Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
25 Juliol de 2008, 07:58:10
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Calma després de la tempesta (PPCC)
Foto de la setmana
Notícies: La informació meteorològica al minut en el nostre fòrum de seguiments!

+  Forum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  El Juego del invierno, bridas frias
« anterior següent »
Pàgines: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 ... 19 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: El Juego del invierno, bridas frias  (Llegit 6844 vegades)
parhelio
el Martín Rubio del foro
Cumulus Congestus
*
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 1551

Re: El Juego del invierno, bridas frias
« Resposta #60 en: 7 Novembre de 2007, 01:07:15 »

Els fabricants de termómetres s'estan fregant les mans. Mare meva quina quantitat de termòmetres que estan venent. He anat a comprar-ne i no en tenien, esgotades les existències.

La veritat és que la idea d'en rodamet és molt bona. Si tots ho fem amb rigor, es poden treure unes conclusions interessants per conèixer més el complex mosaic climàtic de Catalunya. Si en Fontseré aixeques el cap segur que s'hi apuntaria  Smiley. Us recomano llegir el seu estudi sobre la inversió tèrmica a la Plana de Vic, va registrar valors de menys de -20 ºC!!!, amb un experiment semblant a aquest.  
La veritat és que en tito micro i jo ens ho em passat molt bé avui posant termòmetres. Això sí, la gent ens mirava sorpresos, des de la dependenta als tios raros que volten per alguns parcs de Barcelona. Si a més hi ha gent que fa negoci, doncs benvinguts a la festa.
Ànims que ja es poden treure algunes dades interessants. Estic ansiós per veure les glaçades al terme municipal de Barcelona, l'estació de Vallvidrera ho confirmarà.

Bona nit!
En línia

Barri del Clot, a la ciutat de Barcelona.

Un consell, abans de posar a parir un model, consultar això:
http://es.wikipedia.org/wiki/Teor%C3%ADa_del_Caos

Per veure això en moviment:
http://severewx.atmos.uiuc.edu/index.html
McConnell
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3703

Michael Connelly

« Resposta #61 en: 7 Novembre de 2007, 01:39:38 »

Els fabricants de termómetres s'estan fregant les mans. Mare meva quina quantitat de termòmetres que estan venent. He anat a comprar-ne i no en tenien, esgotades les existències.

La veritat és que la idea d'en rodamet és molt bona. Si tots ho fem amb rigor, es poden treure unes conclusions interessants per conèixer més el complex mosaic climàtic de Catalunya. Si en Fontseré aixeques el cap segur que s'hi apuntaria  Smiley. Us recomano llegir el seu estudi sobre la inversió tèrmica a la Plana de Vic, va registrar valors de menys de -20 ºC!!!, amb un experiment semblant a aquest.   
La veritat és que en tito micro i jo ens ho em passat molt bé avui posant termòmetres. Això sí, la gent ens mirava sorpresos, des de la dependenta als tios raros que volten per alguns parcs de Barcelona. Si a més hi ha gent que fa negoci, doncs benvinguts a la festa.
Ànims que ja es poden treure algunes dades interessants. Estic ansiós per veure les glaçades al terme municipal de Barcelona, l'estació de Vallvidrera ho confirmarà.

Bona nit!

Evidentment Parhelio anava una mica en broma, eh?  Wink La diea em sembla no bona, sinò fantàstica i de ben segur que d'aqui 3 mesos es podran treure dades molt i molt interessants. La meva falta de temps i el poc que em quedi mi pot la mandra  Grin fa que de moment no pugui col·laborar esplicitament. Així que animo a tirar endavant aquesta proposta que serà bona pel coneixement del nostre clima a l'hivern

Salut  Cheesy
En línia

La Salut - Badalona - Barcelonés - Catalunya
http://tempsbadalona.com/

parhelio
el Martín Rubio del foro
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1551

« Resposta #62 en: 7 Novembre de 2007, 08:35:03 »

Bona nit!

Evidentment Parhelio anava una mica en broma, eh?  Wink La diea em sembla no bona, sinò fantàstica i de ben segur que d'aqui 3 mesos es podran treure dades molt i molt interessants. La meva falta de temps i el poc que em quedi mi pot la mandra  Grin fa que de moment no pugui col·laborar esplicitament. Així que animo a tirar endavant aquesta proposta que serà bona pel coneixement del nostre clima a l'hivern

Salut  Cheesy

Au va!, no em siguis mandrós i ves a comprar els termòmetres (estic pensat en comprar accions d'alguna empresa del sector  Wink).
En línia

Barri del Clot, a la ciutat de Barcelona.

Un consell, abans de posar a parir un model, consultar això:
http://es.wikipedia.org/wiki/Teor%C3%ADa_del_Caos

Per veure això en moviment:
http://severewx.atmos.uiuc.edu/index.html
Mammatus
Cumulus Humilis

Missatges: 399

Terrassa (Can Palet de Vistalegre)

« Resposta #63 en: 7 Novembre de 2007, 10:58:24 »

Bona nit!

Sí, tios raros que penjen termòmetres a alzines, jijijiji  Grin Grin
En línia

Po fueno, po fale, po malegro...

5Jotas, el meu blog fotogràfic:
www.jjjjj.es
quimet
Cumulus Humilis

Missatges: 322

« Resposta #64 en: 7 Novembre de 2007, 11:22:03 »

jjejjee

jo ja he fet els deures... Ja n'he posat dos.. que m'han costat poc més de 7 eurus al Corte Inglés...

Un està al barri del Mas Sauró de Barcelona (molt a prop de l'estació del Baixador de Vallvidrera i del famós Revolt de les Monges...) i l'altre entre Santa Maria de Montcada i Cerdanyola-Canaletes...

De fet, ben amagats però ben situats a 1,5 m del terra i que els hi toqui el fred de valent i no massa el sol. Són alzines on estàn penjats, i en un roure..

Ja posaré fotos, ja...

Parhelio també ha vingut d'excursió i n'ha plantat dos més... En total 4 termos que la veritat, que si els troben, són veritables investigadors i furgadors del terreny.... Grin Grin Grin Grin Grin

saludus

Hola Micro!!

En primer lloc, comentar que la fiabilitat d'aquests termòmetres és molt relativa ja que, per molt ben situats que estiguin, no están dins d'una gabia meteorològica, n'obstant está molt be la teva inicitiva, de fet, els del Comando Tibidabo ja fa tres o quatre hiverns que posem un termòmetre a l'indret del revolt de les Monges i les dades son força interessants pensant que estem al municipi de Barcelona.... tot i que a la banda vallesana. Sense anar més lluny, el cap de setmana passat va arrivar a 2,5º de mínima i fa dos hiverns ens hi vem acostar als -10º.

Malgrat totes les reserves que puguem tenir respecte a aquestes dades, tambe podem comptar amb la presència d'una estació Davis molt a prop, ubicada al Centre d'Informació del Patronat del Parc de Collserola. No tenim dades online però l'actualització porta un desfase mínim i tenim un històric de 10 anys.

Respecte a l'indret de Canaletes-Sta. María de Montcada, em consta que hi ha un forer que es diu Templer que viu al barri de Canaletes i te un observatori.... tot i que no el té conectat a la xarxa, suposo que deu ser manual.

També hi han altres indrets de la part vallesana que están degudament monitoritzats però sense dades públiques.

Si cal ja ens anirem passant i comparant dades, com saps els del Comando Tibidabo sempre hem tingut molt interés en que es conegui el clima de les muntanyes que ens envolten (Collserola, Serra de Marina, etc) i trobar aquestes "perles meteorològiques" que son les neveres del voltant. Grin Grin Grin

PD: Per cert, en tot aquest temps nosaltres hem perdut 3 ó 4 termòmetres.... que no hem tornat a trobar. No crec que els senglars s'hagin posat un observatori al seu cau!!!
En línia

Sinner
CATmeteo Col.laborador
Línia de turbonada
*

Missatges: 29674

« Resposta #65 en: 7 Novembre de 2007, 11:51:22 »

Per cert....Micro, aniria de perles el projecte que vaig comentar, eh? Grin
En línia

Viladecans 23msnm Baix llobregat

Sándor
100% potencia sexual
Cumulonimbus Incus

Missatges: 5683

« Resposta #66 en: 7 Novembre de 2007, 12:10:06 »

Ostras, yo quiero poner uno en el Parc del Putxet, però, a on el poso? Cada dia hi ha els operaris de jardineria?

O creieu que el Parc del Putxet no es significatiu?

En línia
Sándor
100% potencia sexual
Cumulonimbus Incus

« Resposta #67 en: 7 Novembre de 2007, 12:19:34 »

Es al casc urbà, per sobre de Lesseps, al punt vermell podria possar el term, jo visc a la fletxa. O potser millor a les afores de la ciutat?

En línia
Mammatus
Cumulus Humilis

Missatges: 399

Terrassa (Can Palet de Vistalegre)

« Resposta #68 en: 7 Novembre de 2007, 12:51:45 »

Es al casc urbà, per sobre de Lesseps, al punt vermell podria possar el term, jo visc a la fletxa. O potser millor a les afores de la ciutat?

El parc del Putxet penso que és millor idea; així podrem observar l'efecte de la illa de calor sobre un entorn no tan ple d'edificis, no?
En línia

Po fueno, po fale, po malegro...

5Jotas, el meu blog fotogràfic:
www.jjjjj.es
Sándor
100% potencia sexual
Cumulonimbus Incus

« Resposta #69 en: 7 Novembre de 2007, 13:00:20 »

El parc del Putxet penso que és millor idea; així podrem observar l'efecte de la illa de calor sobre un entorn no tan ple d'edificis, no?

Probaré de ponerlo este fin de semana.
En línia
Pàgines: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 ... 19 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió