Autor
|
Tema: Récords de fred aquest cap de setmana (Llegit 1681 vegades)
|
altasegarra
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3847

|
... i ara ve el més fort enfilem Ponts direcció BCN per Calaf termo -10ºC al poc de sortir de Ponts la temperatura encara baixa més ja m'estava acollonint no podia ser veritat al novembre troba un -10ºC era extraordinari a l'interiror de Catalunya però en el trajecte de Sanahuja, Biosca, Torà anava baixant cada cop més fins arribar als -14ºC a Sanahuja flipant sense paraules, vaig obrir la finestra per comprovar si era cert i la ma sem va congelar en un moment, je, je... a Calaf ja -7ºC calor en comparació amb altres zones.
doncs si noi, una zona en bona part segarrenca, aquesta zona que comentes és tremenda, malauradament no vaig tenir temps de fer aquest transecte el cap de setmana, que sempre és espectacular quan hi ha una entrada i posterior enmagatzemament de fred. Realment és una zona per al.lucinar en quan a temperatures, quan han vinguts nevades i gebrades aquesta zona és per fer transecte, i tant! a veure si ho veu l'altasegarra això, que també constatarà això que dius. Guissona queda més apartada de la vall del Llobregós, però encara hi té certa influència, a nivell de terra la cosa aquest cap de setmana ha anat entre els -9/-10ºC. A Calaf que ja queda més alt de la carena tampoc ha registrat el nivell de la vall. Ahir mateix, baixant de Solsona, vaig poder comprovar la forta inversió tèrmica, sortint a -1ºc de Solsona, el cotxe a la zona que comento, passat ja Biosca, marcava -7ºC (això era a les 24.00H, més o menys) Poca cosa puc aportar que ja no hagueu dit abans,, temperatures vertaderament brutals en una nevera de primera divisió com és la vall del Llobregós, realment digna d'estudi. Si tingués temps m'agradaria dedicar-me a fer un seguiment de les mínimes en aquesta zona en períodes freds, em sembla que se'n sentiria a parlar!! Tinc familiars a Castellfollit de Riubregos, a casa seva, a dins del poble, van assolir els -11, però no descartaria algun grau menys a les zones més fondes i properes al riu
A Calaf, que com bé dieu queda a la zona alta de la carena, no hem baixat de -6ºC, que no està gens malament, però res en comparació a zones més fondes..
Si n'hi ha de congeladors no mediàtics en un país tant petit com aquest nostre... i si n'hi ha de feina per fer a investigar i descobrir!! 
|
|
|
|
|
En línia
|
Calaf (Alta Segarra), 700 m d'alt, terra de boires
Venc pluviòmetre Hellmann de 120 mm (2 unitats) per falta d'ús, preu a negociar, en bon estat
|
|
|
|
|
|
|
|
|
altasegarra
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3847

|
Si n'hi ha de congeladors no mediàtics en un país tant petit com aquest nostre... i si n'hi ha de feina per fer a investigar i descobrir!!  doncs si, digne d'estudi. En una propera situació "guapa" m'hi planto amb 10 termòmetres ben ficats  totalment d'acord!! aquesta vall presenta unes de les temperatures més baixes de Catalunya quan hi ha l'inversió! seria molt interessant poder tenir més dades  Doncs això s'ha de posar en marxa, de tant en tant en Micro i Jo pujen i baixem a BCN per aquest transecte estaria bé col·locar-hi alguns termos a més si algú de la zona ho pogués acabar de perfilar millor, jo m'ofereixo per posar-ne algun quan baixi ara be, m'haurieu d'indicar el lloc en concret pels que ho coneixeu. em sembla molt bé, a la propera fredorada ens hi posem! Tro, micro... anem pensant raconets, jo ja en tinc un parell de pensats
|
|
|
|
|
En línia
|
Calaf (Alta Segarra), 700 m d'alt, terra de boires
Venc pluviòmetre Hellmann de 120 mm (2 unitats) per falta d'ús, preu a negociar, en bon estat
|
|
|
|
|
|
|
Sándor
100% potencia sexual
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Missatges: 6398