et preocupis que t'ho diran.... Tongue

PD: per cert ja t'ho han dit en algun missatge..... Roll Eyes
En línia
Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 8547

« Resposta #1372 en: 2 Abril de 2008, 23:30:38 »

un humil fredolic li dona 10.000 voltes  Undecided
home si tu ho dius.... Roll Eyes ja te'ls regalo tots els fredolics i em quedo les múrgoles...tan si val que siguin farçides, com amb carn, com soles si estan ben cuinades pocs bolets la superen....es clar que contra gustos..... 
En línia
Jabo
Fractocumulus
**

Missatges: 72

« Resposta #1373 en: 3 Abril de 2008, 12:22:53 »

ningu m'ha contestat la meva pregunta sobre on anar a buscar ceps pel més de juny, deu ser que ningu no ho sap? jeje.

En el pirineu principalment o en zones del prepirineu on hagi plogut bastant durant l'abril i el maig.

Sort.
En línia
Jabo
Fractocumulus
**

Missatges: 72

« Resposta #1374 en: 3 Abril de 2008, 12:26:16 »

Ospadré, tot l'any que segueixo el forum amb avidesa però no he postejat quasi bé res...

Una cosa que m'agradaria comentar: l'altre dia vaig passar pel costat d'una parada del mercat (Tarragona) i vaig veure una caixa plena de múrgoles (70 euritos/kilo). En vaig comprar mitja dotzena (els bolets, en aquests temps de crisi, no són precissament un valor refugi). Per preparar-les les vaig escaldar (de fet les vaig bullir) durant 5 minuts (sembla que en cru són tòxiques). Bé, després les vaig passar per la paella (amb oli)  5 minutets més i... si us he de dir la veritat, no n'hi ha per tant... normaletes, normaletes... un humil fredolic li dona 10.000 voltes  Undecided

Es molt millor secar-les i despres cuinar-les que bullir-les i despres cuinar-les. Despres busca per internet algun plat on siguin l'element principal i que tingui bona pinta e intentar fer-ho.

Bon profit!
En línia
Boletaire jubilat
El mal sempre guanya.
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2711

« Resposta #1375 en: 3 Abril de 2008, 20:10:22 »

Per aprox... 30 euros kg fresques o 30 euros els 0,1 kg seques  vine a casa i te les pots endur totes. O per 3 litros de ratafia que es el que acabaré comprant amb els diners. Sequitas y baratas.  jojo

A casa les van fer a la paella amb all i julivert... i res un fracàs...  Despres les van fer amb la vedella i les van deixar que agafessin el gust... i diuen que eren bones.
En línia
Blasiepi
Cumulus

Missatges: 235

« Resposta #1376 en: 3 Abril de 2008, 21:50:54 »

ara si que veig que les murgules no són el vostre fort. Probablement és el bolet més bo que existeix, més que el cep, l'ou de reix, el rossinyol i moixernó. La murgula mai de la vida s'ha d'escaldar, és fer-la malbé. La murgula es pot fer de moltes maneres. Les millors són amb un bon rostit de pollastre de pages. Quan ja casi estar fet, si afeigeixen les murgules, fresques, o rehidratades si eren seques, i xapo. canela fina. També són molt bones rellenes de fuà, tot i que la meva espacialitat és la salsa de murgules. Agafo un filet de vedella, el coc una mica, i poso un tall de fua per sobre i ho banyo amb la salsa, no hi ha res a comparà. N'hi ha que en fan truites però a mí no em va, és ferles malbé. Salsa o si n'hi ha cuantitat, com les que colliré demà, un bon rostit de pagés.
En línia
Blasiepi
Cumulus

« Resposta #1377 en: 3 Abril de 2008, 21:54:16 »

si voleu saber on vaig dema.jaus ho dic. L'oloti no mo explica, però jo si. Demà al demati aniré a maia de moncal, pels voltant se ni fan forces, dissabte ni vaig deixa force de petites. I a la tarda si no en trobut gaires a maia, aniré a la miana, una zona pròxima a St Jaume de Llierca. Apa. viam si us animeu i vwniua experimentar. I si voleu, expliqueuma més o menys on es fan els ceps de juny?
En línia
baldomero1
Estrat
*

Missatges: 36

« Resposta #1378 en: 3 Abril de 2008, 22:00:34 »

Ostres, ostres... Blasiepi... llavors què hi ha d'això de què són tòxiques i que s'han d'escaldar??? Ho he vist a més d'un  llibre, intenné, etsètera... Huh
En línia
Blasiepi
Cumulus

« Resposta #1379 en: 3 Abril de 2008, 22:24:34 »

només és que s'han de coure, no escaldar. el cep , l'ou de reig, es poden menjar amb carpacció, crus, la nurgula s'ha de coure. n'estic far de menjarne, i trankil que no passa res. l'unica cosa que et puc dir, és que són molt fortes de gust i de pair, però disfruteles que són bonissimes.
En línia
Pàgines: 1 ... 132 133 134 135 136 137 [138] 139 140 141 142 143 144 ... 318 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió