Autor
|
Tema: Temporada boletaire 2007/2008 (Llegit 77307 vegades)
|
|
|
Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 8442

|
només és que s'han de coure, no escaldar. el cep , l'ou de reig, es poden menjar amb carpacció, crus, la nurgula s'ha de coure. n'estic far de menjarne, i trankil que no passa res. l'unica cosa que et puc dir, és que són molt fortes de gust i de pair, però disfruteles que són bonissimes.
eps les múrgoles poden ser tóxiques en cru i quites si no llences l'aigua de l'ebullició......vosaltres mateixos si os les voleu mengar així, però tenen unes toxines que només desapareixen bollint-les o assecant-les i a més poden ser acumulatives en el cos.....
jo ho tinc clar no me la jugo em crec el que diuen les que en saven d'això...... i si os plau, cada un que faci el que vulgui amb la seva vida però que no vagi recomentant als demés coses d'aquestes....
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Albert IB
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Missatges: 2611

|
BlasIepi.........
Si mires el número de visites que te aquest tòpic entendràs perquè no dic els llocs.
Gràcies per les receptes.
Sort demà! : ) Jo tinc casament i no podré sortir.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Blasiepi
Cumulus

Desconnectat
Missatges: 208
|
quina misseria, he quedat ben desepcionat. hem voltat amb a mama durant 4 hores per només fer 400gr( 18murgules), eren ja bastant grans, és a dir, s'ha acabat, ja no en sortirant més. ha plogut poc i ara fa massa calor.
Les murgules mai s'han de fer bullir, és ferles malbé. si que són tòxiques, però crues. Si les cous força estona no passa res. A casa sempre nem menjat, a mi fins i tot m'en feien papilla, jejejeje, i mai ens han fet mal. El que passa és que s'han de coure be. Vinga, a espara els moixernons, i d'aqui a un parell de setmanes, a mira si per tregurà surt alguna murgula.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
baldomero1
Estrat

Desconnectat
Missatges: 34
|
Què entens per coure força estona? Quin tipus de cocció ??
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Albert IB
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Missatges: 2611

|
Basiepi, tens fotos? M´agradaria veure quin tipus de múrgula es fa a casa teva : )
Saludus!
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 8442

|
quina misseria, he quedat ben desepcionat. hem voltat amb a mama durant 4 hores per només fer 400gr( 18murgules), eren ja bastant grans, és a dir, s'ha acabat, ja no en sortirant més. ha plogut poc i ara fa massa calor.
Les murgules mai s'han de fer bullir, és ferles malbé. si que són tòxiques, però crues. Si les cous força estona no passa res. A casa sempre nem menjat, a mi fins i tot m'en feien papilla, jejejeje, i mai ens han fet mal. El que passa és que s'han de coure be. Vinga, a espara els moixernons, i d'aqui a un parell de setmanes, a mira si per tregurà surt alguna murgula.
parla per a tu i digues qua a TU i a la teva familia no et passa res....
si voleu més info baixeu-vos aquest pdf http://joseppiqueras.iespana.es/Bibliografia/MorchelasToxicas.PDF del doctor Josep Piqueras, expert amb intoxicacions produïdes per bolets....
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
murgoler
Estrat

Desconnectat
Missatges: 10
|
fa tres setmanes que en menjo tant jo com la meva xicota, les faig a la paella amb una mica d´oli d´oliva. quan l´ oli es ven calent poso les múrgoles i les deixo un parell de minuts, una mica de sal i a taula, encara som vius, collons!!, com que demà n´aniré a buscar més.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|