Pàgines: [1]
|
 |
|
Autor
|
Tema: Un viejo tema: toponimias catalanas y más (Llegit 327 vegades)
|
|
|
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada

Connectat
Gènere: 
Missatges: 19937

Un xic de Tramuntana
|
Si , y es interesantísimo , ya conocia unos cuantos de estos toponimos , pero otros no , y me ha gustado saberlos
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Connectat
Missatges: 7321
El meteofanàtic de la illa de calor gironina
|
Paco, felicito a todos los autores, está muy bien hecho. Sólo encuentro a faltar algunos nombres de vientos, el foranell en el Empordà es el viento del SE cuando es brisa (tiene un recorrido corto), si tiene un origen sinóptico se llama xaloc. El viento que trae las nevadas en la costa Brava normalmente es entre N y NE, es el provençal. Soy un poco "perepunyetes".
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
joansama
Cirrus
Desconnectat
Missatges: 1
|
Hola: si em permeteu, és la primera vegada que em poso en un espai com aquests, i, la veritat, em sento molt perdut pels passos a seguir. Sense saber com va el tema del treball, vull fer saber que si els entesos en toponimia tenen en el seu repertori les senyes dels mariners, per saber-se orientar, fent servir també els noms dels llocs que s'usen en els habitants del territori. Sento la meva inexperiència, però ho intentarem resoldre amb la pràctica. Gràcies, i ànims.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
montgros
Cumulus Mediocris