Pàgines: 1 [2]
|
 |
|
Autor
|
Tema: S´ha escalfat el clima 1,55º en 148 anys a la península ibèrica (Llegit 480 vegades)
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Connectat
Missatges: 6875
El meteofanàtic de la illa de calor gironina
|
Si aprovo el DEA (treball d´investigació del màster) faré una tesi doctoral sobre el canvi climàtic a les comarques gironines, intentaré ser rigorós, tindré compte tots els metadates (informació sobre l´observatori, canvi de localització), intentaré que es faci un llibre de la meva tesi, i intentaré convertir-me en un expert del canvi climàtic. Ara sincerament no ho sóc, només sóc un pobre estudiant de màster, amb moltes ganes de conéixer coses, i d´aprendre.
Respecte el que dius Tro és cert, ara es culpabilitza tot pel canvi climàtic, la contaminació té culpa de tot. Avui he llegit al diari "El Punt" que l´emissió de gasos dels avions pot contrarrestar les mesures preses pels cotxes (biocombustibles), ja que es calcula que dintre de pocs anys les principals emissions de gasos hivernacle seran dels avions no dels cotxes.
La localització dels observatoris la sé d´alguns observatoris, són dades que m´han passat els companys del llibre, en dades UTM. Si ha canviat l´entorn això ho hauré d´investigar.
Respecte el que dius Javalambre és evident que és molt important que l´entorn no canviï però estem en una societat molt complexa i on la urbanització és creixent, com avaluar l´efecte de la illa de calor en pobles petits. Això també ho faré a la tesi, si teniu paciència i jo encara més, i una mica de sort dintre 4 o 5 anys tindré una tesi de collons per aclarir una mica el canvi climàtic. Però jo no resoldré el tema, els científics estem lligats de peus i de mans qui ha de canviar el món és la societat i els polítics, els científics només podem analitzar i dir el que és més convenient, però no podem forçar la societat a canviar el model econòmic, que jo penso que és la única solució al canvi climàtic.
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
monzon
Cumulus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 184
|
Fa poc i acotant el tema a temperatures ... per aquí això....temperatures shows the spatial extent of recent warmth to be of greater significance than that during the medieval period.per allà aixòthe "highly significant" occurrences of positive anomalies during the 20th century disappear.  No tot lo que no s'ajusta als dogmes establerts és material de la batalla mediàtica, rubbish que dirien alguns, també pot ser ciencia, del mateix nivell que la que es fa servir en l'altre cantó, per dir-ho en termes dualístics. I també pot ser ciencia, ciencia d'un altre nivell, aquella en la que no hi hauria dues parts oposades. Segurament el tema giraria, tal com va comnetar algú, cap a filosofia de la ciencia. Tro, curiosa disputa, sí senyor, sobre tot tenint en compte que Braffa es gairebé un dogma per l'IPCC. Per cert, encara va haver una tercera part: la réplica de la réplica http://www.sciencemag.org/cgi/content/full/316/5833/1844b
(fa temps que no us llegia, salutacions a tots. Perdoneu si em surto del "topic")
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Connectat
Missatges: 6875
El meteofanàtic de la illa de calor gironina
|
Gerard, el master és de climatologia? I on el fas? També vas dir que en feies un altre,no? Moltes preguntes potser?
Faig 2 màsters, el de planificació territorial, per a geògrafs i afins, i el de climatologia aplicada, ambdós els faig a l´universitat de Barcelona.
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
tro
Profesor Bacterio
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Missatges: 2813

|
Fa poc i acotant el tema a temperatures ... per aquí això....temperatures shows the spatial extent of recent warmth to be of greater significance than that during the medieval period.per allà aixòthe "highly significant" occurrences of positive anomalies during the 20th century disappear.  No tot lo que no s'ajusta als dogmes establerts és material de la batalla mediàtica, rubbish que dirien alguns, també pot ser ciencia, del mateix nivell que la que es fa servir en l'altre cantó, per dir-ho en termes dualístics. I també pot ser ciencia, ciencia d'un altre nivell, aquella en la que no hi hauria dues parts oposades. Segurament el tema giraria, tal com va comnetar algú, cap a filosofia de la ciencia. Tro, curiosa disputa, sí senyor, sobre tot tenint en compte que Braffa es gairebé un dogma per l'IPCC. Per cert, encara va haver una tercera part: la réplica de la réplica http://www.sciencemag.org/cgi/content/full/316/5833/1844b(fa temps que no us llegia, salutacions a tots. Perdoneu si em surto del "topic") monzon, desconeixia la "contra-rèplica". Interessant, tot i l'alt nivell tècnic de les explicacions.
La cosa queda més o menys així doncs ...
...the difference is small enough that our original conclusions remain unaltered
El que queda clar és el debat, el toma i daca, que pot donar aquest i altres temes del clima. Sens dubte, el camí és aquest, i no el mediatitzat i simplista discurs que altres vegades percebo. És complicat arribar a conclusions definitives en certs àmbits de la ciencia (o en tots? ).
salutacions.
|
|
|
|
|
En línia
|
Guissona - La Segarra
|
|
|
Herman
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Missatges: 2164

|
Si aprovo el DEA (treball d´investigació del màster) faré una tesi doctoral sobre el canvi climàtic a les comarques gironines, intentaré ser rigorós, tindré compte tots els metadates (informació sobre l´observatori, canvi de localització), intentaré que es faci un llibre de la meva tesi, i intentaré convertir-me en un expert del canvi climàtic. Ara sincerament no ho sóc, només sóc un pobre estudiant de màster, amb moltes ganes de conéixer coses, i d´aprendre.
Respecte el que dius Tro és cert, ara es culpabilitza tot pel canvi climàtic, la contaminació té culpa de tot. Avui he llegit al diari "El Punt" que l´emissió de gasos dels avions pot contrarrestar les mesures preses pels cotxes (biocombustibles), ja que es calcula que dintre de pocs anys les principals emissions de gasos hivernacle seran dels avions no dels cotxes.
La localització dels observatoris la sé d´alguns observatoris, són dades que m´han passat els companys del llibre, en dades UTM. Si ha canviat l´entorn això ho hauré d´investigar.
Respecte el que dius Javalambre és evident que és molt important que l´entorn no canviï però estem en una societat molt complexa i on la urbanització és creixent, com avaluar l´efecte de la illa de calor en pobles petits. Això també ho faré a la tesi, si teniu paciència i jo encara més, i una mica de sort dintre 4 o 5 anys tindré una tesi de collons per aclarir una mica el canvi climàtic. Però jo no resoldré el tema, els científics estem lligats de peus i de mans qui ha de canviar el món és la societat i els polítics, els científics només podem analitzar i dir el que és més convenient, però no podem forçar la societat a canviar el model econòmic, que jo penso que és la única solució al canvi climàtic.
Apart d'això, els biocombustibles no serveixen per res,..més val que dediquem els calers a alguna altra alternativa. Apart de que es carreguen el motor,...i ho se pq he vist circulars internes de marques de cotxes que no accepten garanties de filtres cremats pels biocombustibles
|
|
|
|
|
En línia
|
Manresa Cat Central
|
|
|
Pàgines: 1 [2]