Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
16 Maig de 2008, 15:49:54
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Fageda d en Jordà (Garrotxi)
Foto de la setmana
Notícies: El fòrum ja és a un nou servidor. Si trobeu algun tipus de problema, feu-ho saber i ho arreglarem.

+  Forum CATmeteo
|-+  Temes diversos
| |-+  L'entorn natural
| | |-+  Temporada boletaire 2007/2008
« anterior següent »
Pàgines: 1 ... 146 147 148 149 150 151 [152] 153 154 155 156 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Temporada boletaire 2007/2008  (Llegit 44062 vegades)
junior73
Fractocumulus
**
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 54

Re: Temporada boletaire 2007/2008
« Resposta #1510 en: 2 Maig de 2008, 15:08:31 »

Ahir vaig trobar els primers marçots de l´any pel Pirineu gironí. Cool
Avui els faré guisats amb carn que diuen estan de muerte!
La setmana que vé hi tornaré perqué ahir hi anava amb la dona i els crios i no vaig poder investigar a fons...
En línia
Fredi
Estrat
*

Missatges: 24

« Resposta #1511 en: 4 Maig de 2008, 00:31:53 »

Uff! leo el foro y me entra un mono!!!

Mi vicio es una seta canija, feilla, fácil de encotrar (si sale), y que nunca es considerada un manjar por los supergastrónomos ni boletaires. Me da igual, para mi es una de las mejores.

¡¡ Me rindo a los pies de la correjola !!

A ver si me puedo escapar por ahí a buscar algunas. Por cierto no hay satisfacción más grande que descubrir un círculo inédito rebosante de correjolas, de esas que sabrás que te costárá un buen rato recogerlas todas. Aaaagggg, se ma hace la boca agua.   
En línia
Sunami
Cumulus

Missatges: 169

« Resposta #1512 en: 4 Maig de 2008, 17:44:30 »

Hola bones.... felicitats als boletaires afortunats, jo he estat pel pirineu de Girona y poca cosa... les carreretes, on jo vaig ser, ja s'assecaven nomes trure el cap i´algún moixarró despistat però cap més a la mateixa moixerronera. Pel meu poble d'estiueig, alta ribagorça, m'han dit que està força sec, pitjor que fa una setmana. Ma mare al mercat de Vic va comprar un quilet de carreretes força maques, eren de l'avora perà la molt @#|¬& no es va sabre assebentar d'on....  Crec que falta aigua a quasi tot arreu...

En fí, tinc una pregunta per vosaltres... algú es menja els bolets de greix? tinc entès que assecant-los y despres escaldant-los un parell o tres de cops són bons... però llegint a l'Enric Gràcia diu que encara que siguin d'alta muntanya, que ho són, i tractant-los previamente la gironosequé sculenta té efectes tóxics ACUMULATIUS amb cada presa... en ting un kilet, potser millor el llenço i m'oblido... 
En línia

Sunami
Cumulus

« Resposta #1513 en: 4 Maig de 2008, 17:49:02 »

Ja sé que viure, mata, però tampoc voldría accelerar el procés   Grin
En línia

Olotí
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2052

« Resposta #1514 en: 4 Maig de 2008, 18:11:13 »

Jo no em menjaria els bolets de greix.

Sembla demostrat que cru o mal cuit és tòxic i, fins i tot, mortal. Segurament els principis tòxics que porta són volàtils i solubles en aigua i, per tant, s'eliminen deixant assecar els bolets o bé coent-los, més d'una vegada, i llençant l'aigua on s'han cuit, per incorporar-los als guisats. També hi ha persones que els toleren millor que d'altres i es donen casos d'emmetzinament a la segona o tercera vegada de menjar-ne si es fa en intervals de temps curts.

http://ca.wikipedia.org/wiki/Bolet_de_greix
En línia

Sunami
Cumulus

« Resposta #1515 en: 4 Maig de 2008, 18:42:28 »

es donen casos d'emmetzinament a la segona o tercera vegada de menjar-ne si es fa en intervals de temps curts.

http://ca.wikipedia.org/wiki/Bolet_de_greix

Llavors sí que tenen efecte acumulatiu, fora donç, es que em sabía greu llençar-los perque se que es menjaven, però si no hi ha un métode completament segur fora... tamé les múrgoles s'han de deixar assecar o coure bé, d'aquí el meu dubte.
En línia

Sunami
Cumulus

« Resposta #1516 en: 4 Maig de 2008, 18:55:49 »

Uff! leo el foro y me entra un mono!!!

Mi vicio es una seta canija, feilla, fácil de encotrar (si sale), y que nunca es considerada un manjar por los supergastrónomos ni boletaires.

Eso lo dirás tú, para mí, junto con el moixarró, es una de las mejores. Más que el cep, múrgola, etc... En mi familia y tb para mucha gente de la Ribagorça es la única seta apreciada junto con el moixarró. Es de las setas más versátiles para cocinar, se seca i conserva con extrema facilidad, en fin...Mi madre cambia la cara si le llevas una cestita de carreretes... hace años eran las 2 únicas setas, practicamente junto con alguna otra seta de roble de género russula o tb amanita, las pentinelles, que se conocía/recogía por la zona. Al cep ni puñetero caso, hay algunos sitios que aún les llaman franceses... porque las venían a buscar, i allí ni caso, y el rovellón se debe a la reforestacion del paquito a base de pino por todas partes... tras unos años se empezó a recoger porque era una fuente de ingresos pero para nada era, hasta entonces, una seta conocida ni mucho menos apreciada. Osea, en los libros en los que aparece como una seta menor, o de 2º categoría, me río... cada lugar y cada persona tiene sus setas preferidas.
En línia

kiko
Estrat
*

Missatges: 7

« Resposta #1517 en: 4 Maig de 2008, 21:20:02 »

sunami, el bolet de greix, diuen que es cancerígen per efectes acomulatius encara que estigui sec o que el cuinis , pero als paisos del nort el venen inclús envasat, jo no me´l menjaria pas. potser un nomes per tasta´l.
I una altre cosa, per on tu vius com fan per menjar les pentinelles? s´ha de bollir ? assecar?
En línia
Sunami
Cumulus

« Resposta #1518 en: 4 Maig de 2008, 22:48:12 »

sunami, el bolet de greix, diuen que es cancerígen per efectes acomulatius encara que estigui sec o que el cuinis , pero als paisos del nort el venen inclús envasat, jo no me´l menjaria pas. potser un nomes per tasta´l.
 I una altre cosa, per on tu vius com fan per menjar les pentinelles? s´ha de bollir ? assecar?

Els bolets de greix ja són a les escombreríes....   ja no en torno a plegar..

Jo visc a BCN però a la Ribagorça, on estiuejo i hi tinc amics i familia se les mengen de qualsevol manera menys crua, que es veu que es toxica. Ve a ser com l'ou de reig... només les assequen per conservar-les perque, al menys allá dalt, en surten moltíssimes i totes de cop. Quan les veus fa por... sembla que siguis al món de les pentinelles i per la forma i color no es confonen amb el terreny. Jo he de confesar que no en plego, tot i que els marges del barret i el color la fan gairebé impossible de confondre amb una farinera borda, encara em fan respecte... es com els apagallums que encara em resisteixo a tastar... mentres trobi altra clase de bolets més 'segurs' millor....  conec casos de confusió amb les amanites per gent molt experimentada... de vegades he vist pentinelles i farineres totes juntes, si estàn en fase d'ou la cagues del tot, al menys a l'ou de reig en orir-lo li veus el taronja ... potser sóc massa poruc  Huh

Per cert si aneu per alla dalt, allí els hi diuen panicaldes.
En línia

llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada
*

Missatges: 17802

Un xic de Tramuntana

« Resposta #1519 en: 6 Maig de 2008, 10:38:19 »

pocs bolets a La Rioja .

la calorada de la setmana passada va parar la florida i molts cama-secs ja eren secs (estalvi de feina)

i uns quants moixernons .

m'esperava més ... Undecided 
En línia

SANT REBUF (en plena forma)

http://meteosantandreu.blogspot.com/ (Blog)
http://picasaweb.google.com/llevantada (àlbum fotos)

La Màgia de l'Esbotzada, esperit Lassús 1960/2006

Sempre tornaré                                         
a la nostra platja
les ones no em deixen mu mare
allunyar-me'n massa
Pàgines: 1 ... 146 147 148 149 150 151 [152] 153 154 155 156 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió