Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
16 Maig de 2008, 09:05:44
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Fageda d en Jordà (Garrotxi)
Foto de la setmana
Notícies: El fòrum ja és a un nou servidor. Si trobeu algun tipus de problema, feu-ho saber i ho arreglarem.

+  Forum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Instrumentació
| | | |-+  WXSIM, posada en marxa i problemes
« anterior següent »
Pàgines: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 ... 38 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: WXSIM, posada en marxa i problemes  (Llegit 6413 vegades)
TempsGranollers
Cumulonimbus Calvus
**
Connectat Connectat

Gènere: Masculí
Missatges: 2458

Re: WXSIM, posada en marxa i problemes
« Resposta #10 en: 25 Setembre de 2007, 05:35:33 »

El que és extrany és que en aquest pc (just al que estic ara), només tinc instalat lo basic per fer-lo anar. EL X P, l'antivirus, el firefox, el thunderbird i el weatherlink.

Tot i això faré el que em dius, a veure si en treiem l'entrellat

Si, es millor que tornis a instal·lar, possiblement et torni a funcionar tot. Jo segueixo pensant que tens alguna llibreria de VB malmesa, i com que moltes es comparteixen amb altres programes, ves a sapiguer que es el que ha passat.
En línia

Ferran des de Granollers
El temps a la ciutat de Granollers

Model local per Granollers: Versió text previsió 7 diesVersió gràfica previsió 7 dies

MeteoTortosa
Lo poal i la granera
Cumulonimbus Capillatus
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 9702

¿Quis custodiet ipsos custodes?

« Resposta #11 en: 25 Setembre de 2007, 12:03:20 »

Abans de comprar-lo, vull saber com va i tal, veig que hi ha molta teca per ficar i configurar. Hi ha algún manual de funcionament? Quant de temps hi ha en la demo?

Crec que també em falta l'altre programa, no? el WXSIMATE
En línia

syntonic
Visitant

Email
« Resposta #12 en: 25 Setembre de 2007, 14:12:05 »

Abans de comprar-lo, vull saber com va i tal, veig que hi ha molta teca per ficar i configurar. Hi ha algún manual de funcionament? Quant de temps hi ha en la demo?

La versió de prova d'ambdós programes és il·limitada, però només funcionen per a Atlanta. Lo gros de la configuració t'ho fan al registrar el programa, per la resta necessites una bona dosi de paciència i estar disposat de donar bastantes voltes quan les coses no funcionen. Aquesta nit mateix, tot s'em ha penjat perquè un metar donava un valor absurd i provocava una divisió per zero, amb subseqüent penjada del sistema. El programa, com diu l'autor, és massa complexe per a preveure totes les excepcions imaginables, i per tant requereix les continues atencions d'un humà, una mica com un tamagotxi.

Amb una mica de fantasia - que no puc fer pública aquí - pots malgrat tot fer funcionar el programa manualment per a la teva estació i sense registrar-lo. Jo ho vaig provar i em vaig decidir ràpidament...

El manual de funcionament està inclòs en el programa (manual.doc) i és d'obligada, exhaustiva lectura abans de decidir-se comprar. Segueix-lo pas a pas, i sobretot no compris el programa abans de seguir-lo de dalt a baix al peu de la lletra. Si et sembla llarg o complicat, no compris el programa... com ja havia esmentat, no és res per a instal·lar fàcilment i oblidar-se'n. Per a fer-lo funcionar has d'estar disposat a petits, però continus sacrificis.
En línia
TempsGranollers
Cumulonimbus Calvus
**
Connectat Connectat

« Resposta #13 en: 25 Setembre de 2007, 15:32:41 »

Aquesta nit mateix, tot s'em ha penjat perquè un metar donava un valor absurd i provocava una divisió per zero, amb subseqüent penjada del sistema. El programa, com diu l'autor, és .

El programa funciona molt be, però com que depèn de molts factors externs, hi ha possibilitats de que es pugui penjar el sistema d’actualitzacions. Per aquest mateix motiu jo ho he muntat de forma diferent, al menys asseguro que si es penja no mes afecti a l’actualització en curs. Explico com ho he fet, segur que interessarà a la resta de gent que s’emboliquin en la seva instal·lació: (de moment no he tingut ni una sola penjada, creuem els dits):

El model diguem que s’actualitza a les 2:00, 08:00, 14:00 i 20:00 hora local (GMT+2 estiu, GMT+1 hivern)

Realment l’engranatge no es posa en funcionament fins passats 30 minuts de l’hora esmentada. Perquè?, dons, segons he llegit i el propi Tom també m’ho va confirmar, hi ha molts servidors que ofereixen dades al programa que estan treballant els primers 30 minuts de cada hora, d’aquesta forma asseguro la integritat de les dades.

Dons explicat això, partim de la idea de que cada actualització en el meu cas comença en el minut 30 de cada hora indicada:

:30 = Una rutina feta per mi en Visual Bàsic converteix les dades del format VWS al de Weather Display que llegeix perfectamente el WXSIM
:35 = El planificador de tasques de windows arranca el programa VXSIMATE (que es l’encarregat de accedir a internet i baixar-se totes les dades.
:37 = VXSIMATE posa en marxa la maquinaria i es baixa un futime de dades de la xarxa i a mes a mes carrega el fitxer de les dades de la estació meva que prèviament li he deixat en un fitxer de text.
:43 = El planificador de tasques de windows tanca el programa VXSIMATE.
:45 = El planificador de tasques de windows obre el programa WXSIM (l’encarregat de fer els càlculs i generar la imatge gràfica i la previsió)
:47 = VXSIM es posa en marxa ell solt, fa els càlculs, la previsió i la gràfica (uns 3 o 4 minuts)
:53 = El planificador de tasques de windows tanca el programa WXSIM
:55 = Una rutina feta per mi en Visual Bàsic, fa la manipulació de la imatge gràfica (BMP), la retalla, li posa el nom i data al peu de la mateixa, li canvia el format (GIF) i la deix en el directori del servidor web, junt amb el fitxer de text amb les previsions.

Aquí acaba tot el procés. De moment funciona com un rellotge i si algun dels programes tingues una penjada, no mes afectaria a les dades del moment, 6 hores desprès tot tornaria a funcionar perfectament.

Espero que aquesta petita guia serveixi per futures instal·lacions que de ven segur fareu dintre d’uns dies.

I com diu el Pere, tot això requereix molta paciència. Intueixo que aquest tòpic creixerà ràpidament  Grin Grin Grin

Salut!
En línia

Ferran des de Granollers

Model local per Granollers: Versió text previsió 7 diesVersió gràfica previsió 7 dies

g-force
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus
Connectat Connectat

Missatges: 6161

Ibiza ciudad

« Resposta #14 en: 25 Setembre de 2007, 17:34:57 »

Si, debes instalar los dos programas.
En línia

Puerto de Sant Antoni               http://www.meteoibiza.com

Previsión local para Sant Antoni de Portmany: Modelo gráfico - Versión texto - RSS

Previsión local para Ibiza ciudad: Modelo gráfico - Versión texto - RSS

g-force
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus
Connectat Connectat

Missatges: 6161

Ibiza ciudad

« Resposta #15 en: 25 Setembre de 2007, 17:56:24 »

Yo soy uno de los que ya ha comprado el programa, estoy a la espera de la adaptacion a mi zona, entre el viernes y el sabado la recibo, antes de configurar nada estoy esperando mi fichero entre otras cosa porque ahora mismo solo hago que dar palos de ciego, para los que ya tenemos esto comprado o para futuros compradores creo que si que seria bueno que los que ya haceis funcionar el programa mediante pantallazos por ejemplo pongais algun tipo de configuracion que habeis puesto, algo para poder empezar a entender esto.
En línia

Puerto de Sant Antoni               http://www.meteoibiza.com

Previsión local para Sant Antoni de Portmany: Modelo gráfico - Versión texto - RSS

Previsión local para Ibiza ciudad: Modelo gráfico - Versión texto - RSS

krisman
Cumulus Mediocris
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 734

Bunyol 387 msm. a 35 km de Valencia por la A3

« Resposta #16 en: 25 Setembre de 2007, 18:21:32 »

30 = Una rutina feta per mi en Visual Bàsic converteix les dades del format VWS al de Weather Display que llegeix perfectamente el WXSIM

ESta rutina la tenemos que hacer todos los que tenemos VWS.HuhHuh

Y si no sabemos No podemos utilizar dicho programa?Huh? Huh
En línia

TempsGranollers
Cumulonimbus Calvus
**
Connectat Connectat

« Resposta #17 en: 25 Setembre de 2007, 19:24:36 »

Yo soy uno de los que ya ha comprado el programa, estoy a la espera de la adaptacion a mi zona, entre el viernes y el sabado la recibo, antes de configurar nada estoy esperando mi fichero entre otras cosa porque ahora mismo solo hago que dar palos de ciego, para los que ya tenemos esto comprado o para futuros compradores creo que si que seria bueno que los que ya haceis funcionar el programa mediante pantallazos por ejemplo pongais algun tipo de configuracion que habeis puesto, algo para poder empezar a entender esto.

Bien, ni se te ocurra tocar nada de lo que te viene configurado. El que tengas instalado en "real" debes de dejarlo tal y como está. La unica cosa que conecte con el permido de Tom es el parametro de "Brisa Diurna", ya que aqui estamos afectados por el tema.

En otra maquina instalalo otra vez y este si puedes usarlo para efectuar pruebas y modificaciones. Es un consejo.
En línia

Ferran des de Granollers

TempsGranollers
Cumulonimbus Calvus
**
Connectat Connectat

« Resposta #18 en: 25 Setembre de 2007, 19:25:27 »

Yo soy uno de los que ya ha comprado el programa, estoy a la espera de la adaptacion a mi zona, entre el viernes y el sabado la recibo, antes de

A ti me referia cuando hoy comentaba que habia otro forero a punto  Cheesy Cheesy Wink Wink
En línia

Ferran des de Granollers

TempsGranollers
Cumulonimbus Calvus
**
Connectat Connectat

« Resposta #19 en: 25 Setembre de 2007, 19:27:53 »

30 = Una rutina feta per mi en Visual Bàsic converteix les dades del format VWS al de Weather Display que llegeix perfectamente el WXSIM

ESta rutina la tenemos que hacer todos los que tenemos VWS.HuhHuh

Y si no sabemos No podemos utilizar dicho programa?Huh? Huh

Evidentemente todos los que usamos el vws necesitamos de "algo" que nos haga la conversión. La rutina la he hecho bastante a mi medida y de como tengo montado el sistema, pero llegado el caso podemos hablar e intentar adaptarlo de forma generica. Todo llegará.
En línia

Ferran des de Granollers

Pàgines: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 ... 38 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió