Pàgines: 1 [2] 3
|
 |
|
Autor
|
Tema: LA MOLINA ENGEGA ELS CANONS DE NEU ARTIFICIAL (Llegit 740 vegades)
|
altasegarra
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3753

|
voleu dir que no estan en periode de prova o algo així ....  ... aquestes últimes enfarinades al Puigmal, la neu dura 1/2 dia .... i si fan neu, ja els hi val ... puc assegurar que no estàn fent proves, intentent fer neu i conservar-la com siga, tenim ordres de Vaqueira de no trepitjar amb el cotxe la pista amb la poca neu que han fet, ja que la volen conservar, hi sols hi podem accedir amb helicòpter increïble...
|
|
|
|
|
En línia
|
Calaf (Alta Segarra), 700 m d'alt, terra de boires
Venc pluviòmetre Hellmann de 120 mm (2 unitats) per falta d'ús, preu a negociar, en bon estat
|
|
|
McConnell
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3899

Michael Connelly
|
Andreu m'estas deixant flipant 
Una pregunta no habran fotut per sota les pistes uns tubs refrigeradors, perquè sino no ho entenc 
Al·lucino. Com m'agradaria que alguna emisora de radio o de tele entrevistessin a algun responsable de alguna estació d'esqui
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3385

Termi-meteo... :P
|
Algú pot pensar que no passa res... que com són vasos comunicants, que la neu que fan, no fa més que tornar al terra i del terra als aqüífers, embassaments... Doncs no! Part de la que surt del canó es sublima abans de tocar el terra i la resta, doncs... una part l'absorbeix el terra sec i un altra part també es sublima. Si a tot això afegim que les tendències meteorològiques no conviden a l'optimisme, que la temporada no comença precisament demà, i que amb la situació actual tenim unes bones inversions tèrmiques (aquests paios només pensen en la inversions econòmiques...), doncs els haurien de fotre un bon puro! Només recordar que a les 7 del matí del passat diumenge a 1900 metres teníem +3ºC a la zona del Puigmal.
|
|
|
|
|
En línia
|
Poble Nou Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred. (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I) Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu" 
|
|
|
vacarissana
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1680

Montalt 600, un cim verge de bolos..funning AC/DC
|
De moment estan fent proves d'aigua, barreja de proporció d'aire, pressió, etc.....
ja saben que seria perdre el temps, sense base prèvia.
Si no plou, encara que faci fred, es quedaran sense aigua a les preses que ja han malmés el paisatge i de neu artif. tururut
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
McConnell
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 

Michael Connelly
|

I perquè carall estan els canons ara mateix funcionant a Masella 
Fot molt de mal veure canons encesos ara i sense gens de neu natural
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Deividson
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1119

Cerviño en Agosto..
|
No te sentit, es necessita una base encara que sigui de 5 cm, o al menys el terra gelat per acompanyar, lo ideal per fer neu artificial es -3ºC, però es pot amb més. Quin desperdici..
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
McConnell
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 

Michael Connelly
|
Confirmació de la temperatura mínima i la óptima
http://www.nevasport.com/noticias/d/2039/la-elaboracion-de-nieve-artificial-en-las-lenas
Nieve instantánea Alejandro Hernández es uno de los encargados de la fabricación de nieve y fue quien explicó a Los Andes cómo y cuándo se pueden crear copos de forma instantánea. “Lo principal es tener condiciones mínimas en el clima. Esto es, al menos 2 grados y 15% de humedad”, comentó.
Tanto la humedad como la temperatura afectan el proceso de fabricación. El viento, aunque en menor medida, también debe ser medido para que no afecte los cañones de nieve, o disperse la misma, lejos del lugar donde se pretendía acumular.
“Con 1 grado bajo cero y con un porcentaje de humedad bajo, estamos en condiciones de fabricar. A 16 o 17 bajo cero, se trabaja en condiciones óptimas para hacer nieve de excelente calidad”, señaló Hernández.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|