Pàgines: [1] 2 3 4 5
|
 |
|
Autor
|
Tema: TOP 1000mm DEL MEDITERRANEO-AÑO 2007 (Llegit 1317 vegades)
|
|
|
MeteoLH
Cumulonimbus Incus

Connectat
Gènere: 
Missatges: 7932

M'agrada força la Tardor !!!
|
Collons quines xifres !
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Gongo
Visitant
|
Entonces yo me pregunto:
¿A que se debe esta tremenda situación de sequía?
Llueve más que la media a pocos km al Este, en Ses Illes. Llueve más que la media a pocos km al Sur, en la Comunitat Valenciana. Creo que en el Sur de Francia no hay una sequía especial.
No entiendo que puede estar pasando, sinceramente, ¿Alguien tiene explicación? ¿Es un patrón de las piezas de acción?
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Miquel_dmallorca
Cumulus Humilis

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 348

Massanella(Mall): POLS 60-80cm (no+ excursionstes)
|
Entonces yo me pregunto:
¿A que se debe esta tremenda situación de sequía?
Llueve más que la media a pocos km al Este, en Ses Illes. Llueve más que la media a pocos km al Sur, en la Comunitat Valenciana. Creo que en el Sur de Francia no hay una sequía especial.
No entiendo que puede estar pasando, sinceramente, ¿Alguien tiene explicación? ¿Es un patrón de las piezas de acción?
Hola Sandor jo no tenc explicació . . . però te puc dir que a mallorca hi ha hagut poques diferències respecte els llocs mes plujosos amb els menys plujosos, es a dir a la serra el factor orogràfic s'ha fet notar ben poc. Ha estat la sort de que determinades tempestes es formessin allà on s'han format , com per exemple aquella de Palma . . . Valencia els pics de precipitació no estan a l'interior sino a la costa (aquella llevantada), i a catalunya crec que passa el mateix , ha plogut a les comarques de tarragona, i ho va fer a les de Barcelona ( veurem dema i passat dema que passa amb les de Girona, perque tenen avis per pluja! ), i el pirineu poca cosa no? Per tant estic com tu , i afegesc un altra pregunta: per que aquest any no ha plogut el que s'esperava a les serres, ja sigui de Valencia , o de Cat o a mallorca ?
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Gale
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 9577
|
Yo miraría más sobre cómo se ha recogido esas precipitaciones, más que lo abultado de las cifras.................................. Este otoño ha sido de récord en algunos lugares de la C. Valenciana. Es que, no es para menos, si tenemos dos episodios de lluvias torrenciales en que se recogan 500 litros en cada uno, ya tenemos un total de 1000.......... Y si no ha llovido más el resto del año, pues ahí tenemos el resultado.
Creo que en algunos lugares, muy repartidos, este 2007 se puede estar caracterizando por esto mismo: muy pocos días de precipitación, pero altas cantidades concentradas en esos pocos días = a datos engañosos al final "al cierre de las campañas". Sobre todo, en cuanto a sus efectos en la tierra.
Espero que esta circunstancia no se convierta en tónica general en años venideros
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Missatges: 7323
El meteofanàtic de la illa de calor gironina
|
Aquí a Catalunya sempre ens han dominat els vents secs o l´anticicló, per això no ha plogut gaire. Quan teníem NE llavors plovia al País Valencià i a les Balears, amb E tres quarts del mateix. Ara amb SE molta pluja al S de Catalunya, però no gaire a Girona, de moment 12 mm. Però si l´anticicló estigués 500 km més al N i la borrasca més a prop potser parlaríem ara de 200 o 300 mm en un bon temporal a Girona.
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
|
|
Rodamet
Rodassic Park
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Missatges: 9695

Cuando se acerca una tormenta , late más fuerte.
|
864.2 mm PN Ports (31/11) contando que la estación este mes no va y que habrán recogido este mes + de 200 mm ya, porque su ubicación es ideal
pasan de 1000 mm, un dato normal para ese punto
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Pàgines: [1] 2 3 4 5