Pàgines: 1 2 [3] 4 5
|
 |
|
Autor
|
Tema: Anomalies meteorològiques (Llegit 936 vegades)
|
Meteobadalona
Cumulus Congestus

Connectat
Missatges: 1563

La resistència és inútil!!
|
Se esta observando una reducción considerable en los dias de precipitación, cada vez hay menos dias de lluvia aunque al final llueva más que antes. Además el observatorio Fabra lleva ya registradas muchas anomalias, tanto por lo que respecta a precipitación como por lo que respecta a temperaturas, lo que pasa es que nos cuesta recordar los fenomenos meteorologicos y como llevamos ya unos cinco años en los cuales cuesta encontrar un mes normal, ya no un año sino un mes nos estamos como acostumbrando, solo hay que recordar como estaba el Pirineo en pleno enero o que temperatura y precipitación tenemos los meses de junio en Barcelona.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
Tin
Cumulus Congestus

Connectat
Gènere: 
Missatges: 1046

Patagònia. Paradís de gel
|
Bé meteobadalona, primer de tot t'agraeixo que hagis obert aquest tema per tal d'expresar cadascú el nostre punt de vista.
Jo potser sóc d'aquests que els agrada anar contracorrent ... o no ... però sempre raonant i preguntant-me el perquè de tot plegat (això era el títol d'un llibre no? ). No comparteixo la posició dominant en el món científic en aquest moment en referència a que l'home, l'esser humà, és el principal responsable del canvi climàtic. No comparteixo el catastrofisme climàtic imperant en els darrers anys, i que al meu entendre és provocat pels mateixos polítics i per uns mitjans de comunicació que els segueixen el discurs i desinformen més que informen i s'inventen la informació més que donar-la fidedignament amb l'únic objectiu de ser més sensacionalista que la competència.
És la moda. El Canvi Climàtic és lo "cool", lo interessant, lo que té més "ganxo". Molts científics viuen d'això. Investigar el canvi climàtic dintre de la posició predominant antropocentrista i antropogènica té asegurada una bona subvenció econòmica, sigui pública o privada 
Però, ja sense entrar en si l'home té alguna cosa a veure o no, podem parlar de canvi climàtic? ... sota el meu parer, ni tant sols hauríem de parlar de canvi climàtic. El clima, intrínsecament, sempre està canviant. Són canvis naturals que venen produïnt-se des de que la Terra va començar a tenir atmosfera. Canvi climàtic, per a mi, és passar d'un període interglacial a un periode glacial, per exemple, o a l'inrevés. Tota la resta d'esdeveniments jo les considero simples oscil.lacions climàtiques inherents al clima. Per tant, i sempre segons la meva humil opinió, les oscil.lacions que estem tenint en les darreres dècades no les podríem calificar de cap altra manera que oscil.lacions naturals. Ja es veurà, d'aquí a centenars o milers d'anys si totes aquestes oscil.lacions acabaran portant a un període encara més càlid que l'actual o a una nova era glacial.
I la gran pregunta: les activitats produïdes per l'ésser humà tenen alguna relació amb les oscil.lacions climàtiques, amb l'escalfament concretament que s'està produïnt? ... personalment crec que la influència de l'home en el clima és mínima a nivell global. A nivell local la cosa és diferent i podem veure influència per exemple en l'illa de calor d'una gran ciutat o en la reducció de pluviometria d'una zona desforestada. Però crec que les emissions de CO2 no són la causa de l'escalfament global, sino la conseqüència d'aquest escalfament. Però, què provoca aquest escalfament? ... segons la meva opinió i la d'una corrent de científics cada vegada més nombrosa, el sol.
Quan vaig estudiar Climatologia a la facultad, em sembla que la primera lliçó que ens va donar Javier Martín Vide, va ser que el principal motor de tot el sistema climàtic és el sol. Qualsevol petit, minúscul canvi en l'energia que ens envia el sol, es tradueix sobre el clima de la Terra ... i d'altres planetes. I també hi ha causes astronòmiques que podrien explicar raonablement les actuals oscil.lacions climàtiques. Però totes les teories o notícies que s'allunyin de la corrent científico-política predominant pasen desapercebudes. O si no fixeu-vos en la poca repercussió que va tenir fa uns mesos la notícia de que la NASA havia detectat un canvi climàtic (cap a més calor) també a Mart, en els últims anys.
Personalment, crec que quan tingui 30 anys més, a part de més calb estic segur que, o la teoria actual del canvi climàtic s'haurà desmontat, o es trobarà una altra, més relacionada amb el que he explicat abans. Per a qui l'interessi el tema i vulgui veure altres punts de vista a part del dominant, a Internet pot trobar diferents estudis i documentals que contradiuen la teoria del calentament global a causa del CO2. I especialment, per ser prou entenedor i estar perfectament estructurat recomano que veieu el següent vídeo http://video.google.com/videoplay?docid=5743091122086850966&hl=es
Crec que és bo intentar veure tots els punts de vista i no només el predominant. I sobretot, crec que s'ha de fugir de qualsevol aspecte de la ciència en que la política hi tingui algun interès. És més sa
|
|
|
|
|
En línia
|
Barcelona-Vall d'Hebron ... sense "l'ombra" :-))
|
|
|
syntonic
Visitant
|
D'acord amb moltes coses, però cal posar els punts sobre les is: el "món científic" no parla pas de canvi climàtic, això ho fan els polítics i els mediàtics, sovint citant-los malament.
El "món científic" bàsicament diu una cosa altrament irrefutable: que actualment hi ha un escalfament global, una part del qual és antropogènic, i recomana als polítics accions per a minvar aquesta part antropogènica. Tot el que ultrapassi això és ja interpretació, sovint interessada.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
Meteobadalona
Cumulus Congestus

Connectat
Missatges: 1563

La resistència és inútil!!
|
Una de las anomalies més destacables i irrefutables és la de l'hivern 2006-2007, que precisament no va ser un fenomen local de casa nostra sino de tota Europa i part del nord del continent americà, aqui a Catalunya no vem tenir ni deu dies d'hivern, si parlo d'on jo visc nomès vaig tenir un dia d'hivern que va ser quan el temporal de neu fallit que va anar a parar ni més ni menys que a Almeria, Murcia i Valencia. Cada vegada s'observen situacions més estranyes meteorologicament parlant ja porto temps estudiant els models, el clima i fent les meves previsions i el que estic veient aqui no em fa cap gracia, no es tracta solament de l'hivern sino de moltes altres coses com per exemple les primaveres que cada cop son més seques, amb petites oscil.lacions anuals des de fa uns cinc acnys. Cal dir que estic al corrent de la teoria del sol com a responsable de l'augment de la temperatura i estic totalment d'acord, però també estic veient que l'ésser humà ha modificat i modifica cada cop més la superficie terrestre i el clima és com un mecanisme que si es trenca una peça s'espatlla tot el mecanisme. De seguir així dintre de molt poc temps serà dificil viure a molts llocs que avui dia són habitables. No nomès tindrem la culpa nosaltres sino el sol i els canvis naturals de l'atmosfera però nosaltres estem contribuint molt ja que ja hem modificat el clima de grans arees del planeta.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Egarenc
No ssieennto la visstaaa....
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 9991

|
Es inventat
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3623

Doncs això...!
|
Necessitem menys advenedissos i molts més "Dennis-sos Quaid's"!
|
|
|
|
|
En línia
|
Poble Nou Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred. (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I) Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu" 
|
|
|
Pàgines: 1 2 [3] 4 5
|
|
|
|
|