Pàgines: [1]
|
 |
|
Autor
|
Tema: consulta sobre ceps (Llegit 428 vegades)
|
mata baixa
Estrat

Desconnectat
Missatges: 6
|
Bones . Tinc un dubte a veure si vosaltres em podeu ajudar.
jo he distinguit un tipus de cep que sota el barret es blanc , i uns altres son com a grogosos i esponjosos . Son varietats diferents? Quina es la mes gustosa? La veritat es que normalment vaig en zones que no s en fan gaires per aixo no conec massa aquests bolets.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
vacarissana
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1690

Montalt 600, un cim verge de bolos..funning AC/DC
|
+blanquinós: cep autèntic Boletus estivalis i D.Edulis cotes + 1.000 metres
+beig: siureny, sureny o cigró. Boletus aereus
Fa poc he penjat un Siureny.....diuen que són més gustosos i bons els Siurenys....igual depén de cadascú¿?
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
nipnip
Cumulus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 114

|
...i si es tracta de l'esponja:
-blanca: cep jove -groga: cep madur -verdosa: cep vell
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 8410

|
són molt semblants, de fet fins i tot són fàcils de confondre si el temps està molt humit o molt sec, però una característica de tots els ceps comestibles, és que la carn no canvia de color quan la talles, com a molt varia un xic a rosat però poca cosa. A mes tots ells tenen tenen un sabor dolç si els tastes, ni piquen ni amarguen i l'olor es força similar a la nou...
En quant a qualitat, n'hi ah per tots els gustos, hi ha qui no el treguis del B. edulis, a mi m'agraden més el B. aestivalis o el B. aereus......però el B. phinophilus tampoc està per tirar-lo
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
mata baixa
Estrat

Desconnectat
Missatges: 6
|
Moltes gracies a tots . A veure on faig cap aquest cap de semana que estic una mica desorientat ja que per l arago esta pelat i es el meu territori abitual.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Pàgines: [1]
|