Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
12 Octubre de 2008, 09:04:24
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
llums solars (McConell)
Foto de la setmana
Notícies: La informació meteorològica al minut en el nostre fòrum de seguiments!

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Temes diversos
| |-+  L'entorn natural
| | |-+  Temporada boletaire 2007/2008
« anterior següent »
Pàgines: 1 ... 133 134 135 136 137 138 [139] 140 141 142 143 144 145 ... 318 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Temporada boletaire 2007/2008  (Llegit 77307 vegades)
Tuscac
Cumulus Congestus
*
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 1139

Capvespre ruent

Re: Temporada boletaire 2007/2008
« Resposta #1380 en: 3 Abril de 2008, 23:48:11 »

Bones!!

Aquesta tarda he anat a buscar murgules i res... N'he trobades només dues buscant durant 1 horeta, que no tenia més temps, però tot i això em sembla que ja m'havien passat al davant algú més sap on vaig a buscarles. En fi deu ser dificil saber un lloc i només saber-lo tu però que hi farem.
A part diria que no ha plogut prou perquè tot i les pluges de la setmana passada ha fet bastanta calor aquests 3 últims dies i ho ha assecat bastant.

Apa sort!
En línia

Des de Girona ( 90 msnm )
http://usuarios.lycos.es/tuscac/
Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 8442

« Resposta #1381 en: 3 Abril de 2008, 23:50:29 »

només és que s'han de coure, no escaldar. el cep , l'ou de reig, es poden menjar amb carpacció, crus, la nurgula s'ha de coure. n'estic far de menjarne, i trankil que no passa res. l'unica cosa que et puc dir, és que són molt fortes de gust i de pair, però disfruteles que són bonissimes.
eps les múrgoles poden ser tóxiques en cru i quites si no llences l'aigua de l'ebullició......vosaltres mateixos si os les voleu mengar així, però tenen unes toxines que només desapareixen bollint-les o assecant-les i a més poden ser acumulatives en el cos.....

jo ho tinc clar no me la jugo em crec el que diuen les que en saven d'això...... i si os plau, cada un que faci el que vulgui amb la seva vida però que no vagi recomentant als demés coses d'aquestes....
En línia
Albert IB
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2611

« Resposta #1382 en: 4 Abril de 2008, 14:08:50 »

BlasIepi.........

Si mires el número de visites que te aquest tòpic entendràs perquè no dic els llocs.

Gràcies per les receptes.

Sort demà!   : )  Jo tinc casament i no podré sortir.
En línia
Blasiepi
Cumulus

Missatges: 208

« Resposta #1383 en: 4 Abril de 2008, 19:37:16 »

quina misseria, he quedat ben desepcionat. hem voltat amb a mama durant 4 hores per només fer 400gr( 18murgules), eren ja bastant grans, és a dir, s'ha acabat, ja no en sortirant més. ha plogut poc i ara fa massa calor.

Les murgules mai s'han de fer bullir, és ferles malbé. si que són tòxiques, però crues. Si les cous força estona no passa res. A casa sempre nem menjat, a mi fins i tot m'en feien papilla, jejejeje, i mai ens han fet mal. El que passa és que s'han de coure be. Vinga, a espara els moixernons, i d'aqui a un parell de setmanes, a mira si per tregurà surt alguna murgula.
En línia
baldomero1
Estrat
*

Missatges: 34

« Resposta #1384 en: 4 Abril de 2008, 20:49:43 »

Què entens per coure força estona? Quin tipus de cocció  ??
En línia
Albert IB
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2611

« Resposta #1385 en: 4 Abril de 2008, 20:51:05 »

Basiepi, tens fotos?  M´agradaria veure quin tipus de múrgula es fa a casa teva : )

Saludus!
En línia
Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

« Resposta #1386 en: 4 Abril de 2008, 23:59:20 »

quina misseria, he quedat ben desepcionat. hem voltat amb a mama durant 4 hores per només fer 400gr( 18murgules), eren ja bastant grans, és a dir, s'ha acabat, ja no en sortirant més. ha plogut poc i ara fa massa calor.

Les murgules mai s'han de fer bullir, és ferles malbé. si que són tòxiques, però crues. Si les cous força estona no passa res. A casa sempre nem menjat, a mi fins i tot m'en feien papilla, jejejeje, i mai ens han fet mal. El que passa és que s'han de coure be. Vinga, a espara els moixernons, i d'aqui a un parell de setmanes, a mira si per tregurà surt alguna murgula.
parla per a tu i digues qua a TU i a la teva familia no et passa res....

si voleu  més info baixeu-vos aquest pdf http://joseppiqueras.iespana.es/Bibliografia/MorchelasToxicas.PDF del doctor Josep Piqueras, expert  amb intoxicacions produïdes per bolets....  Roll Eyes
En línia
baldomero1
Estrat
*

Missatges: 34

« Resposta #1387 en: 5 Abril de 2008, 00:17:40 »

un humil fredolic li dona 10.000 voltes  Undecided
home si tu ho dius.... Roll Eyes ja te'ls regalo tots els fredolics i em quedo les múrgoles...tan si val que siguin farçides, com amb carn, com soles si estan ben cuinades pocs bolets la superen....es clar que contra gustos..... 

Llavors, en què quedem? T'agraden, en menges... però admets que són tòxiques  Huh ??
En línia
murgoler
Estrat
*

Missatges: 10

« Resposta #1388 en: 5 Abril de 2008, 00:37:20 »

fa tres setmanes que en menjo tant jo com la meva xicota, les faig a la paella amb una mica d´oli d´oliva. quan l´ oli es ven calent poso les múrgoles i les deixo un parell de minuts, una mica de sal i a taula, encara som vius, collons!!, com que demà n´aniré a buscar més.
En línia
Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

« Resposta #1389 en: 5 Abril de 2008, 00:51:33 »

un humil fredolic li dona 10.000 voltes  Undecided
home si tu ho dius.... Roll Eyes ja te'ls regalo tots els fredolics i em quedo les múrgoles...tan si val que siguin farçides, com amb carn, com soles si estan ben cuinades pocs bolets la superen....es clar que contra gustos..... 

Llavors, en què quedem? T'agraden, en menges... però admets que són tòxiques  Huh ??
a veure si ens entenem...són tòxiques en cru i poc cuites, i els micòlegs i metges, com el Doctor Piqueras, recomanen que las mengem assecades o després de coure-les i tirar l'aigua de cocció....es clar que m'agraden, però me les menjo seques i rehidratades i mai amb una quantitat gran...

a partir d'aquí que cadascú faci el que vulgui ......el que m'emprenya es que es vagi dient alegrement..."tu menja que no passa res".....
En línia
Pàgines: 1 ... 133 134 135 136 137 138 [139] 140 141 142 143 144 145 ... 318 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió