Autor
|
Tema: El Juego del invierno, bridas frias (Llegit 6850 vegades)
|
Ventisca
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3634

Vallirana (310 msnm)
|
Avui he anat a recollir les primeres dades. Primera sorpresa, els dos termòmetres hi son al seu lloc 
Aquí teniu les dades comparades amb les dues estacion de Vallirana, la meva i la del SMC. Els termos es van col·locar el dia 2 a migdia, just quan van començar les pluges i va terminar l'episodi anticiclònic fred. Llàstima, tot i així algunes dades sorprenen:
El punt 2 es un fons de riera al costat del centre urbà, mínima 1,5ºC quan cap de les estacions fixes (SMC i la meva) s'ha apropat a aquest valors.
I les màximes són tremendes. Les dues estacions fixes han arribat a superar els 20 graus en aquest període, mentre que els dos punts d'estudi es queden a 11,5ºC i 9ºC de màxima. Increïble.
|

tabla.jpg (22.89 KB, 405x154 - vist 166 vegades.)
|
|
|
En línia
|
|
|
|
McConnell
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3703

Michael Connelly
|
Jo no participo en això de les brides fredes, però aquest passat cap de setmana he penjat el meu termometre de màxima i mínima al càmping la Cerdanya a Prullans i siumenge quan em vaig llevar enregistrava -9ºC i avui dilluns em marcava -10º mentre la mínima al poble que queda a uns 80 metres per sobre ha quedat la mínima en -3.4ºC. Visca la inversió térmica
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Missatges: 6033
El meteofanàtic de la illa de calor gironina
|
Avui a les Deveses de Salt -3º, ahir -5,4º, 21 glaçades aquest gener, en comparació amb els 2 dies de Salt. Realment és un congelador aquella àrea!!
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
vacarissana
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1585

Montalt 600, un cim verge de bolos..funning AC/DC
|
Del 8 al 22 gener, mín. i màx.: Montalt -cim: -0,5º 12,3º Torrent de Rupit (Canyamars-Dosrius): -8,6º 10,5º Sant Vicenç de Montalt, poble: 3,5º 16,7º
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
|
Salt-Deveses, avui -5,5º!!! I amb la iso de +10º a 1500 m, encara que sospito que no tenim la temperatura tan alta.
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
Sinner
CATmeteo Col.laborador
Línia de turbonada

Connectat
Gènere: 
Missatges: 29676

|
Gerard, en efecte, segons el RS estem a uns +7ºC aprox
|
|
|
|
|
En línia
|
Viladecans 23msnm Baix llobregat 
|
|
|
lausengier
Fractocumulus

Desconnectat
Missatges: 55
|
Urbanització els Hostalet de Els Pallaresos (Tarragonès): -Del dia 2 al 5 de gener: màx 13/mín 0. -dia 6-13: M15/m0. -dia13-15:M14/m-0.2. -dia 16-17:M15/m5. -dia 18-26:M18,2/m4.5. De Mas Llenas Querol tinc poques dades però dir que ja tenia un termometre al novembre i no hem baixat de -4ºC.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Ventisca
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3634

Vallirana (310 msnm)
|
Bona nit, aquí tenim la segona entrega de dades dels punts freds que s'estan controlant a Vallirana. Els he recollit aquest migdia. Per sort, els termòmetres segueixen al seu lloc :-D
Un cop més les temperatures sorprenen pel baix valor de les màximes que no passen dels 12º C en cap dels dos punts d'estudi, quan a les altres dues estacions s'han superat els 21ºC en aquest període.
Les mínimes són bastant similars i és que no hem tingut una situació de calma anticiclònica perllongada com la del mes de desembre que permeti la inversió tèrmica forta. De totes formes podem començar a treure una primera conclusió, i és que el punt 2 és fred de nassos amb diferencia, presentant una mínima de 1ºC, quan a la resta la mitjana de les mínimes es troba entorn els 3ºC. I una màxima que s'ha quedat en els 10ºC.
Aquí teniu la taula amb la segona tanda de dades.
|

tabla2.jpg (34.45 KB, 753x154 - vist 56 vegades.)
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
|
Avui -1º Girona-Sant Daniel, -2,5º Deveses de Salt. De nit encara fa força fred.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|