Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
4 Desembre de 2008, 00:42:00
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Brisa matinal (avanto)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Temes diversos
| |-+  L'entorn natural
| | |-+  Curiós esclat de la flor d'AMETLLER al Maresme + altres
« anterior següent »
Pàgines: 1 2 3 [4] 5 6 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Curiós esclat de la flor d'AMETLLER al Maresme + altres  (Llegit 2362 vegades)
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada
*
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 19927

Un xic de Tramuntana

Re: Curiós esclat de la flor d'AMETLLER al Maresme + altres
« Resposta #30 en: 10 Febrer de 2008, 20:23:23 »

A la Segarra, tal com diu marinada, res florit (almenys la zona que rondo jo) però no falta pas gaire. Verem si aquesta setmana vinent es decideixen,  Roll Eyes... si fes una setmana primaveral, que potser no ho serà tant, el cap de setmana vinent ja parlaríem de les primeres flors.

Seria com l'hiven passat, el 2007, quan va ser pel 15 de febrer que van florir.

el 2006, més fred, va ser quasi cap a mig març quan es van decidir.
El lunes estube en el Area de Guissona y la verdad que la sequia es más que destacable, en cuando pasas el Bruc, los andenes de la carretera estan secos y se ven pinos muriendose por la Panadella 
Puede que tambien la falta de precipitación por aquella zona le frene la floración  Roll Eyes

neucat, tens raó, en aquest temps, molts cops, el paissatge és molt sec, i la sequera, actualment, apreta. Si t'hi vas fixar segur que també degueres observar el patètic aspecte dels camps, els sembrats ( si es que es pot veure que estan sembrats), alguns pagesos han decidit tornar a sembrar, ja que no neix quasi res, hi ha camps peladíssims.

L'hivern passat vaig veure morir uns quants arbres, resisteixen molts però alguns no poden més, i és que el dèficit hídric és important en el terreny. Ha plogut algo al gener (23), hi ha molts geners que plou bastant menys, però, com tu saps, la sequera no es exclusiva d'un mes ni dos, ja  ve de lluny.

I segur, tampoc soc un gran esntés, que l'afloriment dels ametllers, apart de "caloreta", si tenen una bona reserva d'aigua, segur que broten amb molta més alegria.

l'altre dia em vaig esgarrifar al veure l'aspecte del boix per tot el prepirineu

allò que diu en nom científic de Buxus sempervirens ,  hauría de ser sempermarronen

En línia

SANT REBUF (en plena forma)

http://meteosantandreu.blogspot.com/ (Blog)
http://picasaweb.google.com/llevantada (àlbum fotos)

La Màgia de l'Esbotzada, esperit Lassús 1960/2006

Sempre tornaré                                         
a la nostra platja
les ones no em deixen mu mare
allunyar-me'n massa
Riddle
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 14649

wind power

« Resposta #31 en: 10 Febrer de 2008, 20:24:56 »

A la Segarra, tal com diu marinada, res florit (almenys la zona que rondo jo) però no falta pas gaire. Verem si aquesta setmana vinent es decideixen,  Roll Eyes... si fes una setmana primaveral, que potser no ho serà tant, el cap de setmana vinent ja parlaríem de les primeres flors.

Seria com l'hiven passat, el 2007, quan va ser pel 15 de febrer que van florir.

el 2006, més fred, va ser quasi cap a mig març quan es van decidir.
El lunes estube en el Area de Guissona y la verdad que la sequia es más que destacable, en cuando pasas el Bruc, los andenes de la carretera estan secos y se ven pinos muriendose por la Panadella 
Puede que tambien la falta de precipitación por aquella zona le frene la floración  Roll Eyes

neucat, tens raó, en aquest temps, molts cops, el paissatge és molt sec, i la sequera, actualment, apreta. Si t'hi vas fixar segur que també degueres observar el patètic aspecte dels camps, els sembrats ( si es que es pot veure que estan sembrats), alguns pagesos han decidit tornar a sembrar, ja que no neix quasi res, hi ha camps peladíssims.

L'hivern passat vaig veure morir uns quants arbres, resisteixen molts però alguns no poden més, i és que el dèficit hídric és important en el terreny. Ha plogut algo al gener (23), hi ha molts geners que plou bastant menys, però, com tu saps, la sequera no es exclusiva d'un mes ni dos, ja  ve de lluny.

I segur, tampoc soc un gran esntés, que l'afloriment dels ametllers, apart de "caloreta", si tenen una bona reserva d'aigua, segur que broten amb molta més alegria.

l'altre dia em vaig esgarrifar al veure l'aspecte del boix per tot el prepirineu

allò que diu en nom científic de Buxus sempervirens ,  hauría de ser sempermarronen

Lips Sealed Lips Sealed Undecided Undecided Undecided
En línia

altasegarra
Visitant

Email
« Resposta #32 en: 10 Febrer de 2008, 20:33:14 »

també podríem parlar de les grans quantitats de pins que van caient per tot arreu, mica en mica, per efecte de la sequera. Comencen pels llocs de carena, pedregosos, i amb menys profunditat de sòl..i mica en mica es va estenent com una taca d'oli

Se'n veuen moltíssims per tot arreu, on jo n'he observat més és al prepirineu de lleida i una mica (menys) el gironí, però comença a ser un fenòmen habitual..

Com s'acabarà el tema si no plou i molt aquest any?  Roll Eyes Roll Eyes
En línia
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada
*

Un xic de Tramuntana

« Resposta #33 en: 10 Febrer de 2008, 20:37:49 »

depèn , si els pins van caput i els roures i alzines aguanten , podria ser fins i tot de profit  Roll Eyes compensació natural?

per això fa falta que com aquests darrers estius no fagi una calorada especialment acusada com el 2001 o 2003. que són quan més pateixen.
En línia

Sempre tornaré                                         
a la nostra platja
allunyar-me'n massa
altasegarra
Visitant

Email
« Resposta #34 en: 10 Febrer de 2008, 20:47:45 »

és que tinc la sensació de que hi ha moltes plantes (arbustos, herbes, arbres..) que estan al límit de supervivència. Potser aquests cicles de sequera que de tant en tant ens toca patir actuen a mode de selecció natural, i els que sobrevisquin estaran millor adaptats

Com que no tenim massa experiència en aquest tipus de situacions, serà interessant, ja que ens toca patir-ho, almenys treure'n el suc "científic" i estudiar com va afectant a la vegetació i éssers vius en general

Al final seguirà el bosc i tot plegat, de sequeres fortes i molt pitjors n'hi ha hagut sempre, i no per això ens hem desertitzat. la natura té els seus propis medis d'autoregulació i control, som els humans que estem pel mig destrempant-ho tot
En línia
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada
*

Un xic de Tramuntana

« Resposta #35 en: 10 Febrer de 2008, 20:59:48 »

com be dius la selecció natural sempre actua  Wink

En línia

Sempre tornaré                                         
a la nostra platja
allunyar-me'n massa
tro
Profesor Bacterio
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3128

« Resposta #36 en: 10 Febrer de 2008, 21:06:06 »

bons raonaments nois, m'ho apunto , on hi hagi gent entesa que s'apartin els altres (que, no va per ningu concret, eh! només que tan llevantada com altasegarra em sembla que ,profesionalment, el tema el teniu treballat).
En línia

Guissona - La Segarra
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada
*

Un xic de Tramuntana

« Resposta #37 en: 10 Febrer de 2008, 21:22:13 »

la vegetació es molt llesta , us enrecordeu de la brutal rebrotada de les alzines la tardor de 2005?  Roll Eyes

aquell mateix any , cal dir que també en van morir unes quantes , i també uns quants boixos entre Sant Llorenç del Munt i Montserrat , després de la horrososa primavera de 2005.
En línia

Sempre tornaré                                         
a la nostra platja
allunyar-me'n massa
Riddle
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 14649

wind power

« Resposta #38 en: 10 Febrer de 2008, 21:24:00 »

Si.. interessants reflexions. La natura ho posa tot al seu lloc al final.

Jo de la meva zona puc aportar el següent:

Pi pinyer molt fotut a les carenes i soleies.. alguns ja l'han dinyat, inclús s'observen rodals marrons en algun vessant. Entre la secada i atacs de processionària.

Pi blanc n'hi ha poc.

alguna surera i roure també s'han acabat assecant del tot, en zones careneres i soleies, però coses puntuals.

l'alzina forta i vigorosa arreu.

El pi s'endú la palma sens dubte... suposo que són pinedes velles ja...
a sota, a l'ombra dels pins, observo que hi creixen moltes alzines joves. Bona senyal Roll Eyes

amb els anys, si els incendis i la pressió humana no ho espatllen, serà molt interessant veure l'evolució natural del bosc.
En línia

tro
Profesor Bacterio
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3128

« Resposta #39 en: 10 Febrer de 2008, 21:29:52 »

la vegetació es molt llesta , us enrecordeu de la brutal rebrotada de les alzines la tardor de 2005?  Roll Eyes

aquell mateix any , cal dir que també en van morir unes quantes , i també uns quants boixos entre Sant Llorenç del Munt i Montserrat , després de la horrososa primavera de 2005.

la natura, malgrat tot, té infinites cartes. Un només pot quedar fascinat per les seves manifestacions, en tots els sentits.
En línia

Guissona - La Segarra
Pàgines: 1 2 3 [4] 5 6 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió