Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
6 Setembre de 2008, 20:28:46
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Menorca (Garrotxi)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Forum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Seguiment crític de models locals
« anterior següent »
Pàgines: 1 [2] 3 4 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Seguiment crític de models locals  (Llegit 2453 vegades)
syntonic
Visitant

Email
Re: Seguiment crític de models locals
« Resposta #10 en: 23 Setembre de 2007, 18:48:54 »

Aquest model és podrà implementar a altres estacions? Hi ha algún tipus de restricció?

El pots posar a l'estació que vulguis... però cal "comprar-ne" una llicència. Ho escric així perquè és una compra una mica especial: de fet el que pagues són les hores de feina de configuració al lloc on vagi destinat. I això és absolutament necessari, ja que els arxius de configuració del programa, tot i ser en text pla, porten molts paràmetres que no se sap ben bé què són. I la onfiguració està feta de manera professional. Normalment són unes tres hores de feina, però em consta que per al de la Conca de Dalt hi va passar més del doble, fent proves diversos dies. A més, li vaig poder passar l'històric de la meva estació i així va poder veure, amb dades passades, que les previsions encertaven.

Cosa curiosa, també es pot fer anar manualment, i fins i tot sense cap tipus d'estació, entrant les dades a mà agafades si cal d'un termòmetre manual, i en casos extrems, també sense cap tipus d'instrumental, encara que llavors la precisió s'en ressent.
En línia
.
El Sappo Siffredi!
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 6820

« Resposta #11 en: 23 Setembre de 2007, 18:59:58 »

Lo malo es que para Linux no sirve...
En línia
TempsGranollers
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3006

Els reis de juliol...

« Resposta #12 en: 23 Setembre de 2007, 22:18:19 »

Dons res, ja estic per aquí. No havia localitzat aquest tòpic encara, despistat que es un.
Per ahir donava 70 mm, però a 72 h, ràpidament es va ajustar a 2 mm mati i 2 a la tarda, i finalment en van caure 5 mm.

En quant a les temperatures, de moment ho està clavant cada dia, amb diferencies màximes de 1 grau, tan en màximes com a mínimes.

En l’estat del cel i previsió de núvols, de moment està encertat en un 90%

Avui he parlat amb el Tom, (l’autor) i m’ha demanat si volia col·laborar amb ell amb un projecte de investigació per tal d’ajustar el programa en cara mes. De moment està valorant si la gent el pot ajudar o no. A la seva web hi ha gent que ja si ha apuntat. Jo, com que no domino l’inglés, ho faig per email i en castellà. Ell el parla a la perfecció.

Seguim...
En línia

Ventisca
Cumulonimbus Calvus
**
Connectat Connectat

Missatges: 3707

Vallirana (310 msnm)

« Resposta #13 en: 23 Setembre de 2007, 22:50:06 »

Tinc varies preguntes:

Per curiositat quin cost té el model, o temps de configuració?

Després, si es ell qui t'ho programa com interactues tu sobre el model per anar ajustant?

I, quines dades de l'estació agafa?

Gracies.
En línia

syntonic
Visitant

Email
« Resposta #14 en: 24 Setembre de 2007, 00:40:00 »

Tinc varies preguntes:

Després, si es ell qui t'ho programa com interactues tu sobre el model per anar ajustant?

Gracies.

Hola!

Molta informació que demanes la trobes aquí:

http://wxsim.com/

El temps que tarda, entre un parell de dies i una setmana. Hauràs d'escriure alguns mails i enviar-li arxius de dades de la teva estació per a ajustar-ho.

El programa pot agafar dades de l'estació i pot baixar dades d'internet (metar, gfs etc), si es vol de manera automàtica. La personalització és bàsicament configurar això: llistes de metars, dades del GFS que interessen, etc. A partir d'aquí el programa ofereix infinites possibilitats per a fer els càlculs, si ho fas manualment queden enmagatzemades les opcions que tries per als càlculs automàtics - per exemple el desenvolupament presumuble d l'advecció, si actives o desactives tronades del total de pluja, o fins i tot pots programar la nuvolositat i l'hora en que ha d'entrar...

De l'estació, agafa sobretot dades de temperatura, radiació solar, pluja i vent. Per això necessites o una Davis amb weatherlink o bé el programa weather display. Si tens algun altre programa i alguns coneixements de programació també et pots escriure alguna utilitat per a generar els arxius lg.txt del weather display per a importar-los en el programa de generació del model.

Per a entendre-ho, crec que el millor és estudiar a fons la pàgina http://wxsim.com/ - jo ho vaig fer tres vegades abans de baixar una versió de prova, i vaig estar mesos jugant amb aquesta. Si et baixes la versió de prova, disposaràs de les instruccions en l'arxiu manual.doc - crec que l'única manera de veure de què va és baixant la demostració i repassar línia per línia el manual d'instruccions amb el programa obert al costat - i a partir d'aquí prendre una decisió.
En línia
syntonic
Visitant

Email
« Resposta #15 en: 24 Setembre de 2007, 00:41:58 »

Lo malo es que para Linux no sirve...

Wine?
En línia
TempsGranollers
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3006

Els reis de juliol...

« Resposta #16 en: 24 Setembre de 2007, 08:46:36 »

Tinc varies preguntes:

Gracies.

Hola bon dia,

Mira, a www.wxsim.com ho trobaràs tot. Hi ha un fòrum a on es parla del programa. D’aquí hi tret moltisima informació, que finalment en va fer decidir per la compra del programa.

El programa funciona de forma automàtica per les actualitzacions que li programis, però de forma manual et permet modificar tota classe de paràmetres.

Les dades de la estació, son la temperatura, pluja, vent i humitat. Jo vaig tenir que programar una rutina per pogué fer compatibles les dades del format vws a les de Water Display o com es digui. Tota la informació que apareix en format text per pantalla està programat en PHP, es a dir que d’entrada ho tens que posar en un servidor que suporti aquest llenguatge. Sincerament si tens servidor propi es facilita la instal·lació del programa.

La veritat es que han estat dues setmanes de treball intentéssim fins que tot no ha funcionat de forma automàtica i sense problemes.
En línia

MeteoTortosa
Lo poal i la granera
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 11078

¿Quis custodiet ipsos custodes?

« Resposta #17 en: 24 Setembre de 2007, 10:26:38 »

M'acabo de baixar el programa, l'he instalat i ja tinc el primer error: Run-time error '482'. He buscat algo d'informació al fòrum aquest i a Google, però no veig res relacionat. Ja de pasada m'he registrat..
En línia

Per fi he arribat a la puta maleida xifra dels 10.000 posts
syntonic
Visitant

Email
« Resposta #18 en: 24 Setembre de 2007, 11:12:09 »

M'acabo de baixar el programa, l'he instalat i ja tinc el primer error: Run-time error '482'. He buscat algo d'informació al fòrum aquest i a Google, però no veig res relacionat. Ja de pasada m'he registrat..

Tens el microsoft dotnet instal·lat? És necessari...
En línia
MeteoTortosa
Lo poal i la granera
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 11078

¿Quis custodiet ipsos custodes?

« Resposta #19 en: 24 Setembre de 2007, 11:41:59 »

Tens el microsoft dotnet instal·lat? És necessari...

Al anar a baixar-lo, me adonat que ja el tenia, però pot ser no estava instal·lat, per si un cas, el torno a baixar i l'instalo...a veure
En línia

Per fi he arribat a la puta maleida xifra dels 10.000 posts
Pàgines: 1 [2] 3 4 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió