Autor
|
Tema: Temporada boletaire 2007/2008 (Llegit 82919 vegades)
|
baldomero1
Estrat

Desconnectat
Missatges: 36
|
Ospadré, tot l'any que segueixo el forum amb avidesa però no he postejat quasi bé res...
Una cosa que m'agradaria comentar: l'altre dia vaig passar pel costat d'una parada del mercat (Tarragona) i vaig veure una caixa plena de múrgoles (70 euritos/kilo). En vaig comprar mitja dotzena (els bolets, en aquests temps de crisi, no són precissament un valor refugi). Per preparar-les les vaig escaldar (de fet les vaig bullir) durant 5 minuts (sembla que en cru són tòxiques). Bé, després les vaig passar per la paella (amb oli) 5 minutets més i... si us he de dir la veritat, no n'hi ha per tant... normaletes, normaletes... un humil fredolic li dona 10.000 voltes
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Blasiepi
Cumulus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 243

|
ara si que veig que les murgules no són el vostre fort. Probablement és el bolet més bo que existeix, més que el cep, l'ou de reix, el rossinyol i moixernó. La murgula mai de la vida s'ha d'escaldar, és fer-la malbé. La murgula es pot fer de moltes maneres. Les millors són amb un bon rostit de pollastre de pages. Quan ja casi estar fet, si afeigeixen les murgules, fresques, o rehidratades si eren seques, i xapo. canela fina. També són molt bones rellenes de fuà, tot i que la meva espacialitat és la salsa de murgules. Agafo un filet de vedella, el coc una mica, i poso un tall de fua per sobre i ho banyo amb la salsa, no hi ha res a comparà. N'hi ha que en fan truites però a mí no em va, és ferles malbé. Salsa o si n'hi ha cuantitat, com les que colliré demà, un bon rostit de pagés.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Blasiepi
Cumulus

Desconnectat
Gènere: 

|
si voleu saber on vaig dema.jaus ho dic. L'oloti no mo explica, però jo si. Demà al demati aniré a maia de moncal, pels voltant se ni fan forces, dissabte ni vaig deixa force de petites. I a la tarda si no en trobut gaires a maia, aniré a la miana, una zona pròxima a St Jaume de Llierca. Apa. viam si us animeu i vwniua experimentar. I si voleu, expliqueuma més o menys on es fan els ceps de juny?
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
baldomero1
Estrat

Desconnectat
Missatges: 36
|
Ostres, ostres... Blasiepi... llavors què hi ha d'això de què són tòxiques i que s'han d'escaldar??? Ho he vist a més d'un llibre, intenné, etsètera...
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Blasiepi
Cumulus

Desconnectat
Gènere: 

|
només és que s'han de coure, no escaldar. el cep , l'ou de reig, es poden menjar amb carpacció, crus, la nurgula s'ha de coure. n'estic far de menjarne, i trankil que no passa res. l'unica cosa que et puc dir, és que són molt fortes de gust i de pair, però disfruteles que són bonissimes.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|