Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
13 Octubre de 2008, 13:10:26
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Senyor arcus (MeteoBDN)
Foto de la setmana
Notícies: La informació meteorològica al minut en el nostre fòrum de seguiments!

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Temes diversos
| |-+  El punt de trobada
| | |-+  Crònica meteorològica-eròtica-astronòmica-gastronòmica-friki-"càlida"
« anterior següent »
Pàgines: [1] 2 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Crònica meteorològica-eròtica-astronòmica-gastronòmica-friki-"càlida"  (Llegit 651 vegades)
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 6855

El meteofanàtic de la illa de calor gironina

Crònica meteorològica-eròtica-astronòmica-gastronòmica-friki-"càlida"
« en: 4 Novembre de 2007, 21:39:50 »

Realment em sembla que no m´ho havia passat tan bé en una trobada a Montserrat amb el fòrum com la d´avui, sense desmeréixer aquelles.
També m´he cansat molt, m´he marejat, no he caigut (meteocoll hauries de veure´m, no he caigut cap vegada ni pujant ni baixant del Puigmal!!!).
He patit calor, collons, aquí surto glaçat, amb 4º, i passejo per la muntanya mig conill i gairebé agafo una insolació, estic vermell com una tomata.
He menjat molt, ja ho sabeu qui no em coneixeu que menjo "bastant". I realment haig de donar gràcies al Refugi Corral Blanc per donar-nos un menjar tan bo.
A més he aprés una mica de meteorologia, ahir en Jordi Mazón de l´ACOM ens va dir com havíem de mirar les octes, jo ja ho sabia, però no clar no especifico si les octes de la nuvolositat són de núvols baixos ni mitjans ni alts. I a més ens va dir allò que els núvols grisos són baixos, els blancs són alts.

Bé, sense més preàmbuls que vull veure el temps a les 9,40 per TV3 i no em donarà temps de veure´l, no és cap joc de paraules Cool Cool Cool.

Vaig arribar a Planoles a les 11,47 hores una mica més tard de l´hora de la trobada, 10,30 hores, i com friki que sóc en comptes de trucar a l´organitzador en Puigmal que em vingués a buscar a l´estació de tren, em pensava que ell em vindria a buscar com si jo fos el rei d´Espanya  Cool Cool Cool. Doncs res no el vaig trucar i vaig obrir el móbil a veure si em trucaven.  Embarrassed Embarrassed Embarrassed Vaig donar una volta pel poble, vaig preguntar a tothom si sabien on eren els de l´ACOM. I com que sabia que a les 12 anaven a pujar al Corral Blanc, doncs jo béstia  , vaig voler anar a peu, sense saber quans km hi havia. Ells en van dir 9 km, jo vaig pensar, home, jo a les Deveses això ho faig en 1 hora i mitja, però clar hi ha pujada  Roll Eyes Roll Eyes Roll Eyes.

En un bar em van dir que havia d´anar direcció a Puigcerdà, i així vaig anar 1 km, però vaig trobar-me una parella i els vaig preguntar, vaig bé, no!!!! Fristo pecador  . Vas en la direcció contrària. Has de tornar al poble i pujar en una carretera. Quan hi ha, mitja hora en cotxe. Bueno...

Després d´atravessar tot el poble i estar a la carretera em truquen de l´ACOM .
Alel.luia, al.leluia!!! On estàs, doncs a 1 km del poble? Però no pots venir al centre, ei, que estic cansat, ve, ja passarem a buscar-te. Jo ja m´havia tret tota la roba amb el sol calent que feia  i anava seminu per Planoles, vaig pensar que amb el meu cos serrà, s´escandalitzarien i em vaig posar la camisa. Shocked Shocked Shocked

Vam pujar fins al Corral Blanc i vam atipar-nos de valent, carn en quantitat, mongetes, cigrons, un pastís de xocolata  Tongue Tongue Tongue Vaig disfrutar com un camell  Evil Evil Evil.

Després vam baixar a baix a Planoles a escoltar com en Jordi Mazón ens feia unes lasses pràctiques d´observador. En Hermenegild, observador de Gombrèn, vam girar molt glamurosament el termòmetre moll i no baixava la temperatura, 86 % d´humitat, jo em partia de riure per dins, com collons pot marcar tanta humitat si estem a alta muntanya amb un anticicló. Va girar-ho més i al final va marcar 62 %  .
Un cotxe ens va mirar als meteolocos, pensant que cony fan aquests frikis  .

Després vam veure l´exposició de gràfiques climàtiques de l´observatori de Planoles, apart d´un escrit d´un servidor sobre el clima de Planoles  Grin Grin Grin Apart hi havia també una exposició d´aparells meteorològics, termògrafs, comprats a Rússia, termògrafs antics, pluviòmetre d´un mariner, etc. Tot un festival d´aparells que feien la delícia de la nostra afició  Cheesy Cheesy Cheesy

Tot seguit en PUIGMAL, organitzador de la trobada, ens va presentar la web MeteoPlanoles versió 2 on va ensenyar la webcam que ens permet no només veure el temps que fa a Planoles, sinó escoltar-lo ja que té audio. Wink Wink Wink A més pot girar-se a petició de l´alcalde o d´en PUIGMAL i donar vistes del Taga. La web també dóna dades en temps real de Planoles gràcies a la connexió wifi d´internet. Cal remarcar que l´alcalde va dir que la web és molt bona per a difondre Planoles com un lloc turístic i d´oci de turisme d´estiu, de muntanya, de neu, etc. L´alcalde, molt ben parit ell, ens va pagar el dinar i l´estada dels que vam dormir al Corral Blanc.

Tot seguit va venir la xerrada del senyor Abel "Prat?", no sé si aquest és el cognom, corregiu-me, sobre les centrals hidroelèctriques de l´Alt Freser que van ser les primeres d´Espanya, es van acabar en l´any 1903. Gràcies el capital basc van fundar-se aquestes centrals que amb unes condicions duríssimes pels seus treballadors van permetre portar l´electricitat a la ciutat de Vic.

Tot seguit alguns es van acomiadar i els caps de l´ACOM van fer una junta ordinària. Jo em vaig anar al bar a llegir el diari, i després em van pujar fins al refugi. Allà vam sopar extraordinàriament bé, i després gràcies al cel serè, l´excel.lent vissibilitat, l´aire transparent i l´escassa contaminació lumínica vam poder fer una observació astronòmica que el nostre president, Manel Dot, va encarregar-se d´organitzar. Ell va portar uns binocles i un telescopi per veure les estrelles que a ull nu, ja se´n veien moltes. Vam veure el cometa, també vam veure molts estels fugaços, jo vaig fer alguns desitjos  Evil Evil Evil I en fi que la vetllada va ser agradable, amb uns dolços 8º, tot i que algun consoci de l´ACOM es queixava de fred. Però no feia fred, 4º de mínima a Salt, per 5º de mínima a Planoles el mateix dia, 18º de màxima a Planoles amb força sol aquesta época, no és pas fred. El nostre president, amant de l´astronomia, ens va ensenyar un mapa del cel on hi havien les diferents constel.lacions, Perseides, les Leónides, el carro dels morts, Andròmeda, etc. Jo no sóc gaire afeccionat a això, per això me n´oblido moltes. Vam agafar una torticolis, però va estar molt bé veure les estrelles, veure la via Làctia tan clarament, rebre les explicacions dels que en sabien, sobretot del nostre president, etc.

I fins aquí la primera part de la trobada, després del temps vindrà la bona, l´explicació de la pujada al Puigmal.
En línia

Salt (Gironès), 84 m
15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º
Blog "El clima i la meteorologia"
gerardtaule.blogspot.com
www.acom.es

La meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Re: Crònica meteorològica-eròtica-astronòmica-gastronòmica-friki-"càlida"
« Resposta #1 en: 4 Novembre de 2007, 22:17:45 »

Continuem amb la crònica després de veure el temps de TV3.
Avui ens hem despertat ben d´hora, jo a les 5,30 ja m´he despertat. I ara aviat a dormir, ja em comença a atacar la son.
Ens hem despertat tots entre 6 i 6,30 hores al refugi per tal d´esmorzar i agafar forces per fer l´excursió de Corral Blanc-Puigmal, 10 km anar, 10 tornar, 20 en total, 2000 m de desnivell (1000 m d´anada de pujada, 1900-2913, i 1000 de baixada).
He fet el pagés, he fet el "senyor"de Girona (PUGIMAL dixit  Roll Eyes Roll Eyes Roll Eyes, pujant només amb unes galetes de xocolata, sense aigua, sense una motxil.la, amb un jersei, camisa, polar, que després m´han sobrat gran part del dia.
A les 7 erem al Refugi, però no hem marxat fins a les 7,20 hores. Quan havíem fet un km, jo li he dit a en PUIGMAL, allà hem de pujar, Mare de Déu!!! No sé pas si podré. I ell m´ha dit, si no puges, els voltors ja tenen dinar assegurat, i que en tenen de menjar, 90 kg de carn fresca Cool Cool Cool.

He bufat com un animalot durant tota la pujada, m´he tret i m´he posat la roba 1000 vegades, a vegades tenia calor, després fred. La temperatura era molt agradable per l´época i l´altura. Al refugi (1850 m) la mínima 4,3º (jo he deixat el termòmetre a la finestra i després quan hi havia claror he fet el friki mirant la temperatura  ).

Hem pujat tots plegats amb alegria, si bé, amb un ritme molt diferent depenent de 5 factors:
Edat (factor que evidentment influeix en una pujada, quan més gran ets més et canses i és difícil d´arribar al Puigmal així).
Pes (els grassos es cansen més que els prims, no miro a ningú  Evil Evil Evil).
Estat de forma (la gent que fa esport regularment té més possibilitats d´arribar al cim ja que estan preparats físicament).
Ganes de pujar la muntanya (l´estat anímic influeix molt en les possibilitats d´éxit en una pujada a alta muntanya).
Ganes d´anar per feina (molta gent quan puja a la muntanya no hi va amb ganes d´assolir el cim, sinó de fer petar la xerrada amb gent que no veu mai, és normal, és humà  Cheesy Cheesy Cheesy).

Ara diré les temperatures del transecte més llarg i empinat que he fet en ma vida:
7,20 hores 4º Corral Blanc 1850 m
8 hores 8,5º 2000 m
8,40 hores 8,5º 2200 m
9 hores Parada per esmorzar 8,9º 2420 m
Fins ara estem a cara SE, solell, fa força calor amb el sol que ens pica l´esquena i força gent de la colla fa striptease
10 hores Cara N 4,7º 2500 m Pas dels Lladres. Aquí a més de tocar el sol menys directament ja hi ha neu al terra en clapes , cosa que refreda l´aire
11,30 hores Puigmal 4,9º 2913 m

El paisatge de la pujada encantador, preciós, apart que hem vist moltes bestioles, per exemple vist 1 guilla (bé jo parlava i no l´he vist), voltors famélics (de carn de Gerard Taulé  Evil Evil Evil), corbs, isards.  Les vist al Pirineu magnífiques, hem vist el país d´en Risi, les muntanyes d´Andorra, el Carlit ben nevat, el mar? Bé jo he dit el mar, em sembla que somio, però cap al NE semblava el mar cap al Rosselló. Es veia la boira a la plana de Vic, els núvols baixos cap a Girona, les muntanyes del sistema Transversal com emergien com illes enmig de la boira igual que el Montseny i Montserrat, la plana ceretana, etc. La vissibilitat era molt bona cap al N, cap al Pirineu francès i occidental català, i molt dolenta cap al S, cap a les planes interiors i litorals i prelitorals on tot era cobert de boira.

Les converses que hem tingut han estat molt amenes i variades, ens hem conegut una mica més tots plegats...i... no, no m´he oblidat dels últims 300 m de desnivell del Puigmal, una odisea per mi 

En Jack Frost m´ha deixat a la pujada els seus pals per pujar muntanya, i he pujat bufant com un animalot, vigilant de no caure, de no entrebencar-me, era el penúltim de la colla, hi havia un altre noi de l´ACOM, que no sé com es diu, perdona´m!!! Embarrassed Embarrassed que ens hem turnat, ara un apretava i era primer, ara jo, ara ell. Alguns socis de l´ACOM no s´han vist en cor de pujar, pujava gent que no era de la colla i em passava, quina ràbia. No s´acabava mai la muntanya, pedres i més pedres  .

I ara ve lo bo!!!! Despelote a dalt del Puigmal, ens havien venut una samarreta en Lluís Pujol però jo no l´havia comprat, i uns altres tampoc la portaven , i hem quedat allà al cim, em sembla que ho ha dit en Eloi,  Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed, que o ens feiem la foto amb la samarreta o ens treiem la part de dalt, i així ho hem fet, 3 atrevits, jo i 2 altres 2. No dic els noms, però ja han quedat inmortalitzats a la foto  Shocked Shocked Shocked Vaja, un fart de riure. Després Meteosuri ha tocat la gralla Els Segadors, nosaltres l´acompanyàvem cantant, jo he fet anar el sensor de temperatura, estàvem a 4,9º tot i que amb el sol que feia jo anava en mànigues de camisa. Un sensor que un deia (un no de la colla) que era una cosa de mòbil , o una cosa similar Grin Grin Grin Ai, no es pot ser friki. I res, en PUIGMAL m´ha dit que hi havia un llibre per signar i m´he aixecat com una bala, després d´arribar esgotat, un fart de riure

En fi, que ens ho hem passat molt bé, que hem jugat molt amb la neu, que tots sou fantàstics. ....

Embarrassed Embarrassed Embarrassed No comento la baixada, perquè no em sentia les piernas Fistro Pecador, tots baixaven en bala el Puigmal, però jo no podia, sort d´en Jack Frost que m´ha deixat els pals, que encara hi seria.
Doncs estava molt cansat baixant però tot i això mirava el paisatge com podia, els de la colla anaven xerrant, es tiraven  Kiss Kiss Kiss boles de neu, sobretot contra la Meteosuri  Cheesy Cheesy Cheesy En fi ens ho hem passat en gran, però quan he arribat al Coll de les Barraques m´he desmaiat, he caigut com un sac a terra  Cool Cool Cool Sort d´en PUIGMAL que m´ha donat aigua, que si no no ho explico, bueno, i sort de tots que m´han donat menjar i beure pujant, que tampoc ho explico, en fi que sóc un desastre muntanyenc 

Després hem anat al refugi ens hem atipat, en Jack Frost s´ha quedat parat com menjo ràpid, i lo que no sap  Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed

Queda la baixada en cotxe a Barcelona amb en Jack Frost. Com sempre haig de donar la nota  Evil Evil Evil

M´he marejat, em pensava que no podia explicar lo d´avui al fòrum, m´he quedat blanc, blanc, no podia parlar, estava semiinconscient, és que les corbes em maten   Cool Cool Cool.

Però ha anat prou bé, oi JACK?  Wink Wink Wink No ens hem trobat gaires cues per anar a Barna, hem parlat una mica de tot i hem escoltat música que ens agrada, música catalana.

He agafat el tren de BCN a Girona i he arribat a les 19,40 hores a Girona. He anat a veure els focs de Sant Narcís, que avui és l´últim dia i friki com sóc he fet un transecte des de Girona fins a Salt amb un termòmetre a la mà.  Cool Cool Cool

M´ho he passat molt bé envoltat de gent tan sana i tan altruista, burro com sóc, de no portar les coses necessàries per fer aquesta ascensió, una abraçada a tots!!!
En línia

Salt (Gironès), 84 m
gerardtaule.blogspot.com
www.acom.es

PUIGMAL
Cumulus Mediocris

Gènere: Masculí
Missatges: 790

« Resposta #2 en: 4 Novembre de 2007, 23:24:39 »

Ets un CRACK!!! i un bon muntanyenc, nosaltres també ens ho hem passat molt bé amb tu.
En línia

www.meteoplanoles.org
Planoles 1156 m (Ripollès) Pirineu de Girona

El Puigmal és l'amo i senyor de les muntanyes de la vall de Ribes. Va vestit de neu i és el protector dels arbres i els animals, que els defensa de la fúria de l'home
PPCC
The Weather Walker Boy
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2881

Grande Stanley Kubrick, era un visionari!!

« Resposta #3 en: 4 Novembre de 2007, 23:30:20 »

Tremenda crònica Gerard!!!  Shocked Quina enveja, jo l'any que ve com a ja soci de l'ACOM que seré vindré a aquesta torbada, ho juro!!!
En línia

Cazatormentas Pol, entre Barcelona i Vilafranca del Penedès... BCN- Les Corts
http://blogdelgeograf.blogspot.com/
Bon dia Tardor!! Wink
MeteoBDN
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3608

Matinades mogudes d'estiu...

« Resposta #4 en: 4 Novembre de 2007, 23:37:01 »

Uooo!

Ahir, fenomenal.. avui... us ho heu passat de P.M.! Shocked

Juas! Ja m'hauria agradat venir al Puigmal... a tirar neu (que des de baix, quasi no se'n veia... no deveu haver tirat pedruscos...  Roll Eyes ), a pujar fins a dalt el cim... a passar fresqueta... I amb els segadors i tot, tu! Deu ni do, quina sortideta...  Ara, n'estic segur que més d'un ha acabat mort, amb mal a les cames i butllofes per arreu...  Grin

Vinga, ens veiem a la propera! Wink

SALUT!
En línia

Badalona - Centre 21msnm, Barcelona, Catalunya. 18,1º i 412,1mm

Any 2005: 501,0 mm.
Any 2006: 322,7 mm.
Any 2007: 339,0 mm.
Any 2008: 355,2 mm.

Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

« Resposta #5 en: 5 Novembre de 2007, 11:12:18 »

Bé. avui estic una mica més descansat, ja no em fan tan mal les cames com al final de l´excursió d´ahir. Pensava que tindria  agulletes, però no en tinc, menys mal. I això que peso 92 kg, ahir em vaig pesar només arribar a veure si havia perdut algun kg, però res. Em sembla que si no menjo menys, ja puc fer exercici que no baixo de pes (penseu que cada dia camino entre 1 i 2 hores). I a vegades corro per les Deveses, però no aguanto més de 5 minuts seguits, ja se sap el greix.
En línia

Salt (Gironès), 84 m
gerardtaule.blogspot.com
www.acom.es

pileus
Cumulus

Missatges: 214

« Resposta #6 en: 5 Novembre de 2007, 17:06:24 »

Fenomenal Gerard!!!
La crònica està  escrita amb pels i senyals!!
El que no sabia és que havies fet tantes mesures de la temperatura mentre pujàvem al Puigmal!!!
I el que no has dit, però jo sí que díc, és que el Gerard va anar dels primers durant bona part de la pujada, marcant el ritme, si senyor!!! No, si el tio dirà el que voldrà, però està com un toro!
Efectivament, una gran trobada, molt bona companyia, ambient i sobretot, moltes ganes de passar-ho bé per part de tots!! Enhorabona Cheesy Cheesy Cheesy

Per cert... esperem amb candeletes que quedi il·lustrada la crònica amb fotos i... videos Evil Evil Evil Evil Evil

En línia
meteosuri
Cumulonimbus Calvus
**

Gènere: Femení
Missatges: 3695

però els grallers i geganters de Vic som millors!!

« Resposta #7 en: 5 Novembre de 2007, 18:08:10 »

genial la crònica, Gerard!!

bona explicada de la trobadota que hem disfrutat tots tant!! Cheesy

a veure si aquesta setmana tinc una mica de temps i faig un report amb fotos... Eloi, tu hi hauràs de posar els videos Grin Evil
En línia

La Gleva 490msnm, la plana de vic.         

Boja per la meteorologia i la muntanya Grin Grin

grallera de Vic!!!! (pluja assegurada despres d'una cercavila) Grin
pileus
Cumulus

Missatges: 214

« Resposta #8 en: 5 Novembre de 2007, 18:11:43 »

fet! avui vaig una mica pillat de temps, però demà procuraré posar-los!
En línia
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada
*

Missatges: 19024

Un xic de Tramuntana

« Resposta #9 en: 5 Novembre de 2007, 23:04:58 »

jajajaja , fantàstica crònica ..osti tu com si us estigués veient allà dalt  Grin Grin Grin Grin Grin

ara falten les fotos  Tongue
En línia

SANT REBUF (en plena forma)

http://meteosantandreu.blogspot.com/ (Blog)
http://picasaweb.google.com/llevantada (àlbum fotos)

La Màgia de l'Esbotzada, esperit Lassús 1960/2006

Sempre tornaré                                         
a la nostra platja
les ones no em deixen mu mare
allunyar-me'n massa
Pàgines: [1] 2 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió