Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
24 Juliol de 2008, 15:42:54
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Calma després de la tempesta (PPCC)
Foto de la setmana
Notícies: La informació meteorològica al minut en el nostre fòrum de seguiments!

+  Forum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Instrumentació
| | | |-+  Problemes amb Garita Davis i sensor RTGR328N
« anterior següent »
Pàgines: [1] 2 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Problemes amb Garita Davis i sensor RTGR328N  (Llegit 637 vegades)
DeXteRr Vallirana
Fractocumulus
**
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 75

Enboirada

Problemes amb Garita Davis i sensor RTGR328N
« en: 4 Desembre de 2007, 10:59:37 »

Aprofito aquest fil per presentar-me i preguntar sobre una modesta estació meteorològica

Em dic Joaquim i visc a Vallirana, he descobert el fòrum a través de METEOVALLIRANA i sempre m'ha atret la meteorologia

He estat mirant i buscant pel fòrum i no he trobat res sobre la petita Oregon que tenia pensat comprar, la BAR 916 HG, no penso amb la WMR928NX pq està fora del meu abast, econòmicament parlant

Doncs volia saber si és una bona elecció la BAR 916, si és precisa i si té una bona relació preu/qualitat.
Buscant pel Google he trobat que hi ha la BAR 926 que és amb color, però no em cal pagar més pq tingui color... També he vist per eBay la BAR 936, però em dóna la sensació que és més dolenta que la BAR 916.

Què opineu sobre aquesta estació meteorològica? On podria adquirir-la millor de preu? Em recomaneu alguna alternativa?

Una salutació a tots Smiley
En línia

Vallirana 210msnm - Baix Llobregat
DeXteRr Vallirana
Fractocumulus
**

Enboirada

Re: Sobre la Oregon Scientific BAR 916 HG
« Resposta #1 en: 7 Desembre de 2007, 13:22:38 »

Bé, encara que no hagi obtingut cap resposta, volia comentar que ja la he comprat.

Vaig trobar-la a la Pl.Catalunya de Barcelona per 130€ i als Bazars de la Barceloneta per 110€

Al final la vaig comprar a una botiga que feien liquidació d'articles d'àudio, despertadors i estacions meteorològiques. La vaig poder comprar per 50€

Al principi de posar-la en funcionament em vaig espantar una mica al veure que el sensor extern i el terminal no indicaven la mateixa temperatura situant-los un al costat de l'altre, però en 20 minuts es van igualar i marcaven els mateixos decimals. El que no es va igualar va ser la humitat, un marcava 58% i l'altre 60%

He posat el sensor extern penjat de la paret que mira al nord, així mai mai li toca la llum del sol. És correcta aquesta ubicació? La pluja tampoc arriba a la paret del balcó.

Sabeu quin preu ronden els sensors externs? M'interessaria comprar un parell més i potser el sensor de rajos UV. Quin model de sensor extern hauria de comprar? Qualsevol que sigui compatible?

Gràcies
En línia

Fred
Cumulus Mediocris

Missatges: 743

Cuidado!!

« Resposta #2 en: 7 Desembre de 2007, 15:44:19 »

Sabeu quin preu ronden els sensors externs?

30€
En línia
Sinner
CATmeteo Col.laborador
Línia de turbonada
*

Missatges: 29671

« Resposta #3 en: 7 Desembre de 2007, 16:58:48 »

Tal com has col·locat el sensor no és correcte.

Ha d'estar protegit per una gàbia i li ha de donar el sol i el vent per tots costats
En línia

Viladecans 23msnm Baix llobregat

DeXteRr Vallirana
Fractocumulus
**

Enboirada

« Resposta #4 en: 10 Desembre de 2007, 09:24:18 »

La gàbia ja tenia pensat comprar-la, però encara no he tingut temps.

A 4 vents no ho tinc difícil, estic a l'àtic i tinc el terrat comunitari just a sobre. El que més por em fa... es que el terrat és... això... comunitari xD i no em fio massa.

Mentre no tinc la gàbia suposo que la millor ubicació és on està ara mateix. De fet, comparo les lectures amb http://www.telefonica.net/web2/meteovallirana/inicio.htm i no són massa diferents, potser pels vespres i nits hi ha 1º o 2º de diferencia, però també està més amunt el de Meteovallirana (310msnm), jo estic dins el poble i són uns 210msnm.

El que si que varia més és la humitat, entre 10 i 15% més alta que el de Meteovallirana.

Ara, la pressió atmosfèrica si que la clava amb la de Meteovallirana, si a la seva web diu 1009hPa, a la meva estació també diu 1009hPa.

De pas faig un parell de preguntes sobre la meva estació:
algú sap com treure els "beep" que fa al polsar qualsevol tecla?
algú sap com fer que el mode rotació de canals només roti pels canals amb algun sensor i que es salti els que no tenen sensor?
algú sap com evitar que la gràfica de pressions atmosfèriques vagi "rodant"? que es quedi tota l'estona estàtica.

El manual no comenta res de tot això :_(

Salutacions!
PD: algun dia em podré permetre una estació amb penell i pluviòmetre!!!
En línia

DeXteRr Vallirana
Fractocumulus
**

Enboirada

« Resposta #5 en: 11 Gener de 2008, 14:03:50 »

Tal com vaig dir, ja tenia pensat adquirir una garita davis i ho vaig fer fa uns dies a USA per eBay.

Suposo que m'arribarà en 1 o 2 setmanes. El que no tinc molt clar és com instal·lar-la al terrat de l'edifici... m'imagino que comprant una barra on enganxar-la. Però em preocupa el tema d'òxids i demés.

El que també em preocupa d'alguna manera és si la garita davis protegirà correctament el sensor de la oregon de la pluja i del gebre (si algún dia en fes).

I em faria gracia instal·lar un sensor per medir la temperatura a 15cms de terra, però com que visc a un edifici, no crec que jo ho pugui fer, seria vàlid mesurar-ho a 15 cms del terra del terrat? o no té cap mena de sentit?

Dic que em faria gràcia pq els dies de cap d'any vaig veure que a peu de carrer estava gelant plenament (el cotxe deia -1,5ºC i tots els cotxes tenien una bona cap de gel) i al meu balcó (un 5é), vaig tenir una mínima de 0,7ºC. Però és clar, m'imagino que a peu de carrer no és a 15 cms del terrat.

Gràcies pel vostre ajut.

DeXteRr
En línia

Riddle
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 13372

« Resposta #6 en: 11 Gener de 2008, 14:22:29 »

Suposo que m'arribarà en 1 o 2 setmanes. El que no tinc molt clar és com instal·lar-la al terrat de l'edifici... m'imagino que comprant una barra on enganxar-la. Però em preocupa el tema d'òxids i demés.

A qualsevol casa d'antenes o ferreteria trobaràs màstils de diferents mesures com els que subjecten les antenes de TV, amb els corresponents ganxos i suports.
Per l'òxid no et preocupis... passaràn molt anys fins que se t'oxidi el màstil.

El que també em preocupa d'alguna manera és si la garita davis protegirà correctament el sensor de la oregon de la pluja i del gebre (si algún dia en fes).

Protegeix perfectament. No has de patir... està pensada expressament per posar-la a l'intempèrie. El sensor queda dins amagat.

I em faria gracia instal·lar un sensor per medir la temperatura a 15cms de terra, però com que visc a un edifici, no crec que jo ho pugui fer, seria vàlid mesurar-ho a 15 cms del terra del terrat?

No.
Els 15 cm només tenen sentit a nivell del carrer.

Dic que em faria gràcia pq els dies de cap d'any vaig veure que a peu de carrer estava gelant plenament (el cotxe deia -1,5ºC i tots els cotxes tenien una bona cap de gel) i al meu balcó (un 5é), vaig tenir una mínima de 0,7ºC. Però és clar, m'imagino que a peu de carrer no és a 15 cms del terrat.

Exacte... això és degut a la inversió tèrmica. L'aire fred pesa més i s'acumula a baix de tot.

Els que vivim en pisos i tenim estacions en terrats ens passa això... no pillem bé les mínimes en dies d'inversió.
En línia

DeXteRr Vallirana
Fractocumulus
**

Enboirada

Re: Sobre la Oregon Scientific BAR 916 HG i alguns dubtes
« Resposta #7 en: 14 Gener de 2008, 08:44:57 »

Gracies Riddle. Ahir nit la vaig montar i com que encara no tinc el màstil, doncs he penjat la garita al costat d'on tenia el sensor sempre.

Dins la garita he posat un altre sensor que tenia dins de casa igual que el de fora, es tracta del RTGR328N, però resulta que fa 70 mm d'altura i no entra de forma plana dins la garita, l'he posat inclinat i em sembla a mi que no permet massa la circulació de l'aire.

Les dades d'aquest matí (06:45 am.) eren:
Sensor dins la garita: 5,4ºC i 90%HR
Sensor sense garita: 5,1ºC i 83%HR

Em sembla una diferencia massa gran (almenys la humitat) per estar un de l'altre a escassos 20 cms.
En línia

Ventisca
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3634

Vallirana (310 msnm)

Re: Problemes amb Garita Davis i sensor RTGR328N
« Resposta #8 en: 14 Gener de 2008, 13:51:42 »

Carai DexteRr Vallirana, navegant navegant acabo de trobar-te en aquest forum. Doncs molt ben vingut, em fa molta il·lusio que hagis arribat a Meteocat per la pàgina de Meteovallirana i celebro tenir un company més al forum amb qui compratir dades.

Ara estic a la feina i no puc escriure gaire mnes, prò per decomptat que si necesites ajuda per possar tot això en marxa en parlem amb més calma. Com ja et vaig dir fa uns dies, estic frisós de comparar dades amb tu   Smiley Smiley

PD: Ara hem de buscar un colega al Puig Bernat per tenir dades d'allà dalt  Grin Grin
En línia

DeXteRr Vallirana
Fractocumulus
**

Enboirada

Re: Problemes amb Garita Davis i sensor RTGR328N
« Resposta #9 en: 15 Gener de 2008, 00:10:49 »

Carai DexteRr Vallirana, navegant navegant acabo de trobar-te en aquest forum. Doncs molt ben vingut, em fa molta il·lusio que hagis arribat a Meteocat per la pàgina de Meteovallirana i celebro tenir un company més al forum amb qui compratir dades.

Ara estic a la feina i no puc escriure gaire mnes, prò per decomptat que si necesites ajuda per possar tot això en marxa en parlem amb més calma. Com ja et vaig dir fa uns dies, estic frisós de comparar dades amb tu   Smiley Smiley

PD: Ara hem de buscar un colega al Puig Bernat per tenir dades d'allà dalt  Grin Grin

Osti, no sabia que aquí estiguessis com a "Ventisca" Smiley

La veritat és que sí que necessito una mica d'ajuda, pq em sembla que puc tenir un problema amb la garita davis i el sensor. El meu sensor és d'aquests amb pantalleta i no com el vostre, que és més aviat com una sonda. I no cap dins la garita davis massa bé. Crec que al ser tant gran, no permet circular l'aire correctament... :_(

Ara mateix em donava el sensor sense la garita 8,1ºC i el de dins la garita 9ºC
És gairebé 1º de diferencia Sad He provat d'intercanviar els sensors i el que està dins la garita segueix marcant 1ºC més.

Tot això és ara mateix, però per contra, les diferencies de mínimes i màximes d'avui no han estat tant diferenciades:

Amb garita:
T. max: 12.8ºC
T. min: 5.4ºC
HR max: 91%
HR min: 59%

Sense garita:
T. max: 12.4ºC
T. min: 5.1ºC
HR max: 83%
HR min: 58%

Si no aconseguís que la garita m'anés bé pels meus sensors, m'agradaria provar alguna sonda tipus la que ve amb la estació WMR928, si fos compatible potser me l'hauria de compar.
En línia

Pàgines: [1] 2 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió