Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
8 Octubre de 2008, 06:28:47
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
llums solars (McConell)
Foto de la setmana
Notícies: La informació meteorològica al minut en el nostre fòrum de seguiments!

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Records i dades curioses
« anterior següent »
Pàgines: [1] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Records i dades curioses  (Llegit 217 vegades)
Torb
Cumulus Humilis
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 316

Records i dades curioses
« en: 12 Gener de 2006, 21:08:07 »

He mirat pel fòrum i no he trobat aquesta informació així que proposo aquest tema. El cas es que estic interessat en conèixer algunes dades record i curiositats a Catalunya (especialment al Pirineu), però tambe a Espanya i al món.

Per exemple, aquí tinc algunes de les típiques: http://www.subidasallimite.com/curiosidades.html

Però algú em podria ajudar a localitzar la pressió mínima registrada mai al Pirineu o la ràfaga de vent més forta?

Gràcies!
En línia

www.subidasallimite.com (nieve, frio y sobretodo montañas)
www.cambio-climatico.com: estamos de acuerdo en que algo está pasando, ¿no?
Empordanet
Il calçoto té sello.....
Línia de turbonada
*

Missatges: 21937

Nova Zodiac

Re: Records i dades curioses
« Resposta #1 en: 12 Gener de 2006, 21:10:22 »

Collons aquestes dades de presio fan por

· La presión más alta registrada fue de 1083,8 Hpa. en Agata (Siberia del norte)
· La presión más baja se registró en el centro del ciclón Tip, 870 Ha. (Pacífico noroccidental, Octubre, 1979)
En línia

Verges-Baix Empordà 23msnm 391.8mm al 2008

M E T E O V E R G E S . C A T
tokyo
Cumulonimbus Incus

Missatges: 4761

Temps de tempestes estiuenques

« Resposta #2 en: 13 Gener de 2006, 10:45:19 »

He mirat pel fòrum i no he trobat aquesta informació així que proposo aquest tema. El cas es que estic interessat en conèixer algunes dades record i curiositats a Catalunya (especialment al Pirineu), però tambe a Espanya i al món.

Per exemple, aquí tinc algunes de les típiques: http://www.subidasallimite.com/curiosidades.html

Però algú em podria ajudar a localitzar la pressió mínima registrada mai al Pirineu o la ràfaga de vent més forta?

Gràcies!

Torb, nose si esa web es tuya o no, pero si lo es; te queria decir que tienes un dato erroneo. Hace unos meses, hubo un noticia interesante, y fue que cientificos mediante Gps y mas metodos descubrieron que la cima del everest esta cubierta por una capa de 4 metros de hielo. Y ahora la nueva altitud del monte es exactamente de 8844m y 43 cm, y no los 8850 que pone en la web en el tema de records  Wink

Saludos
En línia

LLEIDA (barri ciutat jardi) 186msnm                  http://s3.bitefight.es/c.php?uid=99477

Dades Abs. 2006:    Max: 40,2º(26/7)
Dades Abs. 2007:    Max: 41,7º(28/8)    Min:-10,4º(18/11)    Prec: 166,2mm
Dades Abs. 2008:    Max: 38,6º(4/8)    Min:-8,2º(6/1)         Prec: 255,6mm

Max. Absoluta en 14 anys d'estació:  41,7ºC (28/08/07)
Min. Absoluta   "    "     "        "     :       -11,2ºC (25/12/01)
Riddle
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 14032

« Resposta #3 en: 13 Gener de 2006, 11:04:37 »

Gràcies!

La pressió més baixa registrada en la zona pirinenca ni idea.... però de ben segur que les ràfagues de vent en els cims més alts, poden haver superat els 200 km/h en ocasions...
En línia

Torb
Cumulus Humilis

« Resposta #4 en: 13 Gener de 2006, 13:02:55 »

Torb, nose si esa web es tuya o no, pero si lo es; te queria decir que tienes un dato erroneo. Hace unos meses, hubo un noticia interesante, y fue que cientificos mediante Gps y mas metodos descubrieron que la cima del everest esta cubierta por una capa de 4 metros de hielo. Y ahora la nueva altitud del monte es exactamente de 8844m y 43 cm, y no los 8850 que pone en la web en el tema de records  Wink

Saludos

Si, tienes razón. La medición se dió por válida y reduce en 3,7 metros la altura anterior. Ahora lo cambiaré.
En línia

Torb
Cumulus Humilis

« Resposta #5 en: 13 Gener de 2006, 13:13:23 »

La pressió més baixa registrada en la zona pirinenca ni idea.... però de ben segur que les ràfagues de vent en els cims més alts, poden haver superat els 200 km/h en ocasions...

Si, estic segur que deu ser una dada molt interessant. He estat varies vegades quan pica fort el Torb i un parell d'aquestes vaig haver de baixar perque el vent gairebé ens tirava a terra (amb motxilles i tot). Un dia, en el Coll de la Marrana, una tenda de 9 vents, amb bones piquetes i amb un mur de neu per frenar el vent, se'ns va bufar cap a amunt i pensavem que sortiem rodant Coll avall.

Però estic realment interessat en saber aquestes dades. Sabeu d'alguna bbdd històrica, anuari o similar de les estacions meteorològiques que hi ha als refugis?
En línia

MeteoTortosa
Lo poal i la granera
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 11363

¿Quis custodiet ipsos custodes?

« Resposta #6 en: 14 Gener de 2006, 02:01:43 »

Aquí algunes coses de les Terres de l'Ebre http://www.obsebre.es/php/meteosol/efemerides.php
En línia

Per fi he arribat a la puta maleida xifra dels 10.000 posts
Pàgines: [1] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió