Pàgines: 1 [2] 3
|
 |
|
Autor
|
Tema: Posible temporal de neu en el Pirineu? (Llegit 985 vegades)
|
|
|
|
|
|
|
Sinner
CATmeteo Col.laborador
Línia de turbonada

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 30851
|
Jajajaja, no son -30ºC a 700 hpa!!!!!!!!!!!!
|
|
|
|
|
En línia
|
Viladecans 23msnm Baix llobregat  
|
|
|
Torb
Cumulus Humilis

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 316

|
-30 a 3000 mts, no pasa cada any .... i menys en un lloc tant ventilat com el Bastiments ...
un va posar -27 al cim de Bastiments i encara no m´ha respost , podem saver quin dia i quin any, per mirar models , els nosepasquants sota cero del estany Gento, record de la peninsula, estan mes que estudiats ...
Hola, suposo que sóc jo el dels -27. No he vist a on em feies referència. Són estimats, però són bastant reals (tot i que no tenia un termòmetre quan baix arribar a dalt: 2.881 m). Aquí teniu algunes referències:
- A la TV3 van dir que hi havia un embossament d'aire fred creuant del Pirineu Occidental al Pirineu Oriental i que la temperatura als 3000 havia estat d'uns -30.
- A l'estació de Vallter em van dir que havien arribat a -22,4 ºC i tinc constància de registres de -17 pels 1500 m.
- També vaig mirar el meteocat i algunes estacions típiques com Bellver de Cerdanya van registrar -20,1.
- Dia: 12 de gener de 1999
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Torb
Cumulus Humilis

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 316

|
A, per cert, que m'ho deixava:
-32,0ºC, el 2 de febrer de 1956, a l'Estany Gento (2.143 m). Fent la regla normal, deuen ser prop de -37 a 3000 o més si l'embossament en alçada és potent, com va ser aquell dia.
En quant als -30 a 3000 m, certament no és habitual, però de tant en tant es donen. Sense anar més lluny aquest any jo mateix he registrat amb termòmetre Oregon Scientific -19,1 ºC a 2100 m, abans d'arribar als estanys de Sotllo i Estats, el matí del 29 de desembre. Va ser una llàstima no pujar més, però anava sol, carregat, i la temperatura baixava de forma accelerada. Si hagués pujat a la Pica segur que hauria estat entre els -25 i els -28.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|