Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
6 Juliol de 2008, 12:57:10
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Cortines de Juny (MeteoBDN)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Forum CATmeteo
|-+  Temes diversos
| |-+  L'entorn natural
| | |-+  limit 80-90 kms/h A.M.B...tá bé....o NO !!
« anterior següent »
Pàgines: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: limit 80-90 kms/h A.M.B...tá bé....o NO !!  (Llegit 2703 vegades)
meteocoll
CATmeteo Admin
Tren convectiu
**
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 34138

Re: limit 80-90 kms/h A.M.B...tá bé....o NO !!
« Resposta #20 en: 3 Desembre de 2007, 11:43:59 »

Interès?

Arribar als 50-60 milions d'usuaris a l'any i si pot ser, atrapar als 70 milions de Barajas Roll Eyes

En línia

Collbató, al peu de Montserrat; dades de l'observatori situat al Casc Antic

meteocoll's fotolog
galeria panoramio

syntonic
Visitant

Email
« Resposta #21 en: 3 Desembre de 2007, 13:19:14 »

Hi han països com Suècia, Alemanya, Àustria i Suïssa que fa molt de temps que van implantar en certes zones els 80 km/h a l'autopista i ténen estudis amb dades, de manera que no cal anar discutint si abaixa o no la contaminació.
En quant a fums i partícules en suspensió, baixa - poc però de manera significativa. El consum energètic també baixa, però la contaminació que més baixa, de manera espectacular, és l'acústica. Sé que aquí això no li interessa gaire a ningú, però el cas és que estem en un país dels més sorollosos d'Europa, sinó el més sorollós. La gent que viu a fins alguns quilòmetres de l'autopista ho agraïrà, SOBRETOT DE NIT.

Altres efectes: la capacitat de les autopistes AUGMENTA (un fenomen aparentment sorprenent i en contradicció amb la intuició però ben estudiat i demostrat), i la gravetat dels accidents disminueix.

A més, hi ha un efecte disuasori: "per anar a 80 em quedo a casa" - perfecte, això sí que és evitar contaminació! Llàstima que molts ho diuen però al final no ho fan.

Com deia algú més amunt: cotxes elèctrics a 120 km/h? Com a conductor d'un cotxe elèctric durant molts anys puc dir que no aniries gaire lluny: amb la tecnologia actual la bateria no et duraria gaire, i l'energia per a carregar-la d'una banda o altra ha de sortir. Quantes centrals atòmiques caldria per fer anar tots els cotxes de Catalunya que ara ténen motor tèrmic amb motor elèctric? No vull ni imaginar-ho.

Estic molt sovint en desacord amb els polítics, però per una vegada crec que han començat a caminar en la bona direcció en un aspecte - i ja ens encarreguem de ser derrotistes i veure-ho malament?Huh

Tenim els polítics que ens mereixem. No som pas millors que ells!
En línia
meteocoll
CATmeteo Admin
Tren convectiu
**

« Resposta #22 en: 3 Desembre de 2007, 13:40:44 »

Hi han països com Suècia, Alemanya, Àustria i Suïssa que fa molt de temps que van implantar en certes zones els 80 km/h a l'autopista

Continuem amb l'error; potser prou de fixar-nos en països en els que pots anar a qualsevol lloc en bus o en tren, on tens un munt d'alternatives al transport privat.

I pel que fa als polítics, 100% d'acord: tenim el que ens mereixem i el pitxor de tot és que no hi ha alternativa.

En línia

meteocoll's fotolog
galeria panoramio

vacarissana
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1575

Montalt 600, un cim verge de bolos..funning AC/DC

« Resposta #23 en: 3 Desembre de 2007, 17:36:54 »

En el fons crec que està aflorant el resultat de:

1)Edificar sense límits en zones reduides estratègicament perfectes (diguem-ne Barcino)
2)Encabir-hi 1,5 milions de persones residents + 1 M. de persones flotants (gent que hi entra i hi surt), amb un entorn de quasi 4 Milions de persones a la A.M.B., més no empadronats.
3)Capitalisme desarrollista i intensiu: tothom (quasi) vol i pot tenir un o més cotxes

Estem densificant i molt l'ús /m2 a les ciutats i així va en hores puntes. Massificació, embús.

per tant, vivim en una zona desmadrada, un rusc sense aturador consumista però amb límits físics-geogràfics..........per tant, a pringar.
En línia

Neucat
Cumulonimbus Incus

Missatges: 7012

La alegría, está de moda, en Radiolé 96.0 FM

« Resposta #24 en: 3 Desembre de 2007, 17:38:02 »

Realmente, conduciendo a 80km/h se gasta mucho menos, por lo tanto menos se contamina.
La norma me parece correcta y estoy con ella, pero hay que potenciar los trenes y dejar el el 4 cinturón aparcado, como bien explica meteocoll.
La gente que se excusa diciendo si voy a 50km/h por los atascos, pos vale, si vas a 50km/h que más da si el límite sea de 120km/h que de 80km/h.  Wink
La única pega que le veo a esta norma, es que si se conduce con la 5 si que se reduce contaminación, el problema que los ciudadanos no ponen la 5 hasta llegar a los 90-100km/h y entonces no adelantariamos gran cosa.
Hay que hacer campaña diciendo que con la 5 se puede conducir a 80km/h si no.. Undecided
En línia

A 30m de altura y mirando hacía Collserola.
Viento predominante el Catabático por la mañana y la marinada por la tarde.
Si no fuera por el hombre, nuestros mares y nuestros bosques lucirían azul y verde.

http://www.telefonica.net/web2/meteosantboi/
MeteoLH
Cumulonimbus Incus

Missatges: 6019

El corredor dels tornados !!

« Resposta #25 en: 3 Desembre de 2007, 17:39:09 »

En el fons crec que està aflorant el resultat de:

1)Edificar sense límits en zones reduides estratègicament perfectes (diguem-ne Barcino)
2)Encabir-hi 1,5 milions de persones residents + 1 M. de persones flotants (gent que hi entra i hi surt), amb un entorn de quasi 4 Milions de persones a la A.M.B., més no empadronats.
3)Capitalisme desarrollista i intensiu: tothom (quasi) vol i pot tenir un o més cotxes

Estem densificant i molt l'ús /m2 a les ciutats i així va en hores puntes. Massificació, embús.

per tant, vivim en una zona desmadrada, un rusc sense aturador consumista però amb límits físics-geogràfics..........per tant, a pringar.
Tens tota la raó tenint en compte que Barcelona és em sembla la segona ciutat del món en densitat de població tras Bombai almenys ho vaig sentir fa temps a la TV.!  Lips Sealed
En línia

L' Hospitalet de Llobregat  -  La Torrassa           (Barcelonès)        CATALUNYA,       56 msnm                                                             Entra-hi !

Dades dels observatoris meteorològics de la nostra ciutat

- www.meteolh.com
vacarissana
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1575

Montalt 600, un cim verge de bolos..funning AC/DC

« Resposta #26 en: 3 Desembre de 2007, 17:48:11 »

Jo vaig a 90 km/h a 2.000 revolucions amb cinquena, perfecte (motor 1.700 )

amb 10 euros faig 200-220 kms. (o tinc molt mil.limetrat això)

vaig sentir fa anys, que en terreny pla conduir a 1.700-1.800 revolucions és el més econòmic i ecològic.

AIXÒ SÍ, PROBLEMA: fa uns mesos NO vaig passar la ITV.
al fotre el control de gasos de medi Ambient es sortia altíssim!!! foten unes accelerades aquells tècnics!!!

em van dir: condueixes molt tranquil no?
vag dir, sí, no acostumo a passar de 100.

va dir: ves a fer una volta de 15 minuts a 120-140 km/h amb quarta i cinquena..que tens el tub ple de "mascarilla, carbonilla"  Evil 

...vaig fer-ho...i vaig passar el control de gasos  Grin
En línia

boira
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2309

« Resposta #27 en: 3 Desembre de 2007, 17:56:10 »

A més de que falta transport públic, que és veritat, crec que falta cultura de transport públic.

Hem passat de fa 40 anys sense casi cap cotxe, a tenir autopistes i a tenir-les saturades.

Quan jo era jovenet, anar amb vehicle propi era com un signe de prosperitat que per desgràcia encara deu ser vigent. Ho dic perquè en conec alguns que podrien desplaçar-se en tren, per exemple, i no ho fan, quan amb cotxe triguen sistemàticament més que en Renfe tot i els possibles retards.  Es veu que el tren no és per la seva "classe social" 
En línia

[1] Cabrerès, Osona. (975 msnm)
[2] Sabadell, Vallès Occidental. (210 msnm)
meteocoll
CATmeteo Admin
Tren convectiu
**

« Resposta #28 en: 3 Desembre de 2007, 19:07:15 »

en conec alguns que podrien desplaçar-se en tren, per exemple, i no ho fan, quan amb cotxe triguen sistemàticament més que en Renfe tot i els possibles retards. Es veu que el tren no és per la seva "classe social"

Segur que tb hi ha l'altre cas, el de gent que deu somiar poder-se desplaçar en transport públic.

A Collbató hi ha un xicot que treballa per sort o per desgràcia, en un polígon de Santa Perpetua de la Moguda; m'explico: per anar-hi cada dia, ho pot fer en cotxe i per autopista de peatge trigant de mitjana 1 hora 10 minuts; si hi va evitant el peatge de l'AP7, ha de baixar fins a St. Vicenç dels Horts i el tema s'allarga a 1 hora 25 minuts.

Si hi vol anar en transport públic, arriba a la feina després de 3 hores 15 minuts i després d'un munt de combinacions.

Solució: hi va en bicicleta, triga 1 hora 35 minuts.

I això que estem parlant de comunicar dues de les zones més industrials i habitades de l'estat, no em vull ni imaginar si un pobre desgraciat vol anar en transport públic a on Jesucrist va perdre l'espardenya.

Roll Eyes

En sembla molt bé establir mesures per contaminar menys, però primer has d'oferir tu alternatives, i ara per ara, no les hi ha; i les que hi ha, ni tan sols funcionen.
En línia

meteocoll's fotolog
galeria panoramio

boira
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2309

« Resposta #29 en: 3 Desembre de 2007, 19:26:22 »

A Collbató hi ha un xicot que treballa per sort o per desgràcia, en un polígon de Santa Perpetua de la Moguda; m'explico: per anar-hi cada dia, ho pot fer en cotxe i per autopista de peatge trigant de mitjana 1 hora 10 minuts; si hi va evitant el peatge de l'AP7, ha de baixar fins a St. Vicenç dels Horts i el tema s'allarga a 1 hora 25 minuts.

Uf, aquest està evidentment a favor del 4rt cinturó (... i també deu estar molt fort).

Tens raó que és un itinerari complicat i casi impossible amb transport públic. Fa uns anys anava sovint de Sabadell a Igualada i el que em sortia més a compte era fer la ruta Terrassa - Martorell.

En línia

[1] Cabrerès, Osona. (975 msnm)
[2] Sabadell, Vallès Occidental. (210 msnm)
Pàgines: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió