Autor
|
Tema: Récords de fred aquest cap de setmana (Llegit 1613 vegades)
|
|
|
|
|
Fogarty
Cumulus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 167

Sant Cugat del Vallès (Barcelona) 165msnm
|
Qué sorpresas nos trae la meteo eh chicos, una roñosa y fugaz iso -5ºC en 850 y la que nos ha liado. Llego de pasar unos días en Roda de Bará, a 100m del mar, de alcanzar 1ºC de mínima y me encuentro aquí con esta movida y estos records.
De todas formas, aquí en Sant Cugat en el Noviembre de 1999 hizo más frío. En esta ocasión hemos alcanzado los -1'7ºC y en aquellos dias de la intensa nevada en Barcelona (21/11/1999) bajamos hasta los -1,9ºC. Me parece que en Barcelona estos días tampoco debieron superar la marca del nov de 1999, porque durante la nevada llegaron en plena ciudad a -0,9ºC creo recordar, y se notició mucho por ser un record muy pero que muy clamoroso. Aún así, entonces nos pilló de lleno una iso -8ºC en 850hPa, con lo que las temperaturas de este finde tienen mucho más mérito.
Saludus
|
|
|
|
|
En línia
|
PERIODO 1995-2007: Temperatura mín absoluta: -5'6ºC (25-12-2001) Temperatura máx absoluta: 37'3ºC (7-8-2003) Precipitación máxima en un día: 113,9l/m2 (13-9-2006) Intensidad máxima precipitación 15minutal: 28'5l/m2 (SCM/17-8-2003) Racha máxima de viento: 88km/h NE (15-11-2001) Año más lluvioso (1996): 939,6l/m2 Año más seco (2000): 391,8l/m2
|
|
|
Albert
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3691

La Pobla de Lillet - Alt Berguedà - (873m.)
|
Bones, avui -4.6 de mínima a La Pobla de Lillet
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
wertyuiop
visiti el meu àlbum de fotos
Cumulus Mediocris

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 709

Buscat per la Cosa Nostra
|
Hola nois i noies, ho he d'explicar perquè ha estat fantàstic, se que molts de vosaltres també ho heu viscut aquest cap de setmana però revisant tots els subforos i tòpics no he trobat el que ara explicaré. Divendres a Andorra varem tenir unes temperatures baixes però amb vent i això feia que a les valls tot i la sensació de fred les mínimes fossin encara suportables. Als cims però es van enregistrar -15,1ºC a Arcalís i -14,3 a Grau Roig. Davant de l'imminent posició de l'anticicló pél cap de setmana i l'encalmament dels vents era d'esperar que es donés una inversió de cavall i a la Seu i la Cerdanya s’enregistressin valors de -8 a -10ºC tranquil•lament, de fet després d'una advecció freda i posicionament de l'anticicló és molt habitual. Fins aquí cap sorpresa. Dissabte a les 6h30' sortim d'Encamp cap a Barcelona, durant la nit a Encamp 1.300 msnm hem arribat als -6ºC però ara estem a -3ºC froça curiós però revelador... on estarà la ratlla de la inversió a Escaldes 1.100 msnm continuem amb -3ºC a Andorra 1.000 msnm -3ºC atenció a Sant Julià 900 msnm -5ºC a la frontera amb Catalunya a 800 msnm a -7ºC m'aturo i ve un guàrdia civil enfundat que només se li veuen els ulls- algo para declarar- si que tienen -7ºC- no jodas- que tenga buen viaje. Continuem fins a la Seu i el termo del cotxe ( del tot fiable i comprovat) marca -9ºC sense gebre només en algun punt al costat del riu. Camí de BCN per Oliana no pèl túnel de Cadí, a 6 km de la Seu passem Adrall -12ºC estava flipant però entrava dins del que podia succeir, Els Hostalets de Tost -14ºC, continuem i arriben a Organyà -11ºC aquí ja estava una mica confós donat que després de Hostalets la conca de l'Urgellet desapareix i normalment l'aire fred li costa comunicar-se amb la banda Oliana-Organya, arriben a Coll de Nargó -10ºC els tunels del pantà pujant fins a -5ºC fins a la presa i atenció en una davallada de uns 200 metres de desnivell fins arribar a Oliana passen dels -5ºC a -12ºC al•lucinant a més el riu segre fumejava per tot arreu just quan el cel començava a aclarir-se. d'aquí fins a ponts entre -12ºC i -8ºC molt fort d'on sortia tot aquell aire fred una cosa es que afecti fins al prepirineu però s'havia estes fins a les planes interiors... i ara ve el més fort enfilem Ponts direcció BCN per Calaf termo -10ºC al poc de sortir de Ponts la temperatura encara baixa més ja m'estava acollonint no podia ser veritat al novembre troba un -10ºC era extraordinari a l'interiror de Catalunya però en el trajecte de Sanahuja, Biosca, Torà anava baixant cada cop més fins arribar als -14ºC a Sanahuja flipant sense paraules, vaig obrir la finestra per comprovar si era cert i la ma sem va congelar en un moment, je, je... a Calaf ja -7ºC calor en comparació amb altres zones. Agafem l'autovia de Lleida a BCN amb valors entre -5ºc i -3ºC fins arribar al Collbató, d'allí fins a Martorell entre -3ºC i -1ºC i a l'entrada de BCN ronda de dalt de +1º a +3ºC.
Aquest és el transsecte en un tall nord-sud i oest-est de Catalunya interessant i totalment fora de lloc. No se si en aquest pobles tenen registres però segur que puntualment encara devia haver-hi algun lloc on la mínima de divendres a dissabte baixes per sota dels -16ºC.
|
|
|
|
|
En línia
|
 Quin fred!!!
|
|
|
syntonic
Visitant
|
Encara segueix una mica així. Aquesta matinada he fet el trajecte Pallars-Barcelona, sortint a les 4:45 de Sant Martí de Canals a -3º i passant per Calaf cap a les 6:30 també a -3º, però:
La Pobla de Segur: -5º
Tremp: -7º
Coll de Comiols (1150 metres) +3º !!!
Ponts: -7º
Molí de Ribelles - Sanaüja: -10º
Torà: -8º
Castellfollit de Riubregós: -7º
Calaf: -3º
Nota: la temperatura del punt de sortida no coïncideix amb la de l'estació, perquè la lectura del cotxe l'he fet ja sortint del poble. El poble està en un lloc més càlid que els voltants (no és pas una illa de calor amb 19 habitants...), cosa que es nota perfectament fins i tot desplaçant-se a peu o en bicicleta. Respecte els voltants la temperatura sol ser entre 2 i 3 graus més alta, fins i tot en descampats pròxims al nucli.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
tro
Profesor Bacterio
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Missatges: 2810

|
... i ara ve el més fort enfilem Ponts direcció BCN per Calaf termo -10ºC al poc de sortir de Ponts la temperatura encara baixa més ja m'estava acollonint no podia ser veritat al novembre troba un -10ºC era extraordinari a l'interiror de Catalunya però en el trajecte de Sanahuja, Biosca, Torà anava baixant cada cop més fins arribar als -14ºC a Sanahuja flipant sense paraules, vaig obrir la finestra per comprovar si era cert i la ma sem va congelar en un moment, je, je... a Calaf ja -7ºC calor en comparació amb altres zones.
doncs si noi, una zona en bona part segarrenca, aquesta zona que comentes és tremenda, malauradament no vaig tenir temps de fer aquest transecte el cap de setmana, que sempre és espectacular quan hi ha una entrada i posterior enmagatzemament de fred. Realment és una zona per al.lucinar en quan a temperatures, quan han vinguts nevades i gebrades aquesta zona és per fer transecte, i tant!
a veure si ho veu l'altasegarra això, que també constatarà això que dius. Guissona queda més apartada de la vall del Llobregós, però encara hi té certa influència, a nivell de terra la cosa aquest cap de setmana ha anat entre els -9/-10ºC. A Calaf que ja queda més alt de la carena tampoc ha registrat el nivell de la vall.
Ahir mateix, baixant de Solsona, vaig poder comprovar la forta inversió tèrmica, sortint a -1ºc de Solsona, el cotxe a la zona que comento, passat ja Biosca, marcava -7ºC (això era a les 24.00H, més o menys)
|

mapacom.gif (16.24 KB, 640x480 - vist 69 vegades.)
|
|
|
En línia
|
Guissona - La Segarra
|
|
|
boira
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 2357

|
Tots dos confirmeu una bona nevera a Sanahuja !
Jo vaig fer ahir el trajecte Vallès - Rupit al matí (C17, C153), tot sota zero, i curiosament el punt més calent (0º), i amb bona diferència, era el tros del Congost del Figaró per el fort catabàtic que baixava per allà. Un cop dalt la Plana a -5º i el punt més fred (-7º) per allà Roda com ja és bastant habitual de la zona dels voltants del Ter.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
syntonic
Visitant
|
OT: Traient el nas fora de la nevera: l'Aguda de Torà
http://www.casacota.cat/teranyina?num=1182268958
En quant al novembre, recordo dos 20s de novembre d'anys diferents en un mateix poblet de Suïssa (Aesch), l'un, crec que el 1973, vaig experimentar per primera vegada -20º al carrer. L'any següent a la mateixa data, +20º...
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|