Pàgines: [1] 2
|
 |
|
Autor
|
Tema: Podem tenir -5º de mínima i no està glaçada l´aigua de les basses? (Llegit 453 vegades)
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Missatges: 6855
El meteofanàtic de la illa de calor gironina
|
Avui he passejat amb el meu termòmetre digital a les Deveses de Salt i he vist que l´aigua de les basses no estava glaçada, té fonament això? Si hem tingut -5º de mínima i quan passejava teníem -4,7º. Tot estava ben blanc de gebre, però les basses líquides!!! Això és aigua en subfusió, això passa als núvols però també a les basses?
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
soler
Cumulus

Desconnectat
Missatges: 138
llagostera
|
Jo sovint ho veig el revés,aquest desembre passat vaig tenir 0,9 i tot,absolutament tot el que havia plogut estava glaçat,inclús la carratera.També recordo el 24 de gener de2005 vaig tenir 2,5 de mínima amb una tramontanada de collons i totes les basses eren glaçades.El cap de 3 dies -10 a llagostera
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
Atra
Cumulus Mediocris

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 635

|
Has tomado la temperatura del agua ?
Igual esta no estaba por debajo de 0º y ya está, no hay que darle más vueltas
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
|
La temperatura de l´aigua segur que estava per sobre de 0º, si no estaria glaçada. Però com és? Si la temperatura de l´aire ha baixat tant, que la de l´aigua sigui tan alta. Altres vegades, amb -2º he vist les basses glaçades.
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Connectat
Gènere: 
Missatges: 8444

|
pot dependre del temps que va estar per sota de 0ºC i de la profunditat de la bassa...
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3640

Doncs això...!
|
No tindran certa salinitat?
|
|
|
|
|
En línia
|
Poble Nou Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred. (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I) Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu" 
|
|
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
|
No tindran certa salinitat?
No ho crec. Això és terreny argilós, no calcari, on podria haver-hi sal dissolta. I les basses són poc profundes, 3 cm d´aigua.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Sinner
CATmeteo Col.laborador
Línia de turbonada

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 30357

|
No vull ser atrevit, però em sembla, que si les condicions són certes, podries haver vist un cas de sobrefusió.
Això és, que en determinades condicions (en aquest cas, fins i tot a pressió ambient) l'aigüa pot refredar-se fins els -42ºC i estar en estat líquid.
Per tant, si l'aigua estava a sota zero, com sembla ser, aquesta no tenia impureses suficients com per provocar la congelació, i es manté en estat líquid.
De fet, t'has perdut una cosa interesant. En estat de subfusió, l'aigua es congela directament amb el moviment. Per tant, si haguessis ficat un dit, tindries un glaçó ben bonic
|
|
|
|
|
En línia
|
Viladecans 23msnm Baix llobregat 
|
|
|
Pàgines: [1] 2