Autor
|
Tema: WXSIM, posada en marxa i problemes (Llegit 8106 vegades)
|
|
|
TempsGranollers
Cumulonimbus Calvus

Connectat
Gènere: 
Missatges: 2963

Els reis de juliol...
|
La ultima actualización de las 8 de la mañana ha vuelto ha fallar. No estoy en casa, pero por lo que he podido ver, el formato de datos del GFS ha vuelto ha llegar mal. No se si a vosotros os ha ocurrido lo mismo. Seguiré el tema de cerca en el foro de wxsim a ver si hay mas gente afectada de otros paises.
Si, a mi tambien me ha fallado, enseguida le envie una captura a Tom y el fichero log.txt donde recoge el problemas, cuando llegue a casa miro a ver si tengo respuesta. En este caso poca cosa puede hacer Tom. El problema radica en la transformación que hace Chris en Inglaterra de la base de datos de GFS a nuestro sistema. En cada proceso que lanza el GFS le llegan muchos ficheros y por lo visto desde hace unos días le llegan varios de ellos deteriorados. Por lo que he leído, está adaptando las rutinas para filtrar los paquetes corruptos, intentar arreglarlos y dejarlos en condiciones para ser leídos por nuestros sistemas, pero de vez en cuando alguno se le escapa y es entonces cuando petan los VXSIM's. El fallo de ayer ya lo tiene arreglado, pero en este momento (las 10 de la mañana) he hablado con el y todavía está procesando los ficheros del GFS de las 00z de hoy. (En mi proceso de las 08:00 de esta mañana, llevaba todavía datos del GFS de ayer a las 12z). Durante la mañana lo dejará arreglado.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
syntonic
Visitant
|
Potser sóc una mica pesat, però la millor manera de fer anar el programa NO és l'automàtica. Fent-ho manualment es poden posar observacions pròpies, les dades del GFS es poden baixar directament de la pàgina de la NOAA i enganxar-les amb el notepad al programa. De fet lo que fa en Chris és baixar totes les dades i amb un script filtra les necessàries per a cada posició. Però entrant-ho manualment el GFS ho dóna fet, i amb diferents opcions horàries, que podem ajustar millor a la nostra configuració del wxsim.
El problema concret no és que el GFS produeixi dades errònies, és que descarregar cada parell d'hores 61 arxius de fins a 3 GB en total sense errors mai no ha estat fàcil, i la cosa és i seguirà essent perillosa. Però el que WXSIM pugui baixar les dades filtrades directament de la pàgina dels NOAA tampoc és una opció degut als captxes que hi ténen.
Fer anar el programa a base de mapes isobàrics i una interpretació personal de diferents models és una altra opció, amb l'alicient que segons qui el faci anar el resultat serà diferent - és la part més fascinant i didàctica del programa (tot el procés està molt ben descrit en el manual).
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|