Pàgines: [1] 2
|
 |
|
Autor
|
Tema: RIERES, gripau i serps (no apte si tens fòbies) (Llegit 1455 vegades)
|
vacarissana
Cumulus Congestus

Connectat
Gènere: 
Missatges: 1680

Montalt 600, un cim verge de bolos..funning AC/DC
|
Riera de Sant Aniol , Garrotxa, a nivell del Gorg Blau...aigua molt freda el 10 de setembre:

Vem veure 3 calobres i un parell de gripaus, un al marge del riu i l'altre dins el forat d'un arbre que conservava un bassalet d'aigua:

Passem al Maresme, turons d'Arenys, fa un parell de setmanes pel bosc em trobo una gran pell de serp:

Un detall de la part ventral d'aquest rèptil. Mireu l'ull, canvien la retina com si fos una lentilla:

Mesuro la pell.....fa 6 pams.....131,5 cms de llargària...quina bèstia

I casualitats de la vida...a cinc metres de la pell, aixeco una planxa de ferro i em trobo això:

Una gran SERP VERDA ensoscada sota una planxa metàl.lica. Es queda quieta. Colors diversos, ha canviat de pell!

Quedo immòbil. El cor se'm posa a cent....m'hi acosto poc a poc...foto...està adormida? a les 19 h i a 24 graus 

Al final allargo el braç a uns dos pams d'ella...es mou lentament. Amaga el cap sota l'herba, a la part esquerra de foto. I de cop...ENSURT... comença a còrrer...impossible seguir-la....collons, almenys va a 20 km/h i se'n va. Sort que tenen reflexe de fugida...no ataquen, a no ser que les trepitxis!!!

Bé, ja fa un mes que vull fer fotos a aquesta mena de calobra...està atrapada al fons d'un pou, però no en pot sortir. És molt ràpida, no es deixa fotografiar, té molta por.....i s'amaga al seu foradet:

Costa de veure..veieu el caparronet? És com buscar a Wally:

Passem al Vallès Occidental, terme de Vacarisses. Estic mirant la fauna de les rieres, aquesta està a 4 kms del poble, però millor no dir quina és...bé. Vaig a cercar uns peixets, però es veu que al vespre s'amaguen...hi hauré de tornar al matí. Baixa aigua tot l'any, i les pluges d'agost han anat bé:

La bassa més gran fa uns 200 m2 i 3 metres de fons. Dels arbres, van sortir 3 ànecs. Hi ha bernats pescaires, que pugen pel Llobregat, ben a prop a ponent:

I en un petit gorg al costat del rierol hi veig una Serp d'Aigua (Natrix Natrix) o de Collaret:

Uauuu, comença l'espectacle...acaba de caçar una granota. La voll engolir per l'anca..ja té tota la pota a dins la mandíbula...al final se li escapà. Fa un xic de basarda!

Vaja.....segon Cranc Americà que trobo en un any...grrrrr Fa 10 anys no n'hi havia. Abans trobaba els marrons, autòctons que costa ja molt de veure. Bé, un esquelet de pises i telson, sobre les roques argilloses de margues vermelles i pudingues (eocè) típiques de Vacarissses:

A la riera hi ha moltes algues, una mena de crèixens, molta menta, bogues i joncs:

Ostres, quines petjadetes. No són de guineu ni gos, fan 1 cms. Diria que son de fagina, llúdriga o mustela:

I els excrements m'ho confirmen...conté ossets de ratolí o granota, amb pelets.....podria ser llúdriga ¿?

Vaja, incògnites, que seguiré vigilant, cercant i investigant.
===============
De moment, salvament d'un tòtil (21-0-07)...res poca cosa, no he pres mal 

|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
montgros
Cumulus Mediocris

Desconnectat
Missatges: 724
|
Ecel.lent cacera de natura i frescor de rieres amagades!!!!!!
Crec recordar que de Rellinars cap a l'oest també n'hi ha una que fa bona pinta. Va a desgüassar al Llobregat...
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 18616

Un xic de Tramuntana
|
que guapo el racó de les cascades i totes les serps i amfibis que hi vas trobar!!!! 
llàstima de la merda de cranc de riu americà dels nassos  es veu que les serps estàn de mudança
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
vacarissana
Cumulus Congestus

Connectat
Gènere: 
Missatges: 1680

Montalt 600, un cim verge de bolos..funning AC/DC
|
He dit terme de Vacarisses 
...bé, a Vaca hi ha 4 rieres principals i mil petits afluents
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
.
El Sappo Siffredi!
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 6820
|
Qué rinconcillos más chulos... 
Bueno, los sapos son dos machos de Bufo bufo... la muda o camisa que es como se llama, parece de una Malpolon monspessulanus, pero no estoy muy seguro, aunque si dices que cerca estaba la serpiente, pues casi seguro que es de ella, así que camisa y serpiente, las dos Malpolon, la del pozo también es una Malpolon jovencita y la de agua ya la has identificado...
En cuanto a lo que comentas de los peces, por la zona y tipo de río, me inclino por que sean Barbus haasi, de todas formas unas fotos ayudarían bastante en la identificación...
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
maresme
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 5526

|
Quina pasada! Quina fauna mes variada tenim tant a prop (digue-me ignorant si voleu) Excel.lent report!!!
|
|
|
|
|
En línia
|
Pluges 2008 Vilassar de Mar. (10 msnm) Gener: 16,5 mm Febrer: 27,6 mm Març: 46,1 mm Abril: 31,0 mm Maig: 99,6 mm Juny: 90,9 mm Juliol: 36,5 mm Agost: 15,5 mm --------------------------- Historic: 2007: 344,1 mm 2002: 1062 mm 2006: 413,8 mm 2001: 394,8 mm 2005: 555,5 mm 2000: 471,0 mm 2004: 538,0 mm 1999: 395,8 mm 2003: 578,0 mm
|
|
|
|
|
jordi mestres
Estrat

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 21

|
Bona feina i valentia...la veritat que els gripaus encara encara...pero !!!...les serps no m'entusiasmen gaire....reportatge guapo i a l'hora didactic, enhorabona. P.D. al meu fill l'hi ha encantat...gracies.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
MeteoCat-longe
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 5043

Informàtic desaprofitat
|
Uau!! 
Fotos i report molt guapu!! Quins colors!
Fa un temps vaig trobar-me una calobra de més d'un metre i, jo que no tinc gaires manies amb aquest animalons, la vaig intentar agafar per treure-la de la carretera perquè no prengués mal. Osti tu, es va posar dreta, bufant... em vaig acollonir. Vaig pensar, maca si no vols ajuda... que et bombin 
Prou rollo. Gràcies per compartir aquestes sensacions!!
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Pàgines: [1] 2
|