Blasiepi
Cumulus

Desconnectat
Missatges: 211
|
les orelles de gat surten cap a finals de novembre i tot el desembre. Són bonissimes, i de la familia de les mrgles. Surten en anys de molta pluja, en zones concretes i sempre allà mateix, com les murgules. els i agrada molt els camps de oserda, bores de carreteres amb llisto, i basiquement on hi hagi molta humitat.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 8451

|
a veure si som una mica més més acurats i així la gent no s'equivocarà.....les múrgoles i les orelles de gat no son pas de la mateixa familia....
Totes dues especies són de la clase Ascomicets, pertanyen a la ordre dels Pezizales, pero la orella de gat pertany la familia Helvellaceae, génere Hellvella, i l'especie és o la Hellvella Lacunosa (orella de gat negre) o Hellvella Crispa (orella de gat blanca).
Les múrgoles pertanyen a la familia Morchellaceae, génere Morchella i depen de l'especie, poden ser Morchella vulgaris, conica, esculenta....
Respecte a si bollir-les i cuan, ja ho vaig dir, és molt millor i més segur, assecar-les i re-hidratar-les, conserven molt més el sabor...i t'evites problemes. Ara fa pocs dies vaig poder llegir uninforme d'una assocoació francesa de micologia, en la que es parlava de les intoxicacions per génere Morchella i a part de cada cop se'n detectaven més, la majoria dels casos era per ingesta crua, poc feta o molt feta però conservant l'aigua d'ebullició......
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
skunk
Cirrus
Desconnectat
Missatges: 4
|
que plogui que plogui... jeje....
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Blasiepi
Cumulus

Desconnectat
Missatges: 211
|
viam si demà tinc sort i puc arreplegar alguns moixernons, els primers pot ser que hagin sortit. La temporada pinta força b, aquest any
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
junior73
Fractocumulus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 73

|
La collita d´avui pel Pirineu Lleidatà!!
|

9.jpg (96.19 KB, 640x480 - vist 224 vegades.)
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|