Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
8 Octubre de 2008, 00:42:39
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
llums solars (McConell)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Estiu llarguíssim el del 2007 a Girona capital
« anterior següent »
Pàgines: [1] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Estiu llarguíssim el del 2007 a Girona capital  (Llegit 320 vegades)
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 6779

El meteofanàtic de la illa de calor gironina

Estiu llarguíssim el del 2007 a Girona capital
« en: 6 Octubre de 2007, 18:08:35 »

Aquest 2007 potser ha tingut el nucli fort de l´estiu una mica fresc, però els mesos que l´envolten són més càlids del normal i la calor es perllonga com un xiclet. Ja fa més de 170 dies que vaig en màniga curta, i això no és gaire normal. A finals d´abril ja feia calor, cap a 29º el dia de Sant Jordi, i portem un número de dies de més de 25º a Girona de 150 dies, a només 13 dies  del récord de 1997. A més aquest octubre és calent i xafogós, una mitjana de 21,4º a Salt, 5,6º per sobre de la mitjana, i de moment no es  veuen entrades d´aire fresc. Què en penseu? Realment estic cansat a de suar a totes hores, i ni tan sols de nit posar-me un jersei quan altres anys en aquesta época això era el més normal.

Aquí les mitjanes i anomalies a Salt respecte la mitjana de Girona de 1971-2000:
Abril   16,3º (+3,5º)
Maig 19,0º (+2,5º)
Juny 22,9º (+2,4º)
Juliol 24,4º (+1,1º)
Agost 23,6º (+0,3º)
Setembre 21,3º (+0,8º)
Octubre 21,4º (+5,6º)
En línia

Salt (Gironès), 84 m
15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º
Blog "El clima i la meteorologia"
gerardtaule.blogspot.com
www.acom.es

La meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
Meteobadalona
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1551

La resistència és inútil!!

Re: Estiu llarguíssim el del 2007 a Girona capital
« Resposta #1 en: 6 Octubre de 2007, 18:28:43 »

Aquesta primavera ha estat molt més calida del normal, a més es nota que desde principis del segle XXI és a dir de l'any 2000 cap endavant es nota una pujada significativa de temperatures i les primaveres s'an convertit en estius. A més aquesta tardor es força més cálida del normal i ja portem uns quants anys que les tardors són més cálides del normal malgrat que no es notaba tant abans degut a que teniem més tempestes i dies tapats que enguany. En canvi els hiverns al començar el segle XXI han estat normals o fins hi tot amb episodis molt freds com els que van tenir lloc al 2001, però en canvi aquesta tendència la va trencar l'any passat quan no vem tenir  quasi hivern i les temperatures van ser extraordinariament elevades a Europa i l'America del Nord, on va costar molt arribar l'hivern. Com a conclusió et puc dir que estic observant bastantes anomalies pel que fa a les temperatures i les situacions meteorologiques a gran part d'Europa. De moment ja som a 6 d'octubre i sembla que estiguem al juliol Roll Eyes Roll Eyes
En línia
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

« Resposta #2 en: 6 Octubre de 2007, 18:32:58 »

Avui per exemple a Salt, a la meva estació 27,5º de màxima, ja sé que a la del Barri Vell només 25,2º, però clar, aquella estació té la casa que li fa ombra, i aquesta época ja té poques hores de sol, amb el poc vent que fa (i que m´augmenta molt la sensació de xafogor i amb l´altíssima humitat d´aquí a Girona) la temperatura en aquell observatori li costa de pujar i assemblar-se a la real. Però clar, la meva està molt assolellada tota l´estona i la temperatura hi puja molt. Però la mínima, 14,7º, molts dies d´octubre ja hauríem de tenir per sota de 10º, però no vol baixar, i ahir pitjor, 18,2º de mínima, mínima d´estiu!!!
En línia

Salt (Gironès), 84 m
gerardtaule.blogspot.com
www.acom.es

Bossa freda
Cumulus Congestus
*
Connectat Connectat

Gènere: Masculí
Missatges: 1455

El meu barri,alla pels anys 30

« Resposta #3 en: 6 Octubre de 2007, 20:48:52 »

No us heu fixat que a la tardor quan es càlida sempre està el malait anticiclò centre-europeu,aixi és imposible que faci fred
En línia

Barcelona - Barrio del Clot
torreneules
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2644

fageda montseny

« Resposta #4 en: 6 Octubre de 2007, 20:54:45 »

cert que potser no és gaire freda aquesta tardor, però recordeu que cada any diem alló de que abans es menjaven les castanyes amb molt de fred, i que aquest any fa molta calor..  Wink

En línia

hospitalet de llobregat, barri de sant josep

**tota la terra que el meu cor estima,
des d'aci es veu en serres onejar**

Meteobadalona
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1551

La resistència és inútil!!

« Resposta #5 en: 6 Octubre de 2007, 21:29:49 »

cert que potser no és gaire freda aquesta tardor, però recordeu que cada any diem alló de que abans es menjaven les castanyes amb molt de fred, i que aquest any fa molta calor..  Wink

A partir del 2000 aproximadamente los otoños han sido más cálidos de lo normal, no es una cosa para tomarse a la ligera, igual que las primaveras que tambien a partir de esta fecha se han ido haciendose cada vez más secas y cálidas. Por lo que respecta a la castañada hace poquitos años nos las teniamos que comer de manga larga y ahora no solo vamos de manga corta sino que el verano se alarga mucho, hasta el punto que el año pasado no tuvimos apenas invierno, no quiero ni pensar como será este invierno ya que tengo miedo que sea peor que el anterior y pasemos a ir de manga corta todo el año, el cambio ha sido espectacular. Si pensais que soy un exagerado o un catastrofista coger los datos de una ciudad cualquiera por ejemplo Barcelona, Tarragona o Gerona, la que querais y comparar como eran las temperaturas de otoño y primavera en la decada de los 80 y 90 y lo comparais con los 7 años que llevamos de siglo XXI y os dareis cuenta que por lo que respecta a las temperaturas han subido de una manera espectacular, despues hacer lo mismo con las preciptaciones en primavera.  Wink
En línia
Herman
Cumulonimbus Calvus
**
Connectat Connectat

Missatges: 2129

« Resposta #6 en: 11 Octubre de 2007, 09:28:41 »

doncs aquí a manresa no es que fac fred,..però cada mato s'ha d'anar amb jersei. Queda molt de mes.

Em quant a les castanyades....bé, el fred sol arribar per aquelles dates, alguns anys comença uns dies abans o uns dies després. El canvi és molt brusc, i es passa d'anar amb màniga curta a anar amb anorak,..
En línia

Manresa Cat Central
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

« Resposta #7 en: 11 Octubre de 2007, 16:59:07 »

Encara vaig en màniga curta, encara no hem baixat de 12º aquest octubre a Salt, i ja  estem a dia 11. Però és veritat que sovint passo d´anar en màniga curta a anorak.
En línia

Salt (Gironès), 84 m
gerardtaule.blogspot.com
www.acom.es

esclafit
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3977

Esmolant les eines

« Resposta #8 en: 11 Octubre de 2007, 18:49:42 »

Ara deixant estar les dades....

Mireu que jo suo, ehh. Rodamet ho sap de les trobades que fem a l´estiu al bar del seu sogre. 
Doncs no recordo un estiu que hagi suat menys que aquest. Es que no he tingut quasi calor.
Portèm Juliol, Agost i Setembre per sota de la mitjana, almenys aquí. 
En línia

Bràfim ( Alt camp ), Tarragona
Període 1983-2006, 542 mm i 15.4ºC anuals
236 msnm, a la zona del prelitoral nord tarragoní
Tuscac
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1136

Capvespre ruent

« Resposta #9 en: 12 Octubre de 2007, 00:25:47 »

Encara vaig en màniga curta, encara no hem baixat de 12º aquest octubre a Salt, i ja  estem a dia 11. Però és veritat que sovint passo d´anar en màniga curta a anorak.

Gerard!!!!!
Ja tinc 11,9ºC a l'estació, acavem de baixar de 12, i això va baixant!!
Apa espera que per als voltants de st narcis, per fires, sempre fa fred!
En línia

Des de Girona ( 90 msnm )
http://usuarios.lycos.es/tuscac/
Pàgines: [1] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió