Autor
|
Tema: limit 80-90 kms/h A.M.B...tá bé....o NO !! (Llegit 2712 vegades)
|
meteocoll
CATmeteo Admin
Tren convectiu

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 34138

|
Interès?
Arribar als 50-60 milions d'usuaris a l'any i si pot ser, atrapar als 70 milions de Barajas 
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
syntonic
Visitant
|
Hi han països com Suècia, Alemanya, Àustria i Suïssa que fa molt de temps que van implantar en certes zones els 80 km/h a l'autopista i ténen estudis amb dades, de manera que no cal anar discutint si abaixa o no la contaminació. En quant a fums i partícules en suspensió, baixa - poc però de manera significativa. El consum energètic també baixa, però la contaminació que més baixa, de manera espectacular, és l'acústica. Sé que aquí això no li interessa gaire a ningú, però el cas és que estem en un país dels més sorollosos d'Europa, sinó el més sorollós. La gent que viu a fins alguns quilòmetres de l'autopista ho agraïrà, SOBRETOT DE NIT.
Altres efectes: la capacitat de les autopistes AUGMENTA (un fenomen aparentment sorprenent i en contradicció amb la intuició però ben estudiat i demostrat), i la gravetat dels accidents disminueix.
A més, hi ha un efecte disuasori: "per anar a 80 em quedo a casa" - perfecte, això sí que és evitar contaminació! Llàstima que molts ho diuen però al final no ho fan.
Com deia algú més amunt: cotxes elèctrics a 120 km/h? Com a conductor d'un cotxe elèctric durant molts anys puc dir que no aniries gaire lluny: amb la tecnologia actual la bateria no et duraria gaire, i l'energia per a carregar-la d'una banda o altra ha de sortir. Quantes centrals atòmiques caldria per fer anar tots els cotxes de Catalunya que ara ténen motor tèrmic amb motor elèctric? No vull ni imaginar-ho.
Estic molt sovint en desacord amb els polítics, però per una vegada crec que han començat a caminar en la bona direcció en un aspecte - i ja ens encarreguem de ser derrotistes i veure-ho malament?
Tenim els polítics que ens mereixem. No som pas millors que ells!
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
vacarissana
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1575

Montalt 600, un cim verge de bolos..funning AC/DC
|
En el fons crec que està aflorant el resultat de:
1)Edificar sense límits en zones reduides estratègicament perfectes (diguem-ne Barcino) 2)Encabir-hi 1,5 milions de persones residents + 1 M. de persones flotants (gent que hi entra i hi surt), amb un entorn de quasi 4 Milions de persones a la A.M.B., més no empadronats. 3)Capitalisme desarrollista i intensiu: tothom (quasi) vol i pot tenir un o més cotxes
Estem densificant i molt l'ús /m2 a les ciutats i així va en hores puntes. Massificació, embús.
per tant, vivim en una zona desmadrada, un rusc sense aturador consumista però amb límits físics-geogràfics..........per tant, a pringar.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Neucat
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 7012

La alegría, está de moda, en Radiolé 96.0 FM
|
Realmente, conduciendo a 80km/h se gasta mucho menos, por lo tanto menos se contamina. La norma me parece correcta y estoy con ella, pero hay que potenciar los trenes y dejar el el 4 cinturón aparcado, como bien explica meteocoll. La gente que se excusa diciendo si voy a 50km/h por los atascos, pos vale, si vas a 50km/h que más da si el límite sea de 120km/h que de 80km/h.  La única pega que le veo a esta norma, es que si se conduce con la 5 si que se reduce contaminación, el problema que los ciudadanos no ponen la 5 hasta llegar a los 90-100km/h y entonces no adelantariamos gran cosa. Hay que hacer campaña diciendo que con la 5 se puede conducir a 80km/h si no..
|
|
|
|
|
En línia
|
 A 30m de altura y mirando hacía Collserola. Viento predominante el Catabático por la mañana y la marinada por la tarde. Si no fuera por el hombre, nuestros mares y nuestros bosques lucirían azul y verde. http://www.telefonica.net/web2/meteosantboi/
|
|
|
|
|
vacarissana
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1575

Montalt 600, un cim verge de bolos..funning AC/DC
|
Jo vaig a 90 km/h a 2.000 revolucions amb cinquena, perfecte (motor 1.700 )
amb 10 euros faig 200-220 kms. (o tinc molt mil.limetrat això)
vaig sentir fa anys, que en terreny pla conduir a 1.700-1.800 revolucions és el més econòmic i ecològic.
AIXÒ SÍ, PROBLEMA: fa uns mesos NO vaig passar la ITV. al fotre el control de gasos de medi Ambient es sortia altíssim!!! foten unes accelerades aquells tècnics!!!
em van dir: condueixes molt tranquil no? vag dir, sí, no acostumo a passar de 100.
va dir: ves a fer una volta de 15 minuts a 120-140 km/h amb quarta i cinquena..que tens el tub ple de "mascarilla, carbonilla" 
...vaig fer-ho...i vaig passar el control de gasos
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
meteocoll
CATmeteo Admin
Tren convectiu

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 34138

|
en conec alguns que podrien desplaçar-se en tren, per exemple, i no ho fan, quan amb cotxe triguen sistemàticament més que en Renfe tot i els possibles retards. Es veu que el tren no és per la seva "classe social"  Segur que tb hi ha l'altre cas, el de gent que deu somiar poder-se desplaçar en transport públic.
A Collbató hi ha un xicot que treballa per sort o per desgràcia, en un polígon de Santa Perpetua de la Moguda; m'explico: per anar-hi cada dia, ho pot fer en cotxe i per autopista de peatge trigant de mitjana 1 hora 10 minuts; si hi va evitant el peatge de l'AP7, ha de baixar fins a St. Vicenç dels Horts i el tema s'allarga a 1 hora 25 minuts.
Si hi vol anar en transport públic, arriba a la feina després de 3 hores 15 minuts i després d'un munt de combinacions.
Solució: hi va en bicicleta, triga 1 hora 35 minuts.
I això que estem parlant de comunicar dues de les zones més industrials i habitades de l'estat, no em vull ni imaginar si un pobre desgraciat vol anar en transport públic a on Jesucrist va perdre l'espardenya.

En sembla molt bé establir mesures per contaminar menys, però primer has d'oferir tu alternatives, i ara per ara, no les hi ha; i les que hi ha, ni tan sols funcionen.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|